Gå til innhold

Folk som forsøpler naturen med unødvendige skilt

Forsøpling eller kos?  

32 stemmer

1. 1. Forsøpling eller kos?

• Forsøpling
      29
    • Kos
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er blitt en trend å henge opp skilt i skogen blant sånne folk som har LOVE og motiverende oppkast i hjemmene sine. Jeg blir voldsomt irritert av det. Hva er liksom vitsen med denne?:

IMG_20211120_144914.thumb.jpg.ff02b5f08487544ea42b2adb12419a34.jpg

Når jeg tusler i skogen er jeg ikke i konkurranse med noen. Kos dere på sofaen, da. Det er litt kvalmende å tenke på at en eller annen kjerring med tusj har brukt ett minutt her, fikk såvidt skvist inn tre ❤ og så har hun forsøplet stien for hundrevis av folk.

Enig?

Anonymkode: 103c5...046

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er er skilt laget av tre «forsøpling»? 🤔

Kitsch er det ja, men jeg forstår ikke helt hvorfor du liker å la deg irritere 🤷‍♀️

Anonymkode: 3547f...bb3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kitsch er det ja, men jeg forstår ikke helt hvorfor du liker å la deg irritere 🤷‍♀️

Dette er nå impregnert plank med skruer skrudd rett i et tre. Definitivt et fremmedelement som ikke hører hjemme i skogen. Forsøpling, med andre ord.

• Liker 10
Skrevet

Alt folk skal henge seg oppi 🙄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er nå impregnert plank med skruer skrudd rett i et tre. Definitivt et fremmedelement som ikke hører hjemme i skogen. Forsøpling, med andre ord.

Er enig i at det kunne vært festet på en snillere måte, og som du sier så er impregnert plank heller ikke det beste, men skiltene i seg selv -tja... det er jo liutt moriverende for alle de som kjemper seg ut for å få endring i livet da, ikke værste skiltet sånn sett. Har sett mye verre tekst enn dette rundt om!

Anonymkode: a01e5...e96

• Liker 3
Skrevet

Forsøpling. Det skal ikke skrus i trær! Husker i sommer at noen ''pyntet'' en tursti her med masse pålimte ting, for eksempel sløyfe i plast. Og malte på stein. Hvor tror de plasten blir av når limet gir etter? 

Har forøvrig ingen glede ut av å tenke på at andre ikke er like heldig som meg og klarer å komme seg ut. 

Anonymkode: 6e71a...e48

• Liker 5
Skrevet

Stygt og tåpelig!

• Liker 5
Skrevet

Jeg er faktisk litt enig. Tanken er sikkert god, men virker lite gjennomtenkt - særlig når man skrur skruer rett i treet og bruker impregnert plank. Hadde man brukt nedfall og festet på en naturlig måte hadde det vært mer akseptabel. I mitt område har man også hengt opp bamser og dokker i skogen. Jeg er ikke veldig imponert.

Anonymkode: 185be...41e

• Liker 3
Skrevet
On 11/20/2021 at 2:53 PM, AnonymBruker said:

Det er blitt en trend å henge opp skilt i skogen blant sånne folk som har LOVE og motiverende oppkast i hjemmene sine. Jeg blir voldsomt irritert av det. Hva er liksom vitsen med denne?:

Når jeg tusler i skogen er jeg ikke i konkurranse med noen. Kos dere på sofaen, da. Det er litt kvalmende å tenke på at en eller annen kjerring med tusj har brukt ett minutt her, fikk såvidt skvist inn tre ❤ og så har hun forsøplet stien for hundrevis av folk.

Enig?

Jeg er veldig enig med deg.

Anonymkode: 9af53...d7b

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke skolebarn som har laget ting og hengt opp på den stien.  Har samme bilde. 

Anonymkode: a464e...abf

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er det ikke skolebarn som har laget ting og hengt opp på den stien.  Har samme bilde. 

Usikker på om det gjør en forskjell, egentlig? Tenker det er desto viktigere å lære opp barn til å huske at natur er natur, ikke en forlengelse av skilthelvetet hjemme i stuen.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Usikker på om det gjør en forskjell, egentlig? Tenker det er desto viktigere å lære opp barn til å huske at natur er natur, ikke en forlengelse av skilthelvetet hjemme i stuen.

Nå vet ikke jeg hvor mange skilt du har hjemme, men jeg har ikke et. Her bor skiltet er nede og. Nå synes jeg det er koselig at barn pynter rundt om i tur løyper. Så en fin nede på Fitjar i vindmølleparken. Har ikke fått lagt inn bilde på dataen enda. 

Skrevet

Nei, slik jeg skriver, tror du jeg har skilt hjemme? 🤪 Men jeg ser jo at trenden med "LOVE" i stua, et eller annet motiverende tull i trappetrinna, "i dette huset gjør vi..."-tavler på kjøkkenet osv. ennå ikke har ebbet ut. Jeg ser skiltet overfor i forlengelsen av det. Sjangeren trivelig-overflødig optisk og miljømessig forsøpling. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 14.57):

:klo: 

Man har skrudd et skilt til et levende(!) tre, på grunn som trolig eies av noen andre, og du er usikker på hvorfor dette både er forsøpling, miljøkriminalitet og et ulovlig tiltak på annen manns grunn? 

Det at folk ikke ser hvor galt dette er sier litt om hvor manglende opplæringen på natur er i Norge. 

Anonymkode: fb685...d28

• Liker 6
Skrevet

Hadde jeg kommet over et sånt skilt, ville jeg skrudd det ned og kastet det i søpla. Jeg hater vandalisering av trær, og den der "knuser alle som ligger på sofaen" er bare dum og kjip.

Anonymkode: 8f8d3...ea9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 14.53):

Enig?

Jeg liker å ferdes i uberørt natur. - I det minste en følelse av uberørt natur. De som er glad i naturen sletter alle spor etter seg selv og lar andre nyte naturens frihet.

• Liker 4
Skrevet
Honey Dew skrev (På 20.11.2021 den 15.12):

Alt folk skal henge seg oppi 🙄

Alt folk skal henge opp! 🙄

Anonymkode: 1a909...5f5

• Liker 5
Skrevet
kvinneguide skrev (3 timer siden):

Jeg liker å ferdes i uberørt natur. - I det minste en følelse av uberørt natur. De som er glad i naturen sletter alle spor etter seg selv og lar andre nyte naturens frihet.

Jeg og. Men mener man istedet skal være streng på inngrep i naturen rundt tregrensen og over. Under tregrensen er det dessverre blitt slik at det gror fullstendig igjen. Så tiltak for å gjøre naturen mer tilgjengelig med skilting, rydding av sti og vedlikehold av kulturlandskap er bare bra. 

Anonymkode: 6713b...5af

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg og. Men mener man istedet skal være streng på inngrep i naturen rundt tregrensen og over. Under tregrensen er det dessverre blitt slik at det gror fullstendig igjen. Så tiltak for å gjøre naturen mer tilgjengelig med skilting, rydding av sti og vedlikehold av kulturlandskap er bare bra. 

Anonymkode: 6713b...5af

...som er noe helt annet enn å sette opp "motiverende" skilt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...