AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Jeg trenger å søke barnebidrag, men jeg får trusler fra barnefar. Han sier at dette bare er noe dritt vi norske damer driver med og at jeg skal få se hva som skjer om jeg søker. Jeg har 2 barn sammen med han. Jeg er alvorlig, kronisk syk og har arbeidsavklaringspenger og en liten fast stilling i tillegg. Det skal sies at denne mannen har psyket meg ned over flere år, og jeg er redd. Jeg blir overvåket. De samme bilene kjører forbi og stopper på veien utenfor her, natt og dag. Ja, politiet er informert, men det skjer ingenting. Han vet når jeg har besøk og av hvem. Er barna og jeg borte en tur, om så bare på butikken får jeg spørsmål om hvor vi er. Barna og jeg har hatt flere opphold på krisesenter pga han. Han tror han straffer meg ved å ikke ha samvær med barna, men det gjør han ikke. Vi har det kjempefint! Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: 306f4...353
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Bare å søke om barnebidrag. Barna dine har krav på det. Om du ikke søker bidrag så vinner han. Anonymkode: 0ce66...0ab 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 Søk barnebidrag via nav, snakk med krisesenteret om hvordan du skal gå fram mot den truende oppførselen hans. Anonymkode: e70a8...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er barna og jeg borte en tur, om så bare på butikken får jeg spørsmål om hvor vi er Jeg håper du unnlater å svare. Anonymkode: e70a8...a1f
Perfume Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 Det sier han bare for å skremme. Såklart han skal betale!!! 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg håper du unnlater å svare. Anonymkode: e70a8...a1f Han har gitt eldste sønnen en billig telefon i bursdagsgave, så han ringer han, både vanlig og via kamera. Jeg satte telefonen i flymodus, da dukket han opp på døra her. Anonymkode: 306f4...353
regine Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 Men TS - du MÅ begynne å stå opp for deg selv. HVER GANG de samme bilene kjører rundt utenfor hos deg - meld til politiet. Dukker far opp på døra? Ring politiet - ikke åpne. Blokker far på alle sosiale flater og det må du fordi han trakasserer deg. Kommuniser kun på e-post, dere må ha en åpen linje, men det holder. Jeg er klar over at politiet kan være trege i å ta trakassering av kvinner av sine ekser på alvor, dette er en grunn til at vi har en del partnerdrap i Norge, hvor menn dreper kvinner. Samtidig må politiet ansvarliggjøres ved at de får informasjon hver gang slik trakassering skjer. Det er slitsomt for deg å måtte drive med det, men jeg tror det er eneste måten dette kan bli tatt på alvor. Du søker selvsagt bidrag via NAV, dette er noe dine BARN har krav på. NAV både beregner og krever inn bidrag og det må du la de gjøre. Husk også at du har et ansvar overfor dine barn på hva som er ok oppførsel - sånn det er nå lærer du de at mannen kan gjøre alt og kvinnen må bare finne seg i det. Vil du at sønnene din skal bli som sin far, og behandle kvinner like dårlig? Eller at datteren din skal la seg behandle dårlig, fordi det har hun lært at kvinner må?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå