Carala Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Jeg er samboer med en mann med to barn i ca ett år. Jeg har ingen egne og ingen felles. Jeg blir litt usikker når det kommer til gaver til barna. Vi skal kjøpe felles gaver men jeg blir litt usikker på hvor mye jeg skal legge i; 50/50 eller litt mindre på meg? Han har allerede kjøpt en gave som ble på ca 900 til ene barnet. Skal jeg betale 450 eller kan jeg legge meg på 300-350 kr? 😌
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Carala skrev (Akkurat nå): Jeg er samboer med en mann med to barn i ca ett år. Jeg har ingen egne og ingen felles. Jeg blir litt usikker når det kommer til gaver til barna. Vi skal kjøpe felles gaver men jeg blir litt usikker på hvor mye jeg skal legge i; 50/50 eller litt mindre på meg? Han har allerede kjøpt en gave som ble på ca 900 til ene barnet. Skal jeg betale 450 eller kan jeg legge meg på 300-350 kr? 😌 🙄🙄🙄 Anonymkode: 3f02b...7a2 1
Violetta Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 Carala skrev (5 minutter siden): Jeg er samboer med en mann med to barn i ca ett år. Jeg har ingen egne og ingen felles. Jeg blir litt usikker når det kommer til gaver til barna. Vi skal kjøpe felles gaver men jeg blir litt usikker på hvor mye jeg skal legge i; 50/50 eller litt mindre på meg? Han har allerede kjøpt en gave som ble på ca 900 til ene barnet. Skal jeg betale 450 eller kan jeg legge meg på 300-350 kr? 😌 Jeg ville kjøpt noe eget. Men hva betyr egentlig overskriften? For meg gir den ingen mening. 1
Rosa Dartle Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 Det er sånn dere må finne en løsning på nå tidlig i forholdet. Har dere separat økonomi? Da er det fornuftig at han kjøper julegavene fra dere til sine, og du til dine. Hvis dere har felles økonomi går det jo uansett fra samme felleskasse.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 Det er jo alt for mange faktorer til at det er noe vi kan svare på... feks økonomien din og hans, hvordan dere deler det osv, om barna har en mor som også gir gaver ++ Men i utgangspunktet etter ett år i et forhold ville jeg tenkt at han kjøper de fleste gavene til barna også kjøper du en gave eller to også så er noen av gavene fra dere og noen fra bare ham. Eventuelt at du sier til ham en sum du er økonomisk komfortabel med og gir den til ham så kan han kjøpe for det han synes barna skal få og det han har råd til ut over det dobbelte av den summen. Anonymkode: 5ab0c...0eb
Frostrose Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 Vi har stort sett gjort det sånn at mannen min betaler til sin familie og jeg til min og så skriver vi navnet til begge på lappen. Nå har vi delt økonomi, så nå betaler den som finner en gave, og så går det nok opp i opp over flere år.
GammelKaktus Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 Jeg hadde foretrukket å kjøpe egne gaver til mine barn både som mamma og eventuelt stemor. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 Nå har vi mine og dine barn. Men vi har løst det slik at han betaler 100% til sin slekt og jeg betaler 100% til min slekt, og så skriver vi fra Truls og Trine med familie på alle gavene. Det har litt mer at vi har litt ulik mening om prisnivå, og da slipper vi diskusjoner på å evt gå ned i pris, og eeeeeer det virkelig nødvendig å gi til den og den slektningen. Anonymkode: 3ca92...aa3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå