AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Vi er morgensexfolk. Jeg overrasker henne med massasje, kysser, koser, en liten time med oppvarming. Hun blir våt for første gang på ett år. Tenker omsider på penetrering, og merker noe stemningsendring. "Er alt i orden?" - "Jeg er bare så dypt jobbfrustrert". 🤪 Og det var det. Ingen sex i ekteskapet. De problemene der har vært de samme i evigheter, men det er alltid noe. "Har ikke dusjet" - "barna kommer snart" - "det blåser fra øst i dag". Poenget er at hun ikke vil ha sex. Og hun ikke gjør noe som helst for å endre på det. Jeg er tålmodig, men begynner å bli lei. Presser jeg henne for hardt, blir det bare rart også. Hva kan ektemannen gjøre her? Anonymkode: 2d74c...a98
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 Ta oppvasken. Støvsug. La henne få fri fra barna, og ikke bare for å dusje eller handle alene. Men skikkelig fri. Så kanskje hun kan slappe av. Kanskje hun vil ha sex om hun ikke tenker på alt hun må gjøre. Anonymkode: 292c7...6ac 25
Loff77 Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi er morgensexfolk. Jeg overrasker henne med massasje, kysser, koser, en liten time med oppvarming. Hun blir våt for første gang på ett år. Tenker omsider på penetrering, og merker noe stemningsendring. "Er alt i orden?" - "Jeg er bare så dypt jobbfrustrert". 🤪 Og det var det. Ingen sex i ekteskapet. De problemene der har vært de samme i evigheter, men det er alltid noe. "Har ikke dusjet" - "barna kommer snart" - "det blåser fra øst i dag". Poenget er at hun ikke vil ha sex. Og hun ikke gjør noe som helst for å endre på det. Jeg er tålmodig, men begynner å bli lei. Presser jeg henne for hardt, blir det bare rart også. Hva kan ektemannen gjøre her? Anonymkode: 2d74c...a98 Kaste henne ut? 5
Stillalive Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 Relativt mange faktorer som kan spille inn, hadde selv en alt for lang død periode etter at vi fikk barn. Men prat om det, forklar at slik situasjon er nå så blir du frustrert og forklar at slik vil du ikke ha det. Hos meg så ble det som om jeg bodde sammen med en venn, som nektet meg å holde på med hva jeg selv ville når jeg ville (snakker ikke om å fly på byen etter damer) Å da mente jeg oppriktig at jeg like gjerne kunne bodd for meg selv å gjøre hva jeg selv ville. Vi fikk snudd det, men det ble med kommunikasjon over tid da jeg ikke tigger for sex å heller ikke ønsket sympatisex etter en slik samtale, det blir bare kleint. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta oppvasken. Støvsug. La henne få fri fra barna, og ikke bare for å dusje eller handle alene. Men skikkelig fri. Så kanskje hun kan slappe av. Kanskje hun vil ha sex om hun ikke tenker på alt hun må gjøre. Anonymkode: 292c7...6ac Jeg gjør allerede alt det der. Pga hennes karriere jobber jeg deltid. Skolen ringer meg om det er noe. Helt enig med alt du sier @Stillalive. Vi har hatt mange av disse samtalene selv. Men jeg er redd for at hvis vi fortsetter slik, blir sex bare overanalysert og unaturlig. Kanskje vi er der. Jeg tenker hun bør snakke med noen andre om det også, men det er veldig vanskelig å få dette poenget over til henne på en komfortabel måte - og hun vegrer seg uansett. Anonymkode: 2d74c...a98 3
Stillalive Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 Jeg har nesten lyst til å sende deg en pm for å prate om dette litt dypere da jeg har vært der du er... 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 Dame på 37 år her. Ikke hatt sex med mannen min på ca 10 år 🙈 Vært mye grining, masing, klaging, gode samtaler, forsøk på forskjellige ting. Han vil/kan/klarer ikke. Jeg sa til han for ca 4 år siden at nå nærmer vi oss punktet der jeg heller ikke vil. Det var siste sjanse for å redde det. Det gikk ikke. Nå blir jeg kvalm av tanken og vet at vi aldri kommer til å ha sex igjen. Burde vel skilt meg, men vi fungerer så bra sammen ellers, og har barn. Har ingen råd til deg annet enn at jeg føler med deg. Og fortsetter dette mister du muligens lysten selv. Ps: jeg er utro innimellomrom, med verdens beste samvittighet. ☺ Tror ikke han hadde blitt så veldig overrasket eller forbannet over det. Anonymkode: d6784...beb 7
Stillalive Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 Hmm. Blir egentlig bare trist av å lese dette. Ingen skal måtte gi fra seg sexlivet i en alder av 27 år. PS, er overhodet ikke dømmende på din siste kommentar, den har jeg forståelse for. Men hva om å ha en avtale om at dere har et åpent forhold kontra å gå bak ryggen selv om han evt vet? 4
Majer Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 Du kan bare ha sex med andre da? Greit å bevare forhold man har investert i. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dame på 37 år her. Ikke hatt sex med mannen min på ca 10 år 🙈 Vært mye grining, masing, klaging, gode samtaler, forsøk på forskjellige ting. Han vil/kan/klarer ikke. Jeg sa til han for ca 4 år siden at nå nærmer vi oss punktet der jeg heller ikke vil. Det var siste sjanse for å redde det. Det gikk ikke. Nå blir jeg kvalm av tanken og vet at vi aldri kommer til å ha sex igjen. Burde vel skilt meg, men vi fungerer så bra sammen ellers, og har barn. Har ingen råd til deg annet enn at jeg føler med deg. Og fortsetter dette mister du muligens lysten selv. Ps: jeg er utro innimellomrom, med verdens beste samvittighet. ☺ Tror ikke han hadde blitt så veldig overrasket eller forbannet over det. Anonymkode: d6784...beb Hadde det ikke vært bedre å snakke om det? Og gått sammen om et åpent forhold? Det er utrolig vanskelig å løse noe sånt. Venninnen min er nyskilt fordi mannen maste så mye om sex og hun ikke ville. De prøvde parterapeut først da. Ville sagt at dere måtte gå til parterapeut. Har selv veldig god erfaring med familievernkontoret fra vi hadde en krise for 5 år siden. Snakket om både forhold og sex, og begge åpnet seg helt. Vi har hatt det veldig bra i etterkant. Mye mer kjærlighet, og sex daglig. Hvis problemene kun er sex, så er kanskje privat sexolog bedre? Hvis ikke må man bare snakke sammen. Er det løsbart? Eller har dere det så bra at dere bør prøve å leve sammen videre, men lever i et forhold der dere har sex med andre? Anonymkode: 19c6e...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #12 Skrevet 20. november 2021 Meg på 37 år her. Vi har aldri hatt et godt fungerende sexliv, han var jomfru da vi møttes tidlig i 20 åra. Problemet ligger hos han, psykisk. Vi har snakket dette ihjel, jeg vet veldig mye om hva som er grunnen. Men det ser ikke ut til å kunne løses. Og nå vil jeg ikke løse det mer. Å ha sex med han er helt uaktuelt for min del. Det ligger altfor mye avvisning og dårlige erfaringer der. Jeg vil ikke ta opp temaet åpent forhold. Jeg tror han ville foretrukket å ikke vite noe. Dette sier jeg fordi jeg kjenner han utrolig godt. Begge lever bedre med at det blir gjort i det skjulte. Med det sagt, hvis han en dag oppdager det og det blir en krangel, er jeg ikke redd for konfrontasjonen. Utroskap bør han forventer når situasjonen er som den er. Anonymkode: d6784...beb 8
Archer Skrevet 20. november 2021 #13 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Meg på 37 år her. Vi har aldri hatt et godt fungerende sexliv, han var jomfru da vi møttes tidlig i 20 åra. Problemet ligger hos han, psykisk. Vi har snakket dette ihjel, jeg vet veldig mye om hva som er grunnen. Men det ser ikke ut til å kunne løses. Og nå vil jeg ikke løse det mer. Å ha sex med han er helt uaktuelt for min del. Det ligger altfor mye avvisning og dårlige erfaringer der. Jeg vil ikke ta opp temaet åpent forhold. Jeg tror han ville foretrukket å ikke vite noe. Dette sier jeg fordi jeg kjenner han utrolig godt. Begge lever bedre med at det blir gjort i det skjulte. Med det sagt, hvis han en dag oppdager det og det blir en krangel, er jeg ikke redd for konfrontasjonen. Utroskap bør han forventer når situasjonen er som den er. Anonymkode: d6784...beb Sykt.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #14 Skrevet 20. november 2021 Da har han sex med noen andre.... Anonymkode: 36df9...fdf
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. november 2021 #15 Skrevet 20. november 2021 Hvor lenge er "100 år"? Hvordan er forholdet deres ellers?
sicario Skrevet 20. november 2021 #16 Skrevet 20. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi er morgensexfolk. Jeg overrasker henne med massasje, kysser, koser, en liten time med oppvarming. Hun blir våt for første gang på ett år. Tenker omsider på penetrering, og merker noe stemningsendring. "Er alt i orden?" - "Jeg er bare så dypt jobbfrustrert". 🤪 Og det var det. Ingen sex i ekteskapet. De problemene der har vært de samme i evigheter, men det er alltid noe. "Har ikke dusjet" - "barna kommer snart" - "det blåser fra øst i dag". Poenget er at hun ikke vil ha sex. Og hun ikke gjør noe som helst for å endre på det. Jeg er tålmodig, men begynner å bli lei. Presser jeg henne for hardt, blir det bare rart også. Hva kan ektemannen gjøre her? Anonymkode: 2d74c...a98 Har dessverre ingen gode råd for å løse situasjonen deres, men et par forslag. Er samboer på snart 20 året. Første 10 årene med et normalt, aktivt sexliv. Så ca 7 år uten sex. Siste året har vi hatt sex kanskje 3-4 ganger. Forskjellen fra deg/dere er at det ikke er den frustrasjonen. Ikke noe stort ønske om at ting skulle vært annerledes fra noen av oss. Vi har det helt fint som vi har det. Kanskje det kunne hjelpe å få ned frustrasjonen om man forsøker å fjerne fokuset helt fra sex i en periode. Fortsett med alle de gode, positive tingene du gjør for partneren din. Fortsett med alle de praktiske tingene du bidrar med, fortsett med å kose, massere osv, men vær klar på at det ikke er ment å skulle være en foranledning til å ha sex. Fjern noe av det hun kanskje opplever som et press om å måtte ha sex. Fortsett med alt du gjør og samtidig kommuniser at du gjør det fordi du er glad i henne og ønsker henne det beste, men at det ikke ligger noe forventning om sex. Kommuniser at du ikke kommer til å forsøke å initialisere sex heller, men at det kan hun gjøre når/om hun vil. Poenget er å fjerne et opplevd press og forventning om sex. Endret 20. november 2021 av sicario 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #17 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi er morgensexfolk. Jeg overrasker henne med massasje, kysser, koser, en liten time med oppvarming. Hun blir våt for første gang på ett år. Tenker omsider på penetrering, og merker noe stemningsendring. "Er alt i orden?" - "Jeg er bare så dypt jobbfrustrert". 🤪 Og det var det. Ingen sex i ekteskapet. De problemene der har vært de samme i evigheter, men det er alltid noe. "Har ikke dusjet" - "barna kommer snart" - "det blåser fra øst i dag". Poenget er at hun ikke vil ha sex. Og hun ikke gjør noe som helst for å endre på det. Jeg er tålmodig, men begynner å bli lei. Presser jeg henne for hardt, blir det bare rart også. Hva kan ektemannen gjøre her? Anonymkode: 2d74c...a98 Finn deg en på si. Spør henne først om dette er greit. Nekter hun, betyr det at hun er klar for å gi deg sex igjen. Men! Funker ikke det, finner du deg en på so uten hennes samtykke. Du ga henne et valg. Anonymkode: e285d...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #18 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi er morgensexfolk. Jeg overrasker henne med massasje, kysser, koser, en liten time med oppvarming. Hun blir våt for første gang på ett år. Tenker omsider på penetrering, og merker noe stemningsendring. "Er alt i orden?" - "Jeg er bare så dypt jobbfrustrert". 🤪 Og det var det. Ingen sex i ekteskapet. De problemene der har vært de samme i evigheter, men det er alltid noe. "Har ikke dusjet" - "barna kommer snart" - "det blåser fra øst i dag". Poenget er at hun ikke vil ha sex. Og hun ikke gjør noe som helst for å endre på det. Jeg er tålmodig, men begynner å bli lei. Presser jeg henne for hardt, blir det bare rart også. Hva kan ektemannen gjøre her? Anonymkode: 2d74c...a98 Noe med prevensjon hun går på? Anonymkode: 95b5b...91b
Flintis Skrevet 20. november 2021 #19 Skrevet 20. november 2021 Hvilket liv har du, har du et eget liv,egne meninger, står du opp for deg selv, hvordan komplementerer hun ditt liv? Prater dere sammen om noe uten barn og jobb. Hvor ofte er det vanlig å ha sex med massøren, butleren, renholdspersonalet, eller barnepika? Er du sett på som en mann eller tjener? Uansett så tenner du henne ikke lenger. Dere trenger nok hjelp tror jeg, men jeg er redd det må jobbes mye og især med deg.
Adrenalina1 Skrevet 20. november 2021 #20 Skrevet 20. november 2021 Så mange dumme forslag. Kast henne ut, være utro? Hvorfor ikke snakke sammen? Folk i dag gir altfor lett opp. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå