Gå til innhold

Hvorfor må folk si om de har tatt vaksinen og ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Jeg gir faen i om folk tar vaksinen og ikke. Det er absolutt ikke min eller noen andres business om folk har tatt vaksinen. Jeg personlig tok to doser av pfizer fordi jeg ville reise. Men til dere som opplever vaksinepress så er det absolutt ingen som har noe med det å gjøre. Og det er deres valg hva dere ønsker å putte i kroppen deres. Press er det fra alle kanter uansett hva slags press det ser ut til å være. Dere bestemmer selv! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cecilie Sadberg skrev (11 minutter siden):

Jeg gir faen i om folk tar vaksinen og ikke. Det er absolutt ikke min eller noen andres business om folk har tatt vaksinen. Jeg personlig tok to doser av pfizer fordi jeg ville reise. Men til dere som opplever vaksinepress så er det absolutt ingen som har noe med det å gjøre. Og det er deres valg hva dere ønsker å putte i kroppen deres. Press er det fra alle kanter uansett hva slags press det ser ut til å være. Dere bestemmer selv! 

Tusen takk! Jeg ønsker ikke å ta corona vaksinene, men jeg har følt meg presset av folk rundt meg. Sist jeg opplevde presset som ubehagelig var pressekonferansen da Støre var med. Fikk følelsen av at de snart kommer til å tvangsvaksinere meg. 

• Liker 6
Skrevet

Vaksinestatus er en helseopplysning ingen har krav på. Når det er sagt opplever jeg at folk er åpen om valget sitt, uansett.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke alle som sier det. På jobben vår er det ingen som aner hvem som er vaksinert eller ikke. Vi er rett og slett ikke interessert i andres vaksinestatus og jobber og oppfører oss som før pandemien. Ingen har blitt smitter av kolleger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om enkeltpersoner er vaksinert eller ikke sånn rent smittemessig, jeg holder fortsatt litt avstand til alle samt spriter hendene ofte. 

Men på generell basis skulle jeg ønske at flere vaksinerte seg, slik at vi snart fikk en slutt på dette.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bryr meg ikke jeg heller om noen vaksinerer seg eller ikke, men jeg bryr meg når uvaksinerte og vaksinerte lever som før - når de for pokker vet at de kan smitte andre ved å ikke opptre forsvarlig. Voksne folk kan lese og de har fått med seg at vi er i en pandemi og at smittetall øker - og øker mer hvis folk insisterer på å leve som før - og da må en kunne klare å skjerpe seg og innrette seg for å bidra til at ting ikke blir verre - og vi kommer i en situasjon hvor helsevesenet bryter helt sammen og at det blir så ille at vi alle må isoleres, ny lockdown, tvangsvaksinering., konkurser, sykdom og død. Med tanke på faren vi står ovenfor og hvordan dette ser ut å utvikle seg med både dose 3, 4, 5 osv synes jeg at 'anstrengelsen' å holde 1-2 meters avstand, ta på seg et munnbind når vi trenger det, og ikke samles så mye/mange og ofte er et svært lite offer for å ikke selv bidra til verre tilstander enn vi har nå. Hver og en har et ansvar og hvis vi er det ansvaret bevisst kan vi forhindre det blir verre. Vi blir fort vant til litt å utøve litt forsiktighet og heller litt avstand og litt munnbind enn kollaps og lockdown altså for å oppnå mer kontroll. Når folk VET hvordan virus smitter har ingen noen unnskyldning for å kline seg oppi noen eller utsette andre for fare. Den unnskyldningen finnes ikke som kan forsvare ubetenksomhet i disse dager. Å bli lei er ikke en unnskyldning. Vi er alle leie, drittleie - men vi blir leiere hvis det blir verre nå - garantert, så hvorfor sitter dere og venter på at regjeringen skal stenge oss inne før dere skjerper dere? Har dere ikke noen begrep om konsekvens av handlinger? 

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet. Elaine Marley, mod.

Skrevet
Teatrica skrev (4 timer siden):

Jeg bryr meg ikke om enkeltpersoner er vaksinert eller ikke sånn rent smittemessig, jeg holder fortsatt litt avstand til alle samt spriter hendene ofte. 

Men på generell basis skulle jeg ønske at flere vaksinerte seg, slik at vi snart fikk en slutt på dette.

Hadde vi trodd at vi reddet verden hadde vi vaksinert oss. Men hva med Irland og Gibraltar? Det hjelper jo ikke nok i det hele tatt.

• Liker 4
Skrevet
Teatrica skrev (6 timer siden):

Hvorfor tror du at flere vaksinerte fører til en slutt på noe som helst?
Gibraltar har en vaksinedekning så nær 100% som det vel er mulig å komme. Nå stenger de ned igjen.

• Liker 7
  • Opprett ny...