Gå til innhold

Menn med haugevis av venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er litt nysgjerrig på dette. Har en eks som var en slik, han hadde plenty med venninner og noen få kompiser. Ofte når han skulle samle "gjengen" innebar det da han og disse venninnene + meg da. Litt ut i forholdet kom det jo frem at han hadde sjekket opp de fleste av dem på et eller annet tidspunkt, men hadde blitt friendzona av de aller fleste. Jeg syntes i grunn ikke dette var noe problem da det var årevis siden med de fleste, men oppfattet heller ikke at noen av dem var noe interessert i han eller at jeg hadde noen grunn til å være usikker. Nå som det er slutt mellom oss, er jeg også en av venninnene hans hehe. 

Nå er jeg igjen i en situasjon hvor jeg har blitt ganske betatt av en kar jeg har vært på én date med.. han er litt samme type som eksen egentlig, litt sånn nerdete og kanskje ikke den umiddelbare hunken, MEN en fantastisk fyr (virker det som) på alle mulige måte ellers. Har selvfølgelig stalket han litt på instagram og det kan virke som han også er av typen som har en hel drøss av venninner (som selvfølgelig er superpene alle sammen). På bildene hans er det kommentarer som "verdens fineste ❤️" og "beste ❤️" osv, gjerne fra 5-10 forskjellige damer på de ulike bildene. Han svarer også gjerne med " ❤️" eller "DU er fin" eller lignende tilbake. Samtidig vet jeg jo at de bare er venner.. men senest i går fikk jeg en "😘" i slutten av en melding fra han og var helt i ekstase, men nå skjønner jeg jo at den emojien betyr vel ikke så forferdelig mye fra hans side hvertfall 😅 

Jeg vet at han ikke er homofil, og jeg vet han har vært singel i noen år, men bør jeg tenke at dette er et rødt flagg eller bør jeg anta at han er som eksen - at han bare er en sånn snill mann som blir god kompis med massevis av damer uten at det betyr at han holder på med alle sammen? 

Ble litt rotete dette, men.. håper noen skjønner! 

Anonymkode: 47083...83e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sånn type hadde aldri jeg klart å være sammen med. 

Anonymkode: 685fc...771

• Liker 16
Skrevet

Han har garantert prøvd seg på hele hurven og nøler ikke med å ligge med dem. Den type flørting han driver med også til "venninner" er stort rødt flagg 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han har garantert prøvd seg på hele hurven og nøler ikke med å ligge med dem. Den type flørting han driver med også til "venninner" er stort rødt flagg 

Utrolig hvordan enkelte kvinner kan vite alt, og ha full kontroll over fremmede menn som de ikke aner bæra om. Dere må virkelig ha noen overnaturlige evner. 🙄

Anonymkode: 3fad2...56d

• Liker 13
Skrevet

Jeg tvert i mot tenker det er fint at han evner å ha mange venninner, at det heller tyder på at han faktisk kan ha vennskapsforhold til jenter og ikke bare er vennlig mot jenter fordi han vil ligge med dem. Synes det er verre med menn som bare har guttevenner egentlig.

Litt barnslig med sånne kommentarer på SoMe da når man er over 25 liksom..men du er kanskje ung TS?

Anonymkode: 3f5a2...453

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men kommentarfeltet på bildene hans er jo åpent for alle, tror du ikke det hadde blitt mye drama om det var slik at han flørta med "alle"? Jeg leser det mest som vennskapelig, men så er jeg jo så betatt at jeg blir jo litt usikker også.. En del av meg frykter at han har vært singel en stund nettopp fordi han er litt "overalt".. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt barnslig med sånne kommentarer på SoMe da når man er over 25 liksom..men du er kanskje ung TS?

Anonymkode: 3f5a2...453

Ikke så veldig unge, han er 39 og jeg er 36.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Utrolig hvordan enkelte kvinner kan vite alt, og ha full kontroll over fremmede menn som de ikke aner bæra om. Dere må virkelig ha noen overnaturlige evner. 🙄

Vi kjenner den typen der godt ja. Er ikke noe tvil 

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi kjenner den typen der godt ja. Er ikke noe tvil 

Ja, dere kjenner mye rart, visstnok.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Synes det er kjempefint, jeg. Da får jo du sikkert en håndfull venninner og med på kjøpet? 😊 Han jeg dater har og venninner, og jeg tror faktisk jeg aldri har møtt en person med så mye forståelse og empati før (en stor forskjell fra han jeg data før, som ikke skjønte hvorfor jeg ikke bare kunne gå 30 min hjem fra byen midt på natta istedetfor å ta taxi). Han hadde konsekvent ingen venninner, og forskjellen mellom de to og deres forståelser for kvinner er stor, for å si det sånn. 

Endret av Chailatte
  • Liker 3
Skrevet

Ville ikke bekymret meg, mer sannsynlig at han er vennlig og god og den typen som mange blir glad i og trygg på. Ville ikke flere ha vært supert på ham, og kommet med grinete kommentarer, om han var en player?

Anonymkode: fafe2...06b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville ikke bekymret meg, mer sannsynlig at han er vennlig og god og den typen som mange blir glad i og trygg på. Ville ikke flere ha vært supert på ham, og kommet med grinete kommentarer, om han var en player?

'Supert'=sure 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vokst opp nede i Europa hvor det er helt vanlig at menn og kvinner er venner. Da jeg kom til Norge fikk jeg sjokk over hvor forbaska kjønnsdelt dette samfunnet er. Jeg har vent meg til det, men synes fortsatt det er trist. Folk blir "flatere", enklere og mer endimensjonal av å kun ha venner av sitt eget kjønn. Om du vil ha han som venn eller kjæreste, må du selv ta stilling til. Men det er lov å være tydelig. Det er vel det som er viktig, ikke bare send signaler, gi en lyd også. Tvi tvi! :)

Anonymkode: c3171...02e

• Liker 3
Skrevet

De mennene jeg kjenner med mange venninner har det fordi de alltid blir friendzona. De sikter for høyt på dame fronten, og blir aldri noe mer enn en venn for de damene, mens de avviser de som faktisk er interessert fordi de ikke når opp. De prøver gjerne desperat å holde kontakten når de skjønner at dama er i ferd med avvise dem, noe som er lite maskulint og tiltrekkende. Disse mennene har sjeldent hatt forhold som har vart mer enn et par år. Har møtt på flere av dem. Er rett og slett dårlig tegn.

Anonymkode: 2f66b...7dc

• Liker 5
Skrevet

Min erfaring er at denne typen menn holder seg med venninnene fordi de hele tiden håper på å få seg noe. Rett og slett en litt ekkel type.

Samtidig er de gjerne litt rart, får seg ikke lett kompiser. 

Smaken er som boken, men disse er ikke tiltrekkende for meg.

Anonymkode: 190db...1c7

• Liker 6
Skrevet

Ehold han du. Han høres ut som fyren som alle liker men ikke forelsker seg i og ender opp i friend sone. Men så fant han deg da

Anonymkode: 975b2...5b4

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke ansett dette som røde flagg, bare at vi ikke hadde passet så godt sammen.

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg er han som har mange venninner. Noen av dem har jeg hatt sex med og senere beholdt vennskapet, andre har alltid vært kun venninner. Jeg har mange  venner blant menn også.

Det er ikke noe partneren min stresser med, jeg tror hun synes det er en fin greie at jeg finner vennskap i mange forskjellige typer relasjoner.

Skrevet

Det er flott når menn har venninner. Det betyr at de klarer å se kvinner som mennesker og forskjellige individer. Det er et stort rødt flagg om de kun har mannlige venner. 

Anonymkode: a4fb0...12d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei.

Jeg er litt nysgjerrig på dette. Har en eks som var en slik, han hadde plenty med venninner og noen få kompiser. Ofte når han skulle samle "gjengen" innebar det da han og disse venninnene + meg da. Litt ut i forholdet kom det jo frem at han hadde sjekket opp de fleste av dem på et eller annet tidspunkt, men hadde blitt friendzona av de aller fleste. Jeg syntes i grunn ikke dette var noe problem da det var årevis siden med de fleste, men oppfattet heller ikke at noen av dem var noe interessert i han eller at jeg hadde noen grunn til å være usikker. Nå som det er slutt mellom oss, er jeg også en av venninnene hans hehe. 

Nå er jeg igjen i en situasjon hvor jeg har blitt ganske betatt av en kar jeg har vært på én date med.. han er litt samme type som eksen egentlig, litt sånn nerdete og kanskje ikke den umiddelbare hunken, MEN en fantastisk fyr (virker det som) på alle mulige måte ellers. Har selvfølgelig stalket han litt på instagram og det kan virke som han også er av typen som har en hel drøss av venninner (som selvfølgelig er superpene alle sammen). På bildene hans er det kommentarer som "verdens fineste ❤️" og "beste ❤️" osv, gjerne fra 5-10 forskjellige damer på de ulike bildene. Han svarer også gjerne med " ❤️" eller "DU er fin" eller lignende tilbake. Samtidig vet jeg jo at de bare er venner.. men senest i går fikk jeg en "😘" i slutten av en melding fra han og var helt i ekstase, men nå skjønner jeg jo at den emojien betyr vel ikke så forferdelig mye fra hans side hvertfall 😅 

Jeg vet at han ikke er homofil, og jeg vet han har vært singel i noen år, men bør jeg tenke at dette er et rødt flagg eller bør jeg anta at han er som eksen - at han bare er en sånn snill mann som blir god kompis med massevis av damer uten at det betyr at han holder på med alle sammen? 

Ble litt rotete dette, men.. håper noen skjønner! 

Jeg har også mange gode, kvinnelige venner. Sikkert ca 50/50 kvinner og menn. Kvinnene er like mye en del av «gjengen» som mennene. Det er like naturlig for meg å møte en venninne som en av gutta til en øl, kaffe, lunsj etc. 

Samtidig har jeg ca 70 ansatte hos meg. Et stort flertall av disse er kvinner i ulik alder, men et flertall er yngre en meg. Eneste utfordringen der har vært kvinnelige ansatte som har ønsket en relasjon som for meg ikke har vært aktuelt (rett og slett prøvd seg/flørtet/tilbud om sex etc). Dette er jo noe man bare må håndtere og har aldri ført til noe større sak. Er samtidig åpen med min partner om disse tingene.

Poenget er at vi lever i 2021, og det er for meg fjernt og unormalt og skulle skille på hvem jeg omgåes kun basert på hvilket kjønn de har. 

Jeg har den kjæresten jeg har. Hun er jo ikke noe mindre min kjæreste fordi jeg møter en kvinnelig venn i stedet for en mannlig en. 

Forskjellen her er alle disse emojiene. Men tipper dette er en generasjonsgreie og at jeg er eldre en TS her. Jeg bruker knapt sosiale medier og har relativt inaktive og lukkede kontoer på facebook og Instagram. Snapchat brukes stort sett bare til noe gruppegreier. 

Jeg er ikke homofil, men ansees for å være en veldig snill og omgjengelig type. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er vokst opp nede i Europa hvor det er helt vanlig at menn og kvinner er venner. Da jeg kom til Norge fikk jeg sjokk over hvor forbaska kjønnsdelt dette samfunnet er. Jeg har vent meg til det, men synes fortsatt det er trist. Folk blir "flatere", enklere og mer endimensjonal av å kun ha venner av sitt eget kjønn. Om du vil ha han som venn eller kjæreste, må du selv ta stilling til. Men det er lov å være tydelig. Det er vel det som er viktig, ikke bare send signaler, gi en lyd også. Tvi tvi! :)

Anonymkode: c3171...02e

Men Norge skal jo være verdens mest likestilt land..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...