Gå til innhold

Hva er problemet med å si bare glem det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg var barn så har jeg mumlet litt av og til, og til tider da og nå om jeg forteller noen venner eller familiemedlemmer noe, men så får ingen det med seg så har jeg bare sagt: å bare glem det, ingen sur Tone fra meg, men mister lysten å snakke, og samtlige har blitt sure og mast.

og om jeg prøver å si at det var ikke viktig, så har jeg alltid fått høre at det vet jeg ikke noe om, men hva er problemet egentlig?

er voksen nå og lurer

Anonymkode: 8245f...56b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig reagerer man på kommentaren "glem det". Uansett om du sier det i en sur tone eller ikke, er dette noe av det mest uhøflige jeg vet om. Nå som du er voksen burde du skjønne det selv...

Dette er en ting jeg kan finne på å si til mannen hvis jeg har snakket og han tydelig ikke har giddet å høre etter hva jeg sier, og plutselig sier "hæ? Da kan bli blir furten og svare "bare glem det"... 

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig spør folk hvis du snakker til dem og de ikke får med seg hva du sier - det er ganske sært at din reaksjon er å gi et frekt og avvisende svar. Ville du heller at de bare skulle la være å bry seg når du sier noe? Snakk tydeligere, eller la være å si det hvis det uansett ikke er viktig at andre oppfatter det.

• Liker 2
Skrevet

Fordi det er passiv-aggressivt å si "glem det". Du fremstår som at du prøver å gi folk dårlig samvittighet fordi de ikke hørte hva du sa, selv om du ikke sier det på en sur måte.

Om det virkelig ikke var viktig og du faktisk ikke "mistet lysten til å snakke" fordi noen ikke helt hørte/fikk det med seg så er det bedre å si "nei det var ikke viktig jeg bare snakker la oss fortsette med x" eller noe annet som er mindre kjipt å si enn "bare glem det"

Anonymkode: be817...038

• Liker 3
Skrevet
Daria skrev (39 minutter siden):

Selvfølgelig spør folk hvis du snakker til dem og de ikke får med seg hva du sier - det er ganske sært at din reaksjon er å gi et frekt og avvisende svar. Ville du heller at de bare skulle la være å bry seg når du sier noe? Snakk tydeligere, eller la være å si det hvis det uansett ikke er viktig at andre oppfatter det.

Snakk tydeligere er lettere sagt enn gjort når man har gått mye til logoped🙈

Jeg trekker meg oftes på en historie om meg selv eller om jeg har en vits og kanskje feiger ut, men jeg ser ikke problemet, alt jeg sier er ikke viktig uansett

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Fordi det er passiv-aggressivt å si "glem det". Du fremstår som at du prøver å gi folk dårlig samvittighet fordi de ikke hørte hva du sa, selv om du ikke sier det på en sur måte.

Om det virkelig ikke var viktig og du faktisk ikke "mistet lysten til å snakke" fordi noen ikke helt hørte/fikk det med seg så er det bedre å si "nei det var ikke viktig jeg bare snakker la oss fortsette med x" eller noe annet som er mindre kjipt å si enn "bare glem det"

Anonymkode: be817...038

Jeg har og en plan b og si at jeg glemte det, alt er ikke viktig

Skrevet

Det er ufint og stenger kommunikasjonen. Noe kun barnslige mennesker gjør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...