Anonio Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Om ikke de siste par måneders avsløringer er nok har Dagbladet nå funnet ut at Stortinget skal betale representater dobbelt opp med feriepenger. Dette begynner å gå mot det latterlige. På tide å få inn Riksrevisjonen og kjøre administrasjonen oppetter veggen.. https://www.dagbladet.no/nyheter/far-doble-feriepenger/74657199 5
Stina234 Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Det er lenge siden jeg mistet fullstendig respekten for politikere. Troverdigheten til dem er null. 7
Gjest Smeltemann Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 Skandale ikke mere å si om det.
Drizzt Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 Det er utrolig bra at grumset kommer på overflaten. Så kan flere, som meg, åpne øynene sine og komme ut av illusjonen at dette landet er annerledes enn landene hvor politikerforakt er permanent og velfortjent. Det feilaktige imaget som norske politikere har pyntet seg med som ''folkelige'' og ''nært folket'' sprekker nå. Det blir mer og mer tydelig at det er forskjellsbehandling også i Norge og at alt handler om egen vinning og økonomisk berikelse. Den dagen jeg ser stortingsrepresentantene som svindlet til seg penger i fengsel og den inkompetente administrasjonen byttet ut, den dagen kommer jeg til å vurdere om jeg skal stemme ved stortingsvalg igjen. Fram til da hører jeg i sofapartiet. 5
Gjest Sitronmelisse Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 Direktøren for Stortingsadministrasjonen er nødt å gå. Jeg blir helt matt av all ansvarsfraskrivingen fra den kanten. "Vi ser at vi kanskje har et potensial til å blir bedre..". Nei, dere har fucka opp og gjort en elendig jobb siden 2009, og det må dere innrømme, og deretter gjøre noe med. Riksrevisjonen grep ikke inn/fikk ikke undersøke pga. Stortingspresidenten i høyreregjeringen. Men godt politiet er på saken. For en fallitterklæring.
Tøddel Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 Kanskje de trenger trening i å bruke penger, derfor får de to utbetalinger, i tilfelle det går skeis første gangen. 1
Gjest Sitronmelisse Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 Det er jo et mirakel at Stortingspolitikerne evner å forhandle seg fram til doble feriepenger, all den tid de har så tungt for å forstå at de ikke fortjener fri bolig når de visstnok bor på hybel hos Trond Giske i Trondheim, mens de samtidig har kjøpt hus i Ski med familien. Og skatte av fordelen med fri bolig? det har de visst heller aldri hørt om.
PetterKanin Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 (endret) Her er det snakk om at man får godtgjørelse i feriemåneden samtidig som man får utbetalt feriepenger fra jobben man hadde før man ble valgt inn, altså for de som kom inn ved sist valg. At de har laget regelverket slik kan man jo mene er en uting, men det blir i media nærmest presentert som om det er snakk om at alle representantene får 24% (2x12%). Slik er det ikke. Endret 20. november 2021 av PetterKanin 2
Brunello Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 Det er ikke snakk om at de generelt får dobbelt med feriepenger. Det skjer en gang (første ferie etter valget), og det blir da ikke dobbelt siden de får feriepenger fra tidligere jobb frem til de går inn på Stortinget. Årsaken er for øvrig at de ikke mottar lønn men godtgjørelse i 12 måneder i året. Altså lik lønn i ferien i stedet for feriepenger som utkjør mer enn normal lønn. I løpet av 4-årsperioden blir det de får utbetalt «ekstra» spist opp av denne differansen. 3
Anonio Skrevet 21. november 2021 Forfatter #10 Skrevet 21. november 2021 (endret) 14 hours ago, Brunello said: Det er ikke snakk om at de generelt får dobbelt med feriepenger. Det skjer en gang (første ferie etter valget), og det blir da ikke dobbelt siden de får feriepenger fra tidligere jobb frem til de går inn på Stortinget. Årsaken er for øvrig at de ikke mottar lønn men godtgjørelse i 12 måneder i året. Altså lik lønn i ferien i stedet for feriepenger som utkjør mer enn normal lønn. I løpet av 4-årsperioden blir det de får utbetalt «ekstra» spist opp av denne differansen. Med tanke på at de samme folkene har tatt bort feriepenger fra permiterte, syke og andre så er jo dette spesielt. De unner seg selv gullkantede avtaler mens de svakeste i samfunnet stadig har mindre. Det er umusikalsk, og i beste fall tonedøvt. De sitter allerede med millionlønn, goder og andre ting som resten av oss kan drømme om. Endret 21. november 2021 av Anonio 3
Anonio Skrevet 23. november 2021 Forfatter #11 Skrevet 23. november 2021 (endret) https://www.dagbladet.no/nyheter/misbruk-og-ukultur/74696113 Quote Det er ingen grunn til at stortingsrepresentantene skal ha de gullkantede ordningene Dagbladet har avslørt, mener jusprofessor Mads Andenæs. - Den må fjernes umiddelbart, slår han fast. - Feriepengeordningene er en ordning som bare bør bortfalle. Den har ingen begrunnelse. Den bør opphøre som en særordning, slår Andenæs fast. Det går ikke akkurat bra på tinget om dagen. Administrasjonens svar? 'De stemte inn denne ordningen selv, så vi ser ikke noe grunn til at vi skal endre den..' Endret 23. november 2021 av Anonio 3
Gjest havrekaffe Skrevet 23. november 2021 #12 Skrevet 23. november 2021 Er det en politiker i nærheten så hold på lommeboka.
LeneXCII Skrevet 23. november 2021 #13 Skrevet 23. november 2021 Stina234 skrev (På 20.11.2021 den 18.24): Det er lenge siden jeg mistet fullstendig respekten for politikere. Troverdigheten til dem er null. Enig, men det er enda mer foruroligende at de ofte slipper billigere unna enn folk flest ville gjort.. 🤬 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå