Gå til innhold

En for ung dame har lagt seg etter meg, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann 40+ her. Med et hardt brudd i våres tenkte jeg å være alene en stund. Jeg jobber nå i butikk og en ung kunde har "oppdaget" meg, hun(25) er unaturlig ofte innom når jeg er der, jeg var uerfaren butikkansatt som var overhyggelig mot alle de første par ukene, kan misforstås, hun har sagt to ganger at hun kan kjøre meg hjem etter stengetid i bilvraket sitt (jeg pleier å gå fordi jeg liker det) og sendt andre signaler, og facebook, og spurt om meg hos andre. Problemet er at hun sikkert er for ung 25 og siden barndommen har hatt et rotete foreldreløst utrygt liv sier en som kjenner litt til henne, men ikke rus, og da sikkert ser meg som et trygt "pappasubstitutt" med fin bil, eget hus, bra økonomi, men er det galt hvis det er det hun vil ha? Og jeg ser minst fem år yngre ut har noen sagt. Hun har en venninne som er sammen med en på nesten min alder. Så hva gjør man, hvordan avvise på en fin måte, eller ikke, hun er flott i mine øyne og det vil irritere meg stort om hun ender opp med en annen fjott på 40+, noe jeg sikkert ville få vite i en liten by.

Anonymkode: 6f849...ce0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det uklart om du egentlig vil avvise henne eller ikke. Hvis du vil avvise henne, er det vel bare å si at du ikke er interessert neste gang hun prøver på noe? 

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, nordlending said:

For meg er det uklart om du egentlig vil avvise henne eller ikke. Hvis du vil avvise henne, er det vel bare å si at du ikke er interessert neste gang hun prøver på noe? 

Ja, jeg vet ikke helt hva jeg vil. Vet såpass om meg selv at jeg har vansker med å avbryte hvis jeg først har startet å date og hun liker meg. Liker henne nå, men... Aldri vært med damer med stor aldersforskjell så jeg ser vel etter tips om hvor dumt det er, eller ikke, og hvorfor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg vet ikke helt hva jeg vil. Vet såpass om meg selv at jeg har vansker med å avbryte hvis jeg først har startet å date og hun liker meg. Liker henne nå, men... Aldri vært med damer med stor aldersforskjell så jeg ser vel etter tips om hvor dumt det er, eller ikke, og hvorfor.

Hva har hun å tilby annet en alderen? Tror du dere har mye til felles?

Anonymkode: 9db6c...5f8

• Liker 9
Skrevet

Dropp det, det kommer ikke til å fungere i lengden! Når hun innser at dere ikke kommer til å få barn sammen blir du nok droppet til fordel for noen yngre. Hardt, men sant....

• Liker 4
Skrevet

Kjør på, om 10-15 år er hun drittlei en skallet gammel gubbe og finner seg en normal 40-åring på egen alder....

Jeg er mann og kunne aldri brukt tid på en ungjente tidlig i tyveårene. 

Anonymkode: 6cc70...663

• Liker 8
Skrevet

Hadde hun vært under 25 så hadde jeg sagt nei og at du burde finne en annen. Men når du er bikket 25 så er du voksen å regne. 

Jeg hadde gått for det hvis du liker henne. Du trenger jo ikke å storme inn i noe heller. Dere kan date og ta det rolig. Men husk at hun sikkert vil ha barn med tiden.

Jeg var 19 da jeg traff faren til mine barn, som da var 30. Den aldersforskjellen ble for stor siden jeg knapt nok var voksen. Da jeg var 29 hadde vi allerede vokst fra hverandre og forholdet hadde skrantet i 3 år.

Anonymkode: 61679...1e5

• Liker 4
Skrevet

Det at du tenker over alderen og ikkke går etter henne på grunn av alder er allerede et godt tegn. Du har rett i at det er en god forskjell men ekstremt ille er det heller ikke. Kanskje det har muligheten til å funke dersom dere har veldig mye til felles. Så lenge du reflekterer over det er det kanskje ikke så dumt å gå på en date og så se? Jeg er en person som synes det er ekkelt at folk velger hverandre på grunn av alder og at man ikke synes folk på egen alder er bra nok, men... Om dette ikke handler om alder men rett og slett at dere liker hverandre, så kan dette også gå fint. Det er min mening. 

Anonymkode: d6c78...8e3

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva har hun å tilby annet en alderen? Tror du dere har mye til felles?

Anonymkode: 9db6c...5f8

Lange sykkelturer og filmkunnskap. Hun har korrekt avdekket flere ganger at jeg og andre ligner den og den fra gamle og nye filmer som ikke er helt mainstream. Og kanskje ønske om barn, hun sa i hvert fall "synes du ikke de var søte" om to søte små vi så i butikken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde hun vært under 25 så hadde jeg sagt nei og at du burde finne en annen. Men når du er bikket 25 så er du voksen å regne. 

Jeg hadde gått for det hvis du liker henne. Du trenger jo ikke å storme inn i noe heller. Dere kan date og ta det rolig. Men husk at hun sikkert vil ha barn med tiden.

Jeg var 19 da jeg traff faren til mine barn, som da var 30. Den aldersforskjellen ble for stor siden jeg knapt nok var voksen. Da jeg var 29 hadde vi allerede vokst fra hverandre og forholdet hadde skrantet i 3 år.

Anonymkode: 61679...1e5

Funker aldri. 

Anonymkode: 4c567...025

• Liker 1
Skrevet

Sikkert litt for sent for akkurat denne situasjonen, men det er nettopp slike situasjoner som dette at du behøver et mannlig fellesskap av solide og grepa menn.

Da ville du ha visst hvordan du takler en slik situasjon på best mulig måte, uten å spørre tilfeldige brukere på et forum, hvor flertallet mangler moralsk og sosialt kompass.

Men for alt det er verdt, min mening om akkurat denne situasjonen her;

Avvis henne med aldersforskjellen som begrunnelse. Fortell henne at du unner henne det beste, og det er ikke å gå etter menn som er en generasjon over henne. Dersom det er sånn hun føler det, så trenger hun sikkert litt hjelp, hva med en psykolog å snakke med.

Dette er hva en sunn farsfigur ville sagt, og dermed avviser du henne og gir henne det hun behøver - altså troen på at det finnes gode menn som ikke er ute etter å utnytte kvinner - i én og samme vending.

Hun kommer garantert til å huske deg for alltid, dersom du sier det slik. Sannsynlig blir dette en livsendrende erfaring for henne.

Og er du heldig, så vil også historien komme deg til nytte. Det et ofte slik det går, når man velger rett :) 

• Liker 7
Skrevet

"Jeg har en Ferrari, hvordan kjører jeg saktere.."

Hallo, brems og avvis denne unge jenta. 

Anonymkode: 08f5a...983

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjør på, om 10-15 år er hun drittlei en skallet gammel gubbe og finner seg en normal 40-åring på egen alder....

Jeg er mann og kunne aldri brukt tid på en ungjente tidlig i tyveårene. 

Anonymkode: 6cc70...663

Gammel blir jeg nok. Men ennå ingen antydning til måne, bare litt høyere viker og både far, onkler og bestefedre har/hadde full manke selv om det ble noe gråere der oppe etterhvert.

Skrevet

Troll. Ikke mat. 

Anonymkode: 05f18...a38

• Liker 4
Skrevet

Kun usikre menn som går etter så mye yngre damer. Alle vet det

Anonymkode: 4c567...025

• Liker 4
Skrevet

Avvis. For stor aldersforskjell. Og dersom det har noen betydning høres det ut som om hun er etter en farssubstitutt og det er ikke bra.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

"Jeg har en Ferrari, hvordan kjører jeg saktere.."

Hallo, brems og avvis denne unge jenta. 

Anonymkode: 08f5a...983

Eller dra til Tyskland og kjør lykkelig på autobahn 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Mann 40+ her. Med et hardt brudd i våres tenkte jeg å være alene en stund. Jeg jobber nå i butikk og en ung kunde har "oppdaget" meg, hun(25) er unaturlig ofte innom når jeg er der, jeg var uerfaren butikkansatt som var overhyggelig mot alle de første par ukene, kan misforstås, hun har sagt to ganger at hun kan kjøre meg hjem etter stengetid i bilvraket sitt (jeg pleier å gå fordi jeg liker det) og sendt andre signaler, og facebook, og spurt om meg hos andre. Problemet er at hun sikkert er for ung 25 og siden barndommen har hatt et rotete foreldreløst utrygt liv sier en som kjenner litt til henne, men ikke rus, og da sikkert ser meg som et trygt "pappasubstitutt" med fin bil, eget hus, bra økonomi, men er det galt hvis det er det hun vil ha? Og jeg ser minst fem år yngre ut har noen sagt. Hun har en venninne som er sammen med en på nesten min alder. Så hva gjør man, hvordan avvise på en fin måte, eller ikke, hun er flott i mine øyne og det vil irritere meg stort om hun ender opp med en annen fjott på 40+, noe jeg sikkert ville få vite i en liten by.

Litt rart dette. Er du sikker på at hun ikke er en av disse sugar badies? Neida jeg bare tuller men hvorfor deg? Du virker ikke naive heller og det er bra. Hør på din magefølelse. 

• Liker 2
Skrevet

Er dette et seriøst innlegg,  er dette en særdeles umoden 40 åring. De vil passe utmerket med hverandre. 

Vinglete folk med liten evne for beslutninger er ufattelig usexy. 

Anonymkode: 91b37...686

• Liker 5
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Avvis. For stor aldersforskjell. Og dersom det har noen betydning høres det ut som om hun er etter en farssubstitutt og det er ikke bra.

Det er ikke bra, nei, men det å avvise med aldersforskjellen som årsak - særlig når man gjør det med omtanke - er faktisk med på å motvirke det negative synet man har på menn når man har et farskompleks.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller dra til Tyskland og kjør lykkelig på autobahn 🙂

OK, du er jo tydeligvis fullstendig lost..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...