Gå til innhold

rosacea og fornektelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store hudproblemer og i 2020 eskalerte det virkelig . Prøvde å betro meg til flere nære relasjoner om det som plaget med

1.Dette er noe du innbiller deg. (mor) 

2. Det er depresjonen som tuller med deg, du ser noe i speilet som ikke er der . Dette er det samme som anoreksia. (ny kjæreste, som jeg vurdererer å dumpe ) 

3. Du har fin hud, det er bare du som ser dette her ( gubbe 70 ) 

4. Syns du har fin hud , jeg ! ( turnuslege ) 

5.Neeeeei, det er da ikke noe galt med huden din ! ( lege 70 )

Har vært hos hudlege og fått bekreftet rosace bla. anbefaler laser behandling og trolig roacutane kur. Meeeen, det er jo bare jeg som ser dette ???!!!! 

Er så møkklei folk som skal forsvare dette, skjønner de prøver å trøste men det blir for dumt !! Jeg er helt alene med dette ;( 

Anonymkode: 965d0...965

Skrevet

For noen duster, dette er jo en slags betennelse i huden og helt klart plagsomt for deg som er rammet. Jeg tror de mener det godt, at du ikke skal bekymre deg for det vises ikke veldig godt, men det er jo fordi du passer deg for sol etc.  Du hadde vært bedre tjent med at omgivelsene hadde vært støttende og anerkjent diagnosen. For meg er det omvendt problem, jeg har en voksen sønn jeg mistenker har rosacea og han sier han bare er solbrent. Bor i utlandet. Endelig har jeg fått ham til å bestille time hos hudlege og han skal dit i februar (!). Kanskje du ikke skal fokusere altfor mye på diagnosen, men gjøre det beste ut av situasjonen og ikke snakke så mye om det til dem som ikke forstår deg.

Anonymkode: 30877...698

Skrevet

Sleng ut et bilde da, så skal du få en ærlig tilbakemelding. Jeg har også rosacea, men jeg er for tiden mildt rammet og skjuler det godt. Dermed får jeg samme kommentarene som deg. 

Anonymkode: 73319...787

• Liker 6
Skrevet

Jeg har sett helt jævlig ut store deler av året. To stk heftige utbrudd. Så ille at folk, kjente som ukjente, kommenterte på det. 

Jeg fikk Soolantra krem på resept. Den har funket veldig bra! Syns likevel ikke huden min er pen, men den er mye bedre i hvert fall! 

Anonymkode: 7ad3b...fe1

Skrevet

Hvorfor tar du ikke bare anbefalingen og behandler det da ?

Skrevet

6A823CB7-9004-44FA-9B7D-FD762B9BDEBD.jpeg

Skrevet

Dette er huden i panna . Aner ikke hva som skjer 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har store hudproblemer og i 2020 eskalerte det virkelig . Prøvde å betro meg til flere nære relasjoner om det som plaget med

2. Det er depresjonen som tuller med deg, du ser noe i speilet som ikke er der . Dette er det samme som anoreksia. (ny kjæreste, som jeg vurdererer å dumpe ) 

Har vært hos hudlege og fått bekreftet rosace bla. anbefaler laser behandling og trolig roacutane kur. Meeeen, det er jo bare jeg som ser dette ???!!!! 

Er så møkklei folk som skal forsvare dette, skjønner de prøver å trøste men det blir for dumt !! Jeg er helt alene med dette ;( 

Hvis det er bare du som ser det så er det nok ikke noe andre legger merke til. Så enkelt er det. Du kan ikke tvinge andre til å se noe de ikke ser.

Har forøvrig rosace selv og fikk diagnosen av hudlege. Har gått på roacutane men den hjalp kun mot akne.

Rosex gel/ krem bruker jeg derimot hver morgen og kveld. Det holder huden i sjakk. Jeg kommer aldri til å få plettfri hud og er fortsatt rød i t- sonen. Men sminke dekker det enkelt til.

Anonymkode: a507a...f89

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Søk på Anthony William medical medium Rosacea. Det er hjelp å få. 

Anonymkode: a6010...f1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Søk på Anthony William medical medium Rosacea. Det er hjelp å få. 

Ånei - ikke den kvakksalveren der 😩

Anonymkode: 0e5cd...95a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ånei - ikke den kvakksalveren der 😩

Anonymkode: 0e5cd...95a

Han er veldig bra og hjelper mange til et bedre liv psykisk og fysisk gjennom rett kosthold og vitaminer. 

Skrevet

Da ville jeg sluttet å prate om det til folk, og heller bare gått til hudlegen og fått hjelp der. Jeg har en venninne som hele tiden skal snakke om plagene sine, og da kan jeg fort ty til at det sikkert ikke er så ille, ser ikke sånn ut osv. Kanskje de nærmeste er lei av å høre om det hvis du prater mye om det?

Anonymkode: 6068e...b0a

• Liker 1
Skrevet

Veldig merkelig å benekte det når en hudlege har sagt at du har det.

Anonymkode: bd123...923

• Liker 1
Skrevet

Den eneste som bekrefter at det er et problem er den som tjener penger på det? 

Jeg hadde bare hørt på mor og almennleger - at dette ikke er noe problem. 

Anonymkode: 110aa...e05

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er veldig bra og hjelper mange til et bedre liv psykisk og fysisk gjennom rett kosthold og vitaminer. 

Han er en kvakksalver som tjener fett på godtroende fjols.

Anonymkode: acc76...31f

• Liker 1
Skrevet

Vil bare nevne at jeg får sånn du viser på bildet. Av div såpe artikler. Også får jeg sviende og kløende hud som ikke er synlig samt noen bittesmå prikker i huden. 

Det er litt trecdelt, det kan komme av såper med aloevera i, evnt såper med feil ingredienser. Såpe fra vaskemaskinen, bruker nå en kombinasjon av klar og vanish. Som jeg ikke reagerer på. Reagerer også ofte mye på allergi vennlige produkter. Og paprika. 

Så fikk tips om å bruke citricin, og det har fungert kombinert med å unngå produkter jeg ikke tåler. 

Så iht bildet ditt er det slik det begynte hos meg når det var aloe Vera allergi. Etterhvert ble det værre, siden aloe Vera var vidunderkur, så brukte jeg jo enda mer etter råd fra andre. Og allergien ble værre, så ble dette til skorper, og tørre flak med hud som falt av. Jeg skjønte først at det var aloe Vera, når jeg en dag hadde på ren aloevera, og ble værre enn noensinne. Hadde da store åpne sår fra knærne og ned. Og huden bare falt av i tørre lag. 

Så hvis du opplever å ikke få nie hjelp, så ville jeg iallefall ha prøvd å bruke resepfri allergi medisin fra apotek. Og teste ut å kutte ut noen av de produktene du bruker  der du får sånn reaksjon. 

Iallefall hvis det er som på deg som på meg, så svir og klør huden sjukt mye, uten at man kan se noe eller se det så godt. Men er helvete vondt. Av og til skulle man tro man hadde brennesle på kroppen over tid. Da det er like vondt og brennende/sviende som det. 

Kan iallefall være verdt et flrsøk å kutte ut noen produkter og se om det blir bedre og allergi medisin for å se om det roer seg. 

Anonymkode: 2c04f...149

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...