tussi84 Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Jeg respekterer viruset, men jeg er ikke redd for det. Jeg er ikke redd for å bli syk, og jeg tenker at dør jeg av det (minimal sannsynlighet) så er det synd men at det er noe jeg ikke kan kontrollere. Tenker at sykdom og død er en naturlig ting av livet. Er det flere som er like avslappet som meg til dette viruset? 28
Fluffypuff Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 Jeg er redd for å dø, men jeg tror ikke corona er det som tar knekken på meg. Så nei, jeg er ikke spesielt redd corona. 7
Khloe P.T Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 Jeg er heller ikke redd for Corona for egen del. Men jeg er redd for de i min nære krets som har underliggende sykdommer. Av den grunn tar jeg alltid alle hensyn jeg kan ta. 7
Tussa84 Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 Jeg har gått fra å være livredd og hysterisk, til å bli ganske lunken. Etter hva jeg forstår er risiko for å dø ca 1 promille, ca 4 ganger så dødelig som influensa. Det var i hvertfall det som ble sagt på siste pressekonferanse. 4
tussi84 Skrevet 20. november 2021 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2021 Khloe P.T skrev (4 minutter siden): Jeg er heller ikke redd for Corona for egen del. Men jeg er redd for de i min nære krets som har underliggende sykdommer. Av den grunn tar jeg alltid alle hensyn jeg kan ta. Det skjønner jeg. Jeg følger også små ting i hverdagen. Henger ikke sammen for mange, holder avstand til fremmede, vasking av hender, og holder meg hjemme hvis syk. Men dette gjorde jeg før corona også.
tussi84 Skrevet 20. november 2021 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2021 Tussa84 skrev (Akkurat nå): Jeg har gått fra å være livredd og hysterisk, til å bli ganske lunken. Etter hva jeg forstår er risiko for å dø ca 1 promille, ca 4 ganger så dødelig som influensa. Det var i hvertfall det som ble sagt på siste pressekonferanse. Jeg likte virkelig nicket ditt 2
MorTil2 Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 (endret) tussi84 skrev (14 minutter siden): Jeg respekterer viruset, men jeg er ikke redd for det. Jeg er ikke redd for å bli syk, og jeg tenker at dør jeg av det (minimal sannsynlighet) så er det synd men at det er noe jeg ikke kan kontrollere. Tenker at sykdom og død er en naturlig ting av livet. Er det flere som er like avslappet som meg til dette viruset? Nei, du er enestående Selvsagt har folk ulik holdning til Covid, akkurat som folk har ulik holdning til mye annet her i livet. Noen tar enhver smerte eller ubehag som signal på at de er dødsdømt, mens andre kjenner ikke så godt etter og har en mye mer avslappet holdning. Personlig er jeg ikke redd for Covid for min egen del. Blir jeg syk, så må jeg ta det som det kommer. Jeg er mye mer urolig for hva de stadige endringene av tiltak betyr for arbeidsplasser, unges skolegang og folks mentale helse. Jeg håper for alt i verden at vi ikke får en ny omgang med nedstengte sykehjem. Det betyr mye mer for de eldre å se de de er glad i, enn om de lever noen uker eller mnd ekstra. Endret 20. november 2021 av MorTil2 5
Tussa84 Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 tussi84 skrev (7 minutter siden): Jeg likte virkelig nicket ditt Du har også veldig pent nick😊
Hero1 Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 Nei. Dersom man får Covid19 er sannsynligheten for å dø liten i min aldersgruppe. M30. Det er stund siden jeg sjekket statistikken, men sist gang var dødeligheten på 0.03%. 7
K@tt Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 Jeg var kanskje ikke kjemperedd, men medias påvirkning gjør noe med oss. Etter å hatt corona er jeg ikke redd eller bekymret. 6
Hr. Aktiv Skrevet 20. november 2021 #12 Skrevet 20. november 2021 tussi84 skrev (31 minutter siden): Jeg respekterer viruset, men jeg er ikke redd for det. Jeg er ikke redd for å bli syk, og jeg tenker at dør jeg av det (minimal sannsynlighet) så er det synd men at det er noe jeg ikke kan kontrollere. Tenker at sykdom og død er en naturlig ting av livet. Er det flere som er like avslappet som meg til dette viruset? Ja. 4
Anonymus1986 Skrevet 20. november 2021 #14 Skrevet 20. november 2021 Hvorfor skal jeg være redd når jeg er fullvaksinert? Det er mange andre tilstander man kan bli alvorlig syk av også.. 3
infectedsopp Skrevet 20. november 2021 #16 Skrevet 20. november 2021 Ikke redd for corona. Men jeg er redd for selve samfunnsutviklingen som skjer i verden om dagene. Det skremmer meg skikkelig 17
tussi84 Skrevet 20. november 2021 Forfatter #18 Skrevet 20. november 2021 LeneXCII skrev (20 minutter siden): Fortsatt mer redd for kreft.. Det er jeg og, men Als er den sykdommen jeg frykter mest. Den største redselen min er nok derimot heller det at jeg er redd for at sønnen min skal bli uhelbredelig syk, eller feks at han dør i en ulykke. 1
tussi84 Skrevet 20. november 2021 Forfatter #19 Skrevet 20. november 2021 infectedsopp skrev (19 minutter siden): Ikke redd for corona. Men jeg er redd for selve samfunnsutviklingen som skjer i verden om dagene. Det skremmer meg skikkelig Enig. Det er skummelt. Hatet er det verste 6
Fortauet Skrevet 20. november 2021 #20 Skrevet 20. november 2021 Jeg har aldri vært redd for koronaviruset. Verken når det kom, eller nå. Jeg syns folk var fullstendig hysteriske i starten. Noen er det fremdeles. Jeg er ikke vaksinert. 7
Anbefalte innlegg