AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Jeg sitter her å tenker på en mann som jeg datet for et år tilbake. Han har mor og søsken med bipolar, og gjorde en del rare ting når vi var sammen. - ble sint på meg og ignorerte meg fullstending fordi han hadde vondt i ryggen. Sa unnskyld etter noen timer. - var veldig dramatisk. Sint fordi jeg var pålogget på ps4 om natten. Noe som jeg ikke var. - sint fordi jeg ikke ga lyd fra meg når jeg hadde kommet hjem. Hadde lagt meg. Han ringte og kjeftet morgenen etter og husker jeg gråt. - sjalu på min kiropraktor. Kalte han for den andre typen min - veldig selv hatsk humor, sa at han er et monster, men på tull. Du vil vel ikke ha en idiot som meg, osv. - veldog overøsende med kjærlighet, forsøkte å sette meg på en pedestal. Du er en prinsesse.jeg er ingenting uten deg. Jeg skal ta oss gjennom ild og gjøre alt for deg. Bare prat. - endte med at han dumpet meg fordi han sov dårlig om natten. Ville være venner. Men kuttet meg ut tvert. - mener at jeg er sint på han og tar ikke mer kontakt. Han har sagt at han ikke har bipolar. Men det kan da søttern meg virke sånn? Anonymkode: 33de3...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg sitter her å tenker på en mann som jeg datet for et år tilbake. Han har mor og søsken med bipolar, og gjorde en del rare ting når vi var sammen. - ble sint på meg og ignorerte meg fullstending fordi han hadde vondt i ryggen. Sa unnskyld etter noen timer. - var veldig dramatisk. Sint fordi jeg var pålogget på ps4 om natten. Noe som jeg ikke var. - sint fordi jeg ikke ga lyd fra meg når jeg hadde kommet hjem. Hadde lagt meg. Han ringte og kjeftet morgenen etter og husker jeg gråt. - sjalu på min kiropraktor. Kalte han for den andre typen min - veldig selv hatsk humor, sa at han er et monster, men på tull. Du vil vel ikke ha en idiot som meg, osv. - veldog overøsende med kjærlighet, forsøkte å sette meg på en pedestal. Du er en prinsesse.jeg er ingenting uten deg. Jeg skal ta oss gjennom ild og gjøre alt for deg. Bare prat. - endte med at han dumpet meg fordi han sov dårlig om natten. Ville være venner. Men kuttet meg ut tvert. - mener at jeg er sint på han og tar ikke mer kontakt. Han har sagt at han ikke har bipolar. Men det kan da søttern meg virke sånn? Anonymkode: 33de3...9a4 Det finnes mange andre diagnoser enn bipolar. Han virker blant annet veldig narsissistisk. Anonymkode: d274d...ec3 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg sitter her å tenker på en mann som jeg datet for et år tilbake. Han har mor og søsken med bipolar, og gjorde en del rare ting når vi var sammen. - ble sint på meg og ignorerte meg fullstending fordi han hadde vondt i ryggen. Sa unnskyld etter noen timer. - var veldig dramatisk. Sint fordi jeg var pålogget på ps4 om natten. Noe som jeg ikke var. - sint fordi jeg ikke ga lyd fra meg når jeg hadde kommet hjem. Hadde lagt meg. Han ringte og kjeftet morgenen etter og husker jeg gråt. - sjalu på min kiropraktor. Kalte han for den andre typen min - veldig selv hatsk humor, sa at han er et monster, men på tull. Du vil vel ikke ha en idiot som meg, osv. - veldog overøsende med kjærlighet, forsøkte å sette meg på en pedestal. Du er en prinsesse.jeg er ingenting uten deg. Jeg skal ta oss gjennom ild og gjøre alt for deg. Bare prat. - endte med at han dumpet meg fordi han sov dårlig om natten. Ville være venner. Men kuttet meg ut tvert. - mener at jeg er sint på han og tar ikke mer kontakt. Han har sagt at han ikke har bipolar. Men det kan da søttern meg virke sånn? Anonymkode: 33de3...9a4 Det er ikke sikkert han har diagnosen, men når man er oppdratt av noen som sliter så kan man selv få lignende "symptomer." Mulig hans familie har gått unedisinert lenge nok til at han er oppdratt på feil måte. Dermed tillagt seg rare greier som dette. Anonymkode: 6e306...494
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg sitter her å tenker på en mann som jeg datet for et år tilbake. Han har mor og søsken med bipolar, og gjorde en del rare ting når vi var sammen. - ble sint på meg og ignorerte meg fullstending fordi han hadde vondt i ryggen. Sa unnskyld etter noen timer. - var veldig dramatisk. Sint fordi jeg var pålogget på ps4 om natten. Noe som jeg ikke var. - sint fordi jeg ikke ga lyd fra meg når jeg hadde kommet hjem. Hadde lagt meg. Han ringte og kjeftet morgenen etter og husker jeg gråt. - sjalu på min kiropraktor. Kalte han for den andre typen min - veldig selv hatsk humor, sa at han er et monster, men på tull. Du vil vel ikke ha en idiot som meg, osv. - veldog overøsende med kjærlighet, forsøkte å sette meg på en pedestal. Du er en prinsesse.jeg er ingenting uten deg. Jeg skal ta oss gjennom ild og gjøre alt for deg. Bare prat. - endte med at han dumpet meg fordi han sov dårlig om natten. Ville være venner. Men kuttet meg ut tvert. - mener at jeg er sint på han og tar ikke mer kontakt. Han har sagt at han ikke har bipolar. Men det kan da søttern meg virke sånn? Anonymkode: 33de3...9a4 Jeg tenker at han tester ut ting han har hørt opp igjennom, ser hvordan det føles. Du har godtatt veldig mye, ikke vist noe særlig selvrespekt. Så kanskje han ikke fikk noe respekt fordi han fikk holde på slik? Testet deg kanskje? Anonymkode: 6e306...494
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Han har sagt at han ikke har bipolar. Men det kan da søttern meg virke sånn? Anonymkode: 33de3...9a4 Mulig, hva har det å si? Å spekulere i hvilke diagnoser folk har er ikke veldig hyggelig. Anonymkode: 0eb9f...6a3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 Jeg har bipolar lidelse 1 men oppfører meg ikke sånn. Dessuten er vel ikke det så viktig, å "hobbydiagnostisere". Han virker ikke som en trivelig fyr, og det er vel det man må ta utgangspunkt i. Anonymkode: 5ee96...4b9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har bipolar lidelse 1 men oppfører meg ikke sånn. Dessuten er vel ikke det så viktig, å "hobbydiagnostisere". Han virker ikke som en trivelig fyr, og det er vel det man må ta utgangspunkt i. Anonymkode: 5ee96...4b9 Han virker ikke som det men han er faktisk den mest omsorgsfulle jeg kjenner. Men har alle disse rare narc trekkene. Anonymkode: 33de3...9a4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig, hva har det å si? Å spekulere i hvilke diagnoser folk har er ikke veldig hyggelig. Anonymkode: 0eb9f...6a3 Fordi jeg lurer på om jeg skal si noe. Anonymkode: 33de3...9a4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at han tester ut ting han har hørt opp igjennom, ser hvordan det føles. Du har godtatt veldig mye, ikke vist noe særlig selvrespekt. Så kanskje han ikke fikk noe respekt fordi han fikk holde på slik? Testet deg kanskje? Anonymkode: 6e306...494 jeg var veldig langt nede når jeg traff han, og trengte noen som brydde seg. og det gjorde, til det nesten ekstreme. jeg ble overøst og bombadert av omsorg. var helt ødelagt når han kuttet meg ut tvert. jeg ga han masse respekt, men godtok ikke all dritten, jeg sa jo ifra. men på en god måte. Det er bare nå som jeg har lest litt om bipolar at jeg synes det ligner. Anonymkode: 33de3...9a4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 Skjønner ikke helt hva du har lest som ligner på bipolar. Jeg klarer ikke helt å se det. Ser heller en usikker type, med litt humørproblemer. Det du skal si er jo ikke hvilken diagnoser du tror han kan ha, men hva du observerer og hvordan det får deg til å føle.. Anonymkode: 5ee96...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg var veldig langt nede når jeg traff han, og trengte noen som brydde seg. og det gjorde, til det nesten ekstreme. jeg ble overøst og bombadert av omsorg. var helt ødelagt når han kuttet meg ut tvert. jeg ga han masse respekt, men godtok ikke all dritten, jeg sa jo ifra. men på en god måte. Det er bare nå som jeg har lest litt om bipolar at jeg synes det ligner. Anonymkode: 33de3...9a4 Det der er jo oppskriften på en manipulator. Anonymkode: 6e306...494
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #12 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der er jo oppskriften på en manipulator. Anonymkode: 6e306...494 Ja jeg ser jo det men jeg tror han mente det når han sa han ville bære meg gjennom ild og lava hva det var. Tror han ville det der og da. Men så forsvant det like fort. Vi fikk en skikkelig intens kontakt og jeg var så langt nede når all den intense godheten ble avsluttet tvert. Så ville han mer, men jeg vet 100% at han vil gjøre det samme igjen. Det var så mye følelser fra hans side som; tvil, sinne, kjærlighet, gråting av glede, av lengsel osv. Timevis med samtaler hver dag. Det er det jeg synes minner om bipolar. Anonymkode: 33de3...9a4
Chailatte Skrevet 21. november 2021 #13 Skrevet 21. november 2021 Jeg skal svare deg konkret på det spørsmålet du stiller her. Dette er ikke bipolar. Det er en seriøst ustabil person som sikkert sliter med noe, men kan ikke se noe som minner om bipolar her. At han er oppfarende og vinglete betyr ikke at han er bipolar. Hadde du beskrevet han som en ekstremt overenergisk type med utallige, ofte urealistiske prosjekter på gang som bruker penger i øst og vest og skaffer seg kredittkort på kredittkort, som så vidt klarer å sitte stille i perioder, og/eller som har utagerende seksuell adferd, ville jeg mistenkt manisk. Om du i tillegg beskrev han som en som deretter detter rett ned i kjelleren hvor han blir tiltaksløs, tom, sengeliggende og/eller det er vanskelig å få kontakt, ville jeg mistenkt bipolar lidelse. Og dette er bare én av utallige versjoner. Begynner han i tillegg å hallucinere, høre ting og/eller innbiller seg ting, som feks at han blir overvåket, snakket om på tv og radio, o.l, ville jeg mistenkt bipolar med psykose. Hadde du beskrevet den typen bipolar jeg har, hvor jeg er normalt oppegående med milde, hypomaniske episoder, før jeg stenger meg inne i flere uker, ville jeg og mistenkt bipolar. Vær forsiktig med å mistenke diagnoser bare fordi du har møtt på en drittsekk. Bipolare mennesker er syke, det betyr ikke at de er jævlige mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå