AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Har ikke barn selv, men lurer på det er det slik at man merker det tydelig med en gang (eller tegn på hvordan personligheten blir senere) eller ser man det etter 1 mnd eller to når de blir mer interaktive? Anonymkode: fe6d8...086
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Ser nå at jeg skrev det i feil forum 😬 Anonymkode: fe6d8...086
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 På sykehuset egentlig.. han var ivrig, nysgjerrig og våkent tilstede fra han ble født, og rre år senere kan vi sette nøyaktig samme beskrivelse på ham Anonymkode: 8f4a7...928 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 Personlighet endrer seg over tid, det har med miljø og oppvekst å gjøre. Anonymkode: ddb6b...ce0 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 Foreldre er programmert til å se dette fra dag 1. Anonymkode: 0a1a0...7b5
Lorieen Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 Alle mine har hatt distinkte personligheter fra før de ble født.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 Det kan nok variere, men for meg som har to gutter kunne vi nok egentlig se det 2 timer etter fødsel. Eldste var rund, blid, bedagelig og lite kravstor. Minstemann var slank, aktiv, needy, temperemantsfull og intens. Slik er de også den dag i dag 9 og 6 år senere. De er selvsagt formet av oss også til å bli to flotte gutter som alle liker, men grunnpersonligheten og kroppsformen er nøyaktig slik som på fødestua. Anonymkode: b2380...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 Oi… jeh følte ikke vi kunne begynne å se det før hun var 7-8 mnd 😂 Før det var hun som alle andre babyer. Men først rundt 1,5 ble hun den hun er nå liksom. Anonymkode: b60a0...b82
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 Følte vi så det ordentlig fra han var 6 mnd, selv om vi nok så det litt før også, så kjenner jeg ham veldig igjen på videoer jeg ser fra den alderen. Han er liksom helt sånn enda; shower, vil ha oppmerksomhet, tuller og er litt rakkete 😄 Anonymkode: 8d2fe...181
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 Vi merket at de var ulike, og fikk et inntrykk av hvem de var helt fra rett etter fødsel (bildet jeg hadde av at den yngste var en villstyring pga all aktiviteten da hun var i magen viste seg å ikke stemme da). Men personligheten er i utvikling gjennom hele barndommen. Så noe fullstendig bilde har vi fortsatt ikke selv om eldste har blitt fire. Jeg trodde f.eks at eldste var en veldig bestemt og viljesterk ung dame da hun var to. Helt til jeg møtte lillesøsteren. Da ser jeg alt eldste som toåring var en typisk toåring. Mens lillesøster nok er noen hakk mer bestemt og pågående enn den jevne toåring. Anonymkode: 004eb...ca1 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 Vet ikke om det er sammenheng men jenta mi, som er av den rolige typen, har vært ganske så rolig og "grei" av seg siden fødsel. Skrek omtrent ikke som baby Anonymkode: 9f638...4d1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #12 Skrevet 20. november 2021 Fikk et slags inntrykk fra min unge var relativt nyfødt (som egentlig har vist seg å stemme ganske bra). Men så endrer de seg jo også. Så kommer trass og de er plutselig mye mer bestemt og eksplosiv enn man noen gang kunne forestilt seg da de var veldig små 😉 Men kjenner mye igjen fra da ungen min var liten i ham nå (godt sovehjerte, nysgjerrig, veldig rolig, men samtidig klar på hva han vil). Anonymkode: 0a2e0...e96
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. november 2021 #13 Skrevet 20. november 2021 Jeg visste hvordan han ville bli inni magen. Tok ikke feil. Han ble som meg🙈🤪😅
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #14 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det kan nok variere, men for meg som har to gutter kunne vi nok egentlig se det 2 timer etter fødsel. Eldste var rund, blid, bedagelig og lite kravstor. Minstemann var slank, aktiv, needy, temperemantsfull og intens. Slik er de også den dag i dag 9 og 6 år senere. De er selvsagt formet av oss også til å bli to flotte gutter som alle liker, men grunnpersonligheten og kroppsformen er nøyaktig slik som på fødestua. Anonymkode: b2380...ff5 Rund og slank er da virkelig ikke personlighetstrekk. Anonymkode: 85f41...c11 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #15 Skrevet 20. november 2021 6 måneder - men jeg skjønte først når ungen var mye eldre, at dette var personlighetstrekk 😂 Helt sant. Slik som han var mye misfornøyd, klagete, masete - fra som sagt, 6 mnd gammel. Trodde jeg ikke strakk som mor 🤷 Neida, som syvåring er han fortsatt slik. Ham trenger mye oppmerksomhet og stimuli, fra andre barn (ikke meg), han er supersosial, og hvis han er alene og kjeder seg, så blir han nesten uutholdelig masete. Pluss at han har enormt med energi og må rett og slett få løpe ut. Om jeg bare skjønte med engang at dette kunne være personlighetstrekk, ville jo babytiden vært enklere. Men jeg trodde at det at han klagde, betydde misnøye og at jeg gjorde noe galt. Neida, han er slik. 🤷 Anonymkode: a1d06...ea8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #16 Skrevet 20. november 2021 Merka med ein gong at ho var ein rolig baby, som utvikla seg til å bli eit forsiktig og rolig barn. Både eg og far er rolige og introverte. Barnet vårt kan bråke masse og tulle i rett setting med barn på sin alder såklart. Søstera mi er hyperaktiv og har tre hyperaktive gutter, dei matche ganske godt. Dei er ute i skog og mark, båtliv, hive seg i havet, springe rundt. Hadde eg fått eit sånt barn med min personlighet hadde eg blitt utslitt! Vil sei man ser kva temperament folk har ganske tidlig. Anonymkode: 87860...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #17 Skrevet 20. november 2021 Dette er så interessant! Jeg har to barn og jeg har merket forskjellen på dem siden før de ble født. Eldstemann var helt turbo i magen og er det fremdeles 4 år senere. Med nummer to var jeg inne til sparketest på sykehuset x antall ganger i svangerskapet fordi han var så rolig i magen at jeg var bekymret for at det var noe galt. Han er bare veldig rolig og bedagelig, og de to er så forskjellige på alle måter at det er helt utrolig at de er søsken 🤣 Anonymkode: e9708...fec
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #18 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vet ikke om det er sammenheng men jenta mi, som er av den rolige typen, har vært ganske så rolig og "grei" av seg siden fødsel. Skrek omtrent ikke som baby Anonymkode: 9f638...4d1 Ble du bekymret over at hun ikke skrek? Anonymkode: 43740...742
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #19 Skrevet 20. november 2021 Så det fra 6 måneder. Helt soleklart ved 1 år. Anonymkode: 6037e...968
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #20 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rund og slank er da virkelig ikke personlighetstrekk. Anonymkode: 85f41...c11 Det sier da noe om livsstil/interesse for mat osv. djeez. Anonymkode: 6037e...968
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå