AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Har dere noen gode tips mot hersketeknikker som utføres av sjefer og kolleger? Tenker da på usynliggjøring, feks hvis man sitter å prater under lunsjpausen med flere kolleger og sjefen setter opp et blikk som får deg til å føle deg usikker og de andre kollegene blir stille av euraen i rommet? Nedlatende kommentarer som « hvis du klarer det da» ++++ Har dere erfaring fra lignende og gode tips til hvordan man skal håndtere dette? Og ja, jeg skjønner at mennesker som holder på sånn er usikre i bunn, men det er j****** irriterende Anonymkode: cb42a...609
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Personlig fikk jeg nok og sykemeldte meg noen uker, det hjalp faktisk. Ikke absoerber giften, observer og kartlegg folk, skriv ned episoder, hva du følte og reaksjoner. Finn så ut hensiktsmessige strategimønstre, gå gray ROCK, slike folk ønsker reaksjoner, gi dem NADA. Anonymkode: 1db74...a7d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 Du skal si rolig til vedkommende «kan du gjenta det du sa?» eller «Hva mente du egentlig med det du sa?» Les også boken om hersketeknikk. Jeg satte noen på plass etter det, og det gav en digg følelse fordi jeg ikke svarte frekt tilbake. Hun ene ble satt og unngikk meg i flere måneder og ble små stresset med å omgås meg Anonymkode: fea5f...d9b 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 jeg har bare én måte å reagere på. Dessverre er den ikke særlig diplomatisk, men det har funket. Jeg gir tilbake så øra flagrer. Anonymkode: a8062...cef
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #5 Skrevet 21. november 2021 Takk for tips folkens! Skulle ønske jeg var tøff nok til å si skikkelig i fra med å enten gi så øra flagrer som den ene skriver her eller stille spm om hva personen egentlig mente med det hen sa. Blir bare så sjokkert over at ledere som sitter på toppen holder på sånn.. de må jo ha en stor usikkerhet i bunn?.. Kolleger er en ting og har lagt merke til at det som oftes skjer om man har gjort noe bra på arbeidsplassen og at de ikke tåler at man gjør det bra. Jeg tror det er den verste menneskelige egenskapen jeg veit om - ikke unne og glede seg over andres fremgang Anonymkode: cb42a...609
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå