Gå til innhold

Drømmen min er å studere juss på Sørlandet, men snittet mitt er 5,47 og juss finnes ikke på Sørlandet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

😭

Anonymkode: d4998...c6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😭

Nå må du holde deg oppdatert. UiA skal starte med fullverdig jusstudium om ikke så lenge. Hvis ikke august 2022, så definitivt innen august 2023. Så det er på vei.

UiA har allerede Bachelor i Jus eller Rettsvitenskap. Så det UiA skal få til innen august 2023 er mastergrad, slik at det blir en 5-årig utdanning, slik det skal være.

https://uia.no/studier/rettsvitenskap

Anonymkode: 87c6a...23d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå må du holde deg oppdatert. UiA skal starte med fullverdig jusstudium om ikke så lenge. Hvis ikke august 2022, så definitivt innen august 2023. Så det er på vei.

UiA har allerede Bachelor i Jus eller Rettsvitenskap. Så det UiA skal få til innen august 2023 er mastergrad, slik at det blir en 5-årig utdanning, slik det skal være.

Hæææ😳😳

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Utifra det jeg leser er det vel ikke bestemt, men heller at de har søkt om å få kunne tilby jussmaster?🤔 Hvis det skjer, tror du snittet vil bli lavere for å komme inn på juss? 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje jeg også kan komme inn i Oslo eller Bergen dersom andre starter med juss sånn at snittet synker😳

Skrevet

Nei vel, da får du studere/gjøre noe annet, eller studere jus et annet sted. Om ingen er villige til å bygge/finansiere et jusstudie der, kun for deg. 🤷‍♂️

Anonymkode: 6a3d0...061

• Liker 8
Skrevet

Utifra det jeg leser er det vel ikke bestemt, men heller at de har søkt om å få kunne tilby jussmaster?🤔 Hvis det skjer, tror du snittet vil bli lavere for å komme inn på juss? 

Det tar minst 6 måneder til dette blir bestemt, det vil si en eller annen gang i løpet av våren 2022. Nærmere sommeren 2022. Men det er ingenting som tilsier at UiA kommer til å få et "nei". Det ser ut som UiA har forberedt søknaden i lang tid og bygd opp det som skal til for å kunne utvide dette til en 5-årig utdanning.

Stavanger - UiS - har også sendt inn tilsvarende søknad. Omtrent på samme dag som UiA.

• Liker 4
Skrevet

Drømmen min er å jobbe som løvetemmer i Bergen, men det finnes ikke løver å temme i Bergen 😭

Anonymkode: 0499f...0b7

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det tar minst 6 måneder til dette blir bestemt, det vil si en eller annen gang i løpet av våren 2022. Nærmere sommeren 2022. Men det er ingenting som tilsier at UiA kommer til å få et "nei". Det ser ut som UiA har forberedt søknaden i lang tid og bygd opp det som skal til for å kunne utvide dette til en 5-årig utdanning.

Stavanger - UiS - har også sendt inn tilsvarende søknad. Omtrent på samme dag som UiA.

Det virker for godt til å være sant hvis det blir juss i Kristiansand i 2022😍 Og da vil jo også poengkravene synke i Oslo og Bergen når de ikke har monopol lenger…

Skrevet
Karoline1907 skrev (3 minutter siden):

Det virker for godt til å være sant hvis det blir juss i Kristiansand i 2022😍 Og da vil jo også poengkravene synke i Oslo og Bergen når de ikke har monopol lenger…

Det er juss andre steder altså. Tromsø f.eks

Anonymkode: 781e2...549

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Drømmen min er å jobbe som løvetemmer i Bergen, men det finnes ikke løver å temme i Bergen 😭

Anonymkode: 0499f...0b7

Nei, da må du til sørlandet 😂

Anonymkode: 68841...b6f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er juss andre steder altså. Tromsø f.eks

Anonymkode: 781e2...549

🥴

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hæææ😳😳

Hvis kunnskapene dine til å lete etter hvor studier tilbys er på den standarden, så ville jeg revurdert det å studere juss.

Anonymkode: 22d91...218

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis kunnskapene dine til å lete etter hvor studier tilbys er på den standarden, så ville jeg revurdert det å studere juss.

Kan jo hende hun blir flinkere etter et jusstudie da. ;)

Anonymkode: d7d9f...328

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan jo hende hun blir flinkere etter et jusstudie da. ;)

Anonymkode: d7d9f...328

Tja, det er jo hvis man kommer seg gjennom. Jus er krevende, og med dårlige evner til å google ting som utgangspunkt, er det ikke juss noe lett. 😅

Skrevet
Karoline1907 skrev (1 time siden):

Du vet at selv om du poster som anonym bruker, så er det veldig enkelt å forstå hvem som poster? At snittet ditt er 5.47 vet vi jo, både fra poster her og på reddit. Du poster mange tråder som bare er klaging e.l. -> Jeg ville kanskje tatt kontakt med studentpresten eller studenthumanisten som du nevnte på reddit, han/hun kan kanskje hjelpe deg litt med tankekjøret ditt.

Anonymkode: 5be84...30d

• Liker 4
Skrevet

Med den holdningen der, har du NULL, NIKS, NADA på Sørlandet å gjøre.

Anonymkode: a6a26...76b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Med den holdningen der, har du NULL, NIKS, NADA på Sørlandet å gjøre.

Mye klaging på sørlandet.

Hva ædde med dææ?!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mye klaging på sørlandet.

Hva ædde med dææ?!!

Å ædde mæddæ di padde ;) 

Nei, det vil jeg si meg uenig i. Er det ett sted man klager lite så er det vel nettopp der. 

Skrevet

Å ædde mæddæ di padde ;) 

Nei, det vil jeg si meg uenig i. Er det ett sted man klager lite så er det vel nettopp der. 

Bor på sørlandet selv. Kanskje bare i mitt miljø da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...