Anna91 Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Hei! Har postet i tråder tidligere om min problemstilling, men plutselig artet ting seg litt annerledes enn jeg hadde trodd her. Satt inn fryst embryo (5 dager) 4/11. Tatt hcg blodprøve 12/11 - hcg 9, 15/11 - hcg 17, 17/11 - hcg 58 og sist i går med hcg 198. Jeg var veldig innstilt på exu evnt kjemisk ved de tre første blodprøvene. Men riksen ringte i går og sa de var veldig forbøyde ettersom det var så god stigning (to siste har tredoblet seg annenhver dag). Etter 6 ivf forsøk og 1 exu har jeg selvfølgelig bare så lyst til å glede neg over en normal graviditet. Men kan dette gå bra? Tok clearblue med ukesindikator og fikk *2-3*. Det er det fineste jeg har sett. Men jeg venter bare på en abort som jeg føler dette er dømt til, og kan ijke skjønne hvordan jeg skal kunne holde ut til uke 12.... Dette er vanskelig
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Det er jo ingen garanti men hcg-verdiene ser helt fine ut. Anonymkode: 393f8...752
Anna91 Skrevet 20. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2021 Ja, blodprøven jeg tok på riksen 15/11 med hcg på 17 var visst ikke helt topp. Den hadde ikke doblet seg slik den skulle og var under 20 (noe hun mente var en grense på levedyktig graviditet). Men så har den jo økt veldig på da..
Laura80 Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 De øker jo fint, og du er gravid. Ikke lav hcg det der.
Anna91 Skrevet 21. november 2021 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2021 15 hours ago, Laura80 said: De øker jo fint, og du er gravid. Ikke lav hcg det der. Åj, så hyggelig å høre. Jeg har kanskje bare gått veldig i forsvar og dømmer det hele sønder og sammen etter at sist positive test ikke betydde annet enn en exu. Herregud som jeg krysser fingrene 2
Anna91 Skrevet 22. november 2021 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2021 Normalt stigende hcg, men det ble dessverre bekreftet exu på ultralyd i dag, så dette gikk ikke veien
SuzsuZ Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 19 hours ago, Anna91 said: Normalt stigende hcg, men det ble dessverre bekreftet exu på ultralyd i dag, så dette gikk ikke veien Uff så dumt 😢 klem til deg ❤️ Håper du kan i hvertfall klare å ‘kose’ deg med noe du ellers ikke kunne gjort som gravid ellers, som er glass vin osv.. det er redningen min. Er fortsatt ikke ferdig med en SA og driver bare å venter for å prøve igjen. Så de på ultralyd at det var festet utenfor eller at det ikke var noe i livmor? Hvor tidlig var det?
Anna91 Skrevet 23. november 2021 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2021 2 hours ago, SuzsuZ said: Uff så dumt 😢 klem til deg ❤️ Håper du kan i hvertfall klare å ‘kose’ deg med noe du ellers ikke kunne gjort som gravid ellers, som er glass vin osv.. det er redningen min. Er fortsatt ikke ferdig med en SA og driver bare å venter for å prøve igjen. Så de på ultralyd at det var festet utenfor eller at det ikke var noe i livmor? Hvor tidlig var det? Søren, så kjedelig med SA og det er er bare så sykt drit når man står midt i det.. Det blir stort sett bedre så fort det er over og man kan rette fokus mot nytt forsøk, så jeg prøver å minne meg selv på det, men akkurat nå kjennes livet så håpløst... Håper du snart er i mål med prosessen og kan begynne å tenke fremover ❤️ Jeg er bare 5++3, så for tidlig å se noe utebfor livmor enda. Men hcg som stiger hver dag nå (605 i dag) og helt tom livmor med tynne slimhinner, så absolutt ingen graviditet der. Og da sitter det stort sett i tuben, så jeg regner med det. Skal skåle for oss to (og alle andre som blør uten å ville blø) i kveld 1
Anna91 Skrevet 23. november 2021 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2021 2 hours ago, SuzsuZ said: Uff så dumt 😢 klem til deg ❤️ Håper du kan i hvertfall klare å ‘kose’ deg med noe du ellers ikke kunne gjort som gravid ellers, som er glass vin osv.. det er redningen min. Er fortsatt ikke ferdig med en SA og driver bare å venter for å prøve igjen. Så de på ultralyd at det var festet utenfor eller at det ikke var noe i livmor? Hvor tidlig var det? Åh, jeg var inne å leste den andre tråden din! Du har stigende hcg? Hvordan er blødbibgen din? Har hcg begynt å falle igjen eller? Og hvor langt var du på vei?
Anna91 Skrevet 23. november 2021 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2021 2 hours ago, SuzsuZ said: Uff så dumt 😢 klem til deg ❤️ Håper du kan i hvertfall klare å ‘kose’ deg med noe du ellers ikke kunne gjort som gravid ellers, som er glass vin osv.. det er redningen min. Er fortsatt ikke ferdig med en SA og driver bare å venter for å prøve igjen. Så de på ultralyd at det var festet utenfor eller at det ikke var noe i livmor? Hvor tidlig var det? Så nå at du var 9.0. Men har de tatt nye hcg kontroller?
SuzsuZ Skrevet 23. november 2021 #11 Skrevet 23. november 2021 Er ‘9+4’ i dag, begynte å blø 5+3. Det har vært som lett mens blødning hver dag, mer eller mindre. Blitt litt brunt og stoppa opp par ganger, dvs en dag hvor det er litt brunt også har det begynt med friskt/mørkerødt blod igjen. Jeg hadde dårlig følelse fra start og min hcg var veldig lav hele tiden. Har tatt en ny blodprøve i dag og håper på at den har gått ned ikke opp. Selv om det er kjempelavt virker det til å ta sikkelig lang tid å bli ferdig. Her så de heller ikke noe i livmor, men ved første gyn undersøkelse så han tykkere slimhinner i livmor. Men som du sier med slike hcg verdier er det ingenting å se enda. Kan det være at du er for tidlig for å kunne se noe i livmor? Ett siste håp? Trist å stå oppi nor slikt. Håper det ikke tar så lang tid å finne ut av det helt sikkert. Syns det vanskeligste er nesten å bare gå rundt og lure og ikke vite hva som skjer ❤️
Anna91 Skrevet 23. november 2021 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2021 1 hour ago, SuzsuZ said: Er ‘9+4’ i dag, begynte å blø 5+3. Det har vært som lett mens blødning hver dag, mer eller mindre. Blitt litt brunt og stoppa opp par ganger, dvs en dag hvor det er litt brunt også har det begynt med friskt/mørkerødt blod igjen. Jeg hadde dårlig følelse fra start og min hcg var veldig lav hele tiden. Har tatt en ny blodprøve i dag og håper på at den har gått ned ikke opp. Selv om det er kjempelavt virker det til å ta sikkelig lang tid å bli ferdig. Her så de heller ikke noe i livmor, men ved første gyn undersøkelse så han tykkere slimhinner i livmor. Men som du sier med slike hcg verdier er det ingenting å se enda. Kan det være at du er for tidlig for å kunne se noe i livmor? Ett siste håp? Trist å stå oppi nor slikt. Håper det ikke tar så lang tid å finne ut av det helt sikkert. Syns det vanskeligste er nesten å bare gå rundt og lure og ikke vite hva som skjer ❤️ Okey, det hørtes slitsomt ut 😕 nå vil ikke jeg overdramatisere her, men med lett vaginalblødning og stigende hcg (uansett hvor lav) burde man absolutt mistenke, eller i allefall få utelukket en eventuell exu. Noen som har snakket med deg om det? Krysser fingrene for at prøvene dine er på vei nedover! Når får du svar?
SuzsuZ Skrevet 23. november 2021 #13 Skrevet 23. november 2021 22 minutter siden, Anna91 said: Okey, det hørtes slitsomt ut 😕 nå vil ikke jeg overdramatisere her, men med lett vaginalblødning og stigende hcg (uansett hvor lav) burde man absolutt mistenke, eller i allefall få utelukket en eventuell exu. Noen som har snakket med deg om det? Krysser fingrene for at prøvene dine er på vei nedover! Når får du svar? Ja er det jeg har lest meg frem til, at det lan være tegn på exu. Både fastlege vikar og 2 gynekologer sier at det ikke er exu så da har jeg slått meg til ro med det. Kan ikke gjøre annet. De sier at det er så lave verdier at det ikke er mulig. Men jeg har tenkt at plutselig kan det skyte fart og man har noe av størrelse der. Ellers har det satt seg der men er så lite at det ordner seg selv og at det er derfor det tar så utrolig lang tid. Får svar i morgen håper jeg ☺️
Anna91 Skrevet 23. november 2021 Forfatter #14 Skrevet 23. november 2021 2 minutter siden, SuzsuZ said: Ja er det jeg har lest meg frem til, at det lan være tegn på exu. Både fastlege vikar og 2 gynekologer sier at det ikke er exu så da har jeg slått meg til ro med det. Kan ikke gjøre annet. De sier at det er så lave verdier at det ikke er mulig. Men jeg har tenkt at plutselig kan det skyte fart og man har noe av størrelse der. Ellers har det satt seg der men er så lite at det ordner seg selv og at det er derfor det tar så utrolig lang tid. Får svar i morgen håper jeg ☺️ Ja, det hørtes jo heldigvis betryggende ut! Husker du hva sist verdi var på, sånn ish?
SuzsuZ Skrevet 23. november 2021 #15 Skrevet 23. november 2021 40 minutter siden, Anna91 said: Ja, det hørtes jo heldigvis betryggende ut! Husker du hva sist verdi var på, sånn ish? Forventer at det har gått (mye håper jeg) lavere ☺️
Anna91 Skrevet 23. november 2021 Forfatter #16 Skrevet 23. november 2021 Ja, håper virkelig det! Skriv gjerne en liten oppdatering her i morgen da Synes alikevel det er merkelig at de har avskrevet exu. Hcg kan gjerne gå litt opp og ned, men stiger sakte og kommer sjeldent over 2000. Jeg ble operert med verdier på 600 sist. Da kunne de ikke se selve graviditeten på ultralyd, men blodprøver +vaginalblødning var nok til å stille diagnosen. Tuben ble undersøkt etter opersjon og man fant exu som mistenkt. Send meg gjerne PM om du lurer på noe. Krysser fingrene for deg i morgen! Men husk, kontakt legevakt dersom du får magesmerter eller føler deg uvel på noen måte. Masse masse lykke til 1
Anna91 Skrevet 24. november 2021 Forfatter #17 Skrevet 24. november 2021 16 hours ago, SuzsuZ said: Forventer at det har gått (mye håper jeg) lavere ☺️ Hei! Har du fått svar på prøve i dag? heier på synkende tall!!! 1
SuzsuZ Skrevet 24. november 2021 #18 Skrevet 24. november 2021 1 hour ago, Anna91 said: Hei! Har du fått svar på prøve i dag? heier på synkende tall!!! Hei! 💕 Takk og lov går verdien nå endelig ned og jeg er så glad at jeg kan ikke tro det helt. 🤩 18.11 - 375 23.11 - 147 !! 1
Anna91 Skrevet 24. november 2021 Forfatter #19 Skrevet 24. november 2021 1 hour ago, SuzsuZ said: Hei! 💕 Takk og lov går verdien nå endelig ned og jeg er så glad at jeg kan ikke tro det helt. 🤩 18.11 - 375 23.11 - 147 !! Åj, herregud for en lettelse! Det var veldig hyggelig å høre da må jo dette nærme seg slutten for deg! Sender masse varme tanker og krysser fingrene for neste forsøk 💕 1
SuzsuZ Skrevet 24. november 2021 #20 Skrevet 24. november 2021 30 minutter siden, Anna91 said: Åj, herregud for en lettelse! Det var veldig hyggelig å høre da må jo dette nærme seg slutten for deg! Sender masse varme tanker og krysser fingrene for neste forsøk 💕 Takk i like måte! 🥰 Kanskje vi ses i IKM Desember forhåpentligvis?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå