Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke over jul. Er det en bra utdannelse? Hørt at det kan brukes til mye forskjellig.

Anonymkode: 0a226...d31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en bachelor i økonomi og administrasjon, og jeg angrer. Altfor generell utdanning, bør nesten ta fatt på en master evt. 

• Liker 1
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Jeg har en bachelor i økonomi og administrasjon, og jeg angrer. Altfor generell utdanning, bør nesten ta fatt på en master evt. 

Takk for svar. Har du relevant jobb i dag? Kan jo ta master i noe annet enn økonomi?

Skrevet

Nei, jeg jobber med noe annet. Skulle ønske at jeg valgte yrkesrettet vgs, slapp å studere og slapp studielån, men er absolutt mange ålreite studier om man velger å gå for høyere utdanning. 

Skrevet

Startet på det. Men så fort at dette ble helt feil. Ja, det er noe "alle" bedrifter trenger. Men etter litt innsyn, så jeg fort at de oppgavene man kunne gjøre etterpå, rett og slett var totalt uinteressant.

Hvis du har lyst til å være tallknuseren som leker med excel hele dagen, eller jobbe med regnskap, go for it. Hvis det høres kjedelig ut, vurder noe i en retning med noe du faktisk har lyst til. For meg ble det rett og slett for tørt.

Skrevet
Tulling skrev (4 minutter siden):

Startet på det. Men så fort at dette ble helt feil. Ja, det er noe "alle" bedrifter trenger. Men etter litt innsyn, så jeg fort at de oppgavene man kunne gjøre etterpå, rett og slett var totalt uinteressant.

Hvis du har lyst til å være tallknuseren som leker med excel hele dagen, eller jobbe med regnskap, go for it. Hvis det høres kjedelig ut, vurder noe i en retning med noe du faktisk har lyst til. For meg ble det rett og slett for tørt.

Takk for svar. Men mange som har studert dette jobber jo som sjefer, rådgvining osv. i andre felt enn med tall? Eller tar jeg feil?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Men mange som har studert dette jobber jo som sjefer, rådgvining osv. i andre felt enn med tall? Eller tar jeg feil?

Det er tall i alle felt der det tjenes penger.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal søke over jul. Er det en bra utdannelse? Hørt at det kan brukes til mye forskjellig.

Hei! 

Har tatt bachelorgrad i økonomi og ledelse for så å ta en MBA i ledelse etterpå. 

Synes det er en veldig anvendbar utdannelse! Med mindre du ønsker å ta mastern i regnskap/revisjon så trenger ikke utdanningen og bli "bare tall" . Bachelorgraden bygger på litt tall, litt markedsføring, litt lover/regler, litt lederskap, litt innovasjon osv.. du blir kort sagt en potet! 

Om du vil kan du bygge utdanningen mere mot en retning enn den andre, jeg merket fort at jeg ikke skulle være revisor. Og jobber i dag som leder for en avd innen finans.

Av med studenter ble det både eiendomsmeglere, revisore, markedsførere, noen driver egne firma, noen ledere, noen rådgivere og noen som tok en helt annen vei. 

Men med mindre du har motivasjon til utdanningen vil jeg ikke anbefalt det, det er allerede veldig mange med denne utdannelsen og ofte må man skille seg ut i mengden for å komme noen vei... 

Anonymkode: 2c87f...900

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...