Gå til innhold

Hvordan se etter veggdyr (spørsmål om artikkel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det er de sorte merkene på denne madrassen i bildet i artikkelen som indikerer veggdyr, eller om det er de brune veggdyrene på bildet som er hensikten å vise? I bilde nr 2 midt i artikkelen her https://dinside.dagbladet.no/reise/legg-kofferten-her/74667389

Jeg vet at veggdyr legger igjen sort avføring men trodde dette var noe som festet seg i "klumper" (minilort) på utsiden av madrassen. Det sorte på dette bildet ser ut til å være inni madrassen og ikke stikke ut fra den. 

Jeg spør fordi jeg er en del på campinghytter rundt i Norge og lignende sorte merker på madrass, treramme på senga og f eks på undersiden av eldre hyttestoler er ikke uvanlig og jeg trodde det hadde med aldring og fukt å gjøre eller noe. Jeg har ikke opplevd å få veggdyr hjemme men vil være ekstra påpasselig nå som de skriver at det er vanlig på norsk camping og ikke bare utenlandsferier også. 

Har noen her oppdaget veggdyr og kan si noe om sporene man kan finne? Fortell gjerne om hva kilden til veggdyrene var også, om det var i utland på billig hotell eller dyrt ordentlig hotell eller norsk camping 

Anonymkode: 4cefb...06d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røde prikker i huden

Anonymkode: 65708...28f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Røde prikker i huden

Anonymkode: 65708...28f

Ja det er selvsagt, nå tenkte jeg mere på hvordan man identifiserer spor etter de når man ankommer et sted, før man har blitt bitt av de. 

Anonymkode: 4cefb...06d

Skrevet

Mener å ha hørt at sorte flekker etter veggdyr er så og si umulig å bli kvitt, så regner med at det både ligger oppå og trekker inn i treverket/madrassen. 
Hvordan man skiller jordslag og merker fra veggdyr vet jeg ikke helt, men plassering har jo noe å si. Veggedyrene finner stort sett sprekker, så da vil det være opphopning av sorte prikker der. 
Vi hadde veggdyr i kollektivet, men fant ingen merker hos meg, så ikke så nøye på madrassa på hun som var hardest ramma, så bare på avstand at den var helt svartflekkete (mener det hadde trukket inn i treverk og stoff). 
Veggdyrene kom fra studentby eller campingplass i Norge. 

Anonymkode: 3205d...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...