AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Hva er egentlig poenget med livet når jobb betyr alt? Tror det har blitt slik og mer skal det bli. Mye av kreftene skal gå til jobb, en skal være ufølsom profesjonell, ikke ha for mye egne meningen, følge ordre, etikk skal følges fra regelbok og ha med seg jobb på telefon hjem. Altså du skal være et skall av deg selv. Det var ikke sånn for 20 år siden, det vet jeg. Hvis en sjef sier at han skal bli tørket i rumpa i dag vil mange gjøre det. Her har det vært en utvikling og sånn skal det bare bli? Ser ikke helt poenget med selve livet til folk som synes dette er ok, hva er det egentlig dem lever for? Anonymkode: 3c764...7bd 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Helt enig. Denne karusellen er ikke noe å henge seg på. Anonymkode: 5d9a7...424
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 Sånn er det TS, det har blitt et merkbart tøffere arbeidsliv de siste 10-20 årene. Anonymkode: cda39...8ba
Gjest Smeltemann Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 Har du dokumentasjon på den påstanden? Synes det høres veldig rart ut.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 Smeltemann skrev (Akkurat nå): Har du dokumentasjon på den påstanden? Synes det høres veldig rart ut. Vil tro det er en subjektiv mening. Som hittil 3 av 4 i tråden deler. Anonymkode: 5d9a7...424 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 Jeg jobber med noe jeg er brennende engasjert i, både på fritiden og ellers. Det som begynte som hobby, har etter hvert blitt både utdanningsretning og jobb. For min del ser jeg ikke dette som så galt. Jeg nyter livet, både arbeidslivet og privatlivet. Anonymkode: 54196...8e3 3
Gjest Smeltemann Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil tro det er en subjektiv mening. Som hittil 3 av 4 i tråden deler. Anonymkode: 5d9a7...424 Ok!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber med noe jeg er brennende engasjert i, både på fritiden og ellers. Det som begynte som hobby, har etter hvert blitt både utdanningsretning og jobb. For min del ser jeg ikke dette som så galt. Jeg nyter livet, både arbeidslivet og privatlivet. Anonymkode: 54196...8e3 Dette er den eneste måten en kan få noe til på. For meg selv hadde vært, altså. Anonymkode: 5d9a7...424
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg jobber med noe jeg er brennende engasjert i, både på fritiden og ellers. Det som begynte som hobby, har etter hvert blitt både utdanningsretning og jobb. For min del ser jeg ikke dette som så galt. Jeg nyter livet, både arbeidslivet og privatlivet. Anonymkode: 54196...8e3 Det er greit det, men da har du en nisje jobb? og de fleste jobber er nok ikke slik og mange bommer på valgene sine. Er ikke bare å si, bytt jobb og utdanning heller, da er menneskelig psykologi glemt. Anonymkode: 3c764...7bd
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 Høres ut som du har feil jobb. Skaff deg en utdannelse og en jobb innenfor noe du trives med. Anonymkode: 7be56...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #12 Skrevet 20. november 2021 Ser ikke hva som er feil med å tjene penger på noe du stortrives med å bruke tiden din på? Anonymkode: fd872...173 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #13 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ser ikke hva som er feil med å tjene penger på noe du stortrives med å bruke tiden din på? Anonymkode: fd872...173 Du tror alle stortrives på jobb? I norge er det fremdeles ganske høyt antall som sier de synes jobben sin er ok. Men det vil altså si at fryktelig mange misstrives. Anonymkode: 3c764...7bd
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #14 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Høres ut som du har feil jobb. Skaff deg en utdannelse og en jobb innenfor noe du trives med. Anonymkode: 7be56...2b6 Er nok for godt voksen til det. Og da må jeg også selge hus, ta med ungene til et nytt sted og samboer må gjøre det samme. Her er svært begrenset med hva en kan jobbe innenfor. Anonymkode: 3c764...7bd
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #15 Skrevet 20. november 2021 Kjenner meg ikke igjen i det du skriver, TS. Har full jobb med noe overtid og jobben er for meg ikke alt. Jeg trives veldig godt med jobben, men jeg har den fordi den gir meg de penger jeg trenger til å gjøre det jeg ønsker å gjøre i fritiden. Anonymkode: f8918...3a6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #16 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hva er egentlig poenget med livet når jobb betyr alt? Tror det har blitt slik og mer skal det bli. Mye av kreftene skal gå til jobb, en skal være ufølsom profesjonell, ikke ha for mye egne meningen, følge ordre, etikk skal følges fra regelbok og ha med seg jobb på telefon hjem. Altså du skal være et skall av deg selv. Det var ikke sånn for 20 år siden, det vet jeg. Hvis en sjef sier at han skal bli tørket i rumpa i dag vil mange gjøre det. Her har det vært en utvikling og sånn skal det bare bli? Ser ikke helt poenget med selve livet til folk som synes dette er ok, hva er det egentlig dem lever for? Anonymkode: 3c764...7bd Ja, noe av det samme ble diskutert i tråden "Må alle være ledere" for et par dager siden. Vi har hatt en dårlig utvikling i form av ekstrem-fanatisk kapitalisme de siste årene. Bemanningsbyråer, stadig flere ting man skal måles på. Man skal gjøre mer og mer som ansatt. Ting er blitt mye dyrere, som blant annet bolig, men også andre ting siden folk forventer en helt annen standard i dag enn for bare 20 år siden. Man skal ha litt "fet" bil nå og gjerne hytte OG båt og mye mer. Man spytter nærmest på det å være en del av middelklassen. Det store flertallet ronker / masturberer til tanken om at de må ha mange millioner av kroner og omfattende rikdom med "makt". Den ekstreme kapitalismen har gjennomsyret det meste, og fører aktiv krig mot alt som heter sosialdemokrati, anstendighet, verdighet og velferd. Tankegangen om at "enten så er du produktiv eller så er du en utgift" har blitt fullstendig rådende og alt foretas og anses på bakgrunn av det. Anonymkode: 20ccb...56d 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #17 Skrevet 20. november 2021 41 minutter siden, AnonymBruker said: Det er greit det, men da har du en nisje jobb? og de fleste jobber er nok ikke slik og mange bommer på valgene sine. Er ikke bare å si, bytt jobb og utdanning heller, da er menneskelig psykologi glemt. Anonymkode: 3c764...7bd Nei, jeg har ikke det, jeg har en jobb som er relativt vanlig. Jeg har bare vært målrettet og visst hva jeg ville hele veien. Det er kanskje ikke vanlig, men jobben er altså vanlig. Anonymkode: 54196...8e3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #18 Skrevet 20. november 2021 Nordmenn flest har enormt mye fritid så dette er bare syting. Vi er blitt bortskjemte enebarn som ikke tåler noen ting. Ser det mange steder: ansatte som bryter sammen så snart det er det minste stressende på jobb. Det til tross for at de jobber 37,5 timers arbeidsuke og fri hver helg. Blir flau på deres vegne. Hvordan tror dere det var for 100 år siden feks? Anonymkode: 08203...19a 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #19 Skrevet 20. november 2021 30 minutter siden, AnonymBruker said: Du tror alle stortrives på jobb? I norge er det fremdeles ganske høyt antall som sier de synes jobben sin er ok. Men det vil altså si at fryktelig mange misstrives. Anonymkode: 3c764...7bd Nei, men det er ikke spørsmålet/temaet i tråden heller. Det kan virke som det fremmes kritikk mot oss som trives i jobb. Ingen har påstått at alle trives i jobben. Anonymkode: 54196...8e3 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #20 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, noe av det samme ble diskutert i tråden "Må alle være ledere" for et par dager siden. Vi har hatt en dårlig utvikling i form av ekstrem-fanatisk kapitalisme de siste årene. Bemanningsbyråer, stadig flere ting man skal måles på. Man skal gjøre mer og mer som ansatt. Ting er blitt mye dyrere, som blant annet bolig, men også andre ting siden folk forventer en helt annen standard i dag enn for bare 20 år siden. Man skal ha litt "fet" bil nå og gjerne hytte OG båt og mye mer. Man spytter nærmest på det å være en del av middelklassen. Det store flertallet ronker / masturberer til tanken om at de må ha mange millioner av kroner og omfattende rikdom med "makt". Den ekstreme kapitalismen har gjennomsyret det meste, og fører aktiv krig mot alt som heter sosialdemokrati, anstendighet, verdighet og velferd. Tankegangen om at "enten så er du produktiv eller så er du en utgift" har blitt fullstendig rådende og alt foretas og anses på bakgrunn av det. Anonymkode: 20ccb...56d He he. Her lukter det Rødt og troen på væpnet revolusjon lang vei 😆 Anonymkode: 7be56...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå