AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Jeg fikk høre i fjor at folk sender ikke julekort lengre, folk sender julehilsen på snap/messinger/facebook etc Jeg synes det er triste greier, men for all del jeg ser jo det at jeg får jo knapt noen julekort i posten, i forhold til så mange jeg sender ut i posten selv hvert år. Så hva gjør du? Sender du julekort, eller er det noe man ikke gjør mer? Anonymkode: 844bc...df8
Amatariel Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Ja, sender ca. 40 julekort hvert år. Syns det er en veldig koselig tradisjon! For noen er det nesten eneste livstegn fra oss i løpet av ett år (litt fjerne tanter, onkler, gamle venner osv.) Så jeg tenker det både er koselig, men litt for egen samvittighet også 😆 Forventer ikke julekort tilbake, men blir noen fra de nærmeste venner og familie. Mottar ca. 10 hvert år.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 Jeg sender i posten Sender mellom 30 og 40, og får kanskje fire stk igjen 😆 Men det er koselig uansett Anonymkode: 5b894...de5 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 Vi har barn, så vi sender julekort til hele slekta. De fleste setter pris på det, selv om de ikke sender julekort tilbake. Jeg vet mange av dem har en fast plass hvor de setter frem julekort av barnebarn, oldebarn, grandnieser og -nevøer osv. Vi prøver å skrive en kort personlig tekst til hver enkelt, helst der vi takker for noe vi har gjort sammen i året som gikk og noe vi ser frem til med dem i det neste året. I fjor ble de tekstene veldig korte, selv om vi brukte mange kvelder. I år tror jeg vi skal gå over til generiske tekster tidligere. Julehilsen på Snap eller Messenger er ikke det samme. Man kan ikke sette en Snap på hylla eller vise frem Messenger når naboen kommer på besøk! Det er heller ikke alle slektningene som har slikt, spesielt ikke de som setter mest pris på julekort. Anonymkode: c1b40...e1e
Lykke Li Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 Jeg sender ca 25 julekort. Jeg får kanskje 2 eller 3 tilbake, men syns det er hyggelig å sende en liten tanke til de jeg ikke ser så ofte og til de jeg ser en gang i uka😊
Arkana Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 Vi har pleid å sende ca 20, men det blir færre for hvert år. Det er litt fordi det er så få som sender til oss og fordi porto er så sykt dyrt. Jeg tror vi kommer til å sende maks 5 i år.
Villanda86 Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 Sender julebrev/kort, synes det er veldig koselig:) Blir ikke så mange da, ca 10 er det vell.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #9 Skrevet 21. november 2021 Vi sender julekort hvert år- men får ikke så mange tilbake nå lenger. Synes uansett det er koselig med papirutgaven fremfor et bilde på facebook Anonymkode: 4e163...12a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #10 Skrevet 21. november 2021 Vi er i den fasen av livet der julekort er en fin anledning til å sende skrytebilde av barna. Når nr 2 ble født fikk vi aldri somla oss til å lage takkekort så i år blir det kombinert takke- og julekort. Lager julekortene så det er plass til å skrive en personlig hilsen. Før vi fikk barn sendte jeg ca 5 julekort/julebrev. Satte meg på kafé en dag i førjulstida og skrev. Syntes det var en koselig førjulsaktivitet. Får stort sett julekort av de vi kjenner med barn. Anonymkode: ee445...db0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå