Gå til innhold

Spurt om å jobbe - møtte opp - sendt hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som tilkallingsvikar i butikk, 0% stillingsprosent. En morgen fikk jeg melding av sjefen om jeg kunne komme på jobb om 1 time, svarte ja. Da jeg kom fikk jeg beskjed om at det ikke er behov for meg allikevel, hun så feil på dag og så ikke at en annen person jobber den dagen.

Fikk bare en unnskyldning og ikke noe mer.

Har jeg noen rettigheter her? Har hørt diverse om at en slik avtale er bindene, og at jeg skal få betalt for 2 timer eller lignende?

Ønsker å ta det opp med ledelsen snarest, men de er litt vriene og pleier å snakke seg ut av ting man tar opp med dem. Jeg er ikke organisert så får ikke hjelp der, men jeg trenger noe skrifltig som jeg kan vise dem.

Anonymkode: 0ef8c...b07

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt skjer. Du skal heller ikke ha betalt? Du har jo ikke jobbet…

Anonymkode: c5b2e...7c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har jeg noen rettigheter her? Har hørt diverse om at en slik avtale er bindene, og at jeg skal få betalt for 2 timer eller lignende?

Hvor lenge var det meningen at du skulle jobbe? I så fall har du krav på betaling for hver time på den vakta du eventuelt skulle tatt.

Og ikke gi deg på ting du har virkelig krav på. 

Anonymkode: 85a39...964

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånt skal ikke skje! 

Og når man slipper det man har i hendene for å hjelpe til med en krise på jobben, skal man selvsagt ha betalt for dette. 

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge var det meningen at du skulle jobbe? I så fall har du krav på betaling for hver time på den vakta du eventuelt skulle tatt.

Og derfor kom nok spørsmålet om noe skriftlig. Kan du vise til noe som sier at dette er noe TS har krav på? Jeg tror det stemmer, men finner ikke noe.

Anonymkode: 8e4d5...e5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Meningen var at jeg skulle jobbet 7.5 timer.

I kommunen vet jeg at man får betalt for 2 timer når sånt skjer, men som sagt så er ledelsen her vanskelig å ha med å gjøre, så finnes det noe skriftlig ang. dette så jeg kan vise dem?

Anonymkode: 0ef8c...b07

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Dette er bare slikt som skjer(en glipp)  og du kommer ingen vei med å gå til ledelsen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Athena79 skrev (1 minutt siden):

Dette er bare slikt som skjer(en glipp)  og du kommer ingen vei med å gå til ledelsen. 

Kunnskapsløshet som dette er grunnen til at arbeidslivet vårt blir stadig verre.

Anonymkode: 65d58...405

• Liker 12
Skrevet

Normalt skal du ha betalt for 2 timer. Men, les personal/arb.reglementet til den aktuelle kjeden/butikken. Er det privat (type bestseller) så tviler jeg på du får noe som helst. Slike butikker har sin egen «lov». I så tilfelle må du tråle aml. eller forhøre deg med handel og kontor (forøvrig - organiser deg!). 

Anonymkode: ae255...cd6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lol!! Ikke noe «sånt skjer». Gjør arbeidsgiver den tabben så er det på arbeidsgiver, og ts skal ha betalt

• Liker 3
Skrevet

Håper du får betalt. Jeg kan ikke lovverket, men sunn fornuft tilsier at du skal ha en kompensasjon for oppmøte

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke du kommer noe vei hvis du ikke er fagorganisert dessverre 😕

Anonymkode: de787...0a8

Skrevet

Når det skjedde med meg hadde jeg krav på 3 timer fra våre avtaler. Heldigvis fant bedriften ut at de kunne ha nytte av meg som avtalt. 

Anonymkode: 6793f...a41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...