Gå til innhold

Hjelp!! Ingen sexlyst!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært altså gift i 10 år, sex har alltid vært mitt største issue i dette forhold. Jeg er super kåt nesten anytime of the day, mens hun er heeelt off, tenker aldrig tanken på sex eller prøver seg, hverken i sengen eller i kjøkken! Det er veldig slitsomt for meg, blir tom pusha 7 av 10 ganger når jeg prøver, da mener jeg at jeg prøver igjen 5-7 dager etter vi hatt sex da! 

jeg er den som forstår at alle ikke er like eller har samme følelser, jeg elsker sex og det er min måte å vise hvor mye jeg elsker hun, men hun er den som tenker «ja du vill bare ha sex». 

hvordan kan jeg hjelpe henne? Jeg trenger tips på hon kan forbedre sin sexlyst og hvirdan heg skall forklare dette for henne 🙏🏾

Anonymkode: 3762d...eb4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har vært altså gift i 10 år, sex har alltid vært mitt største issue i dette forhold. Jeg er super kåt nesten anytime of the day, mens hun er heeelt off, tenker aldrig tanken på sex eller prøver seg, hverken i sengen eller i kjøkken! Det er veldig slitsomt for meg, blir tom pusha 7 av 10 ganger når jeg prøver, da mener jeg at jeg prøver igjen 5-7 dager etter vi hatt sex da! 

jeg er den som forstår at alle ikke er like eller har samme følelser, jeg elsker sex og det er min måte å vise hvor mye jeg elsker hun, men hun er den som tenker «ja du vill bare ha sex». 

hvordan kan jeg hjelpe henne? Jeg trenger tips på hon kan forbedre sin sexlyst og hvirdan heg skall forklare dette for henne 🙏🏾

Har du prøvd å gjøre husarbeid? Vaske, rydde o.l ? Det kan gjøre at kona slapper av og får mulighet til å tenke på sex 😀

Anonymkode: 7c30b...f17

• Liker 10
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd å gjøre husarbeid? Vaske, rydde o.l ? Det kan gjøre at kona slapper av og får mulighet til å tenke på sex 😀

Jeg er kjøkkensjefen hjemme, eneste jeg ikke gjør er å vaske kler kom jeg til å tenke på nå, ellers, jeg rydder, tar hand om barna, lager mat til alle nesten hver dag, leverer å henter fra barnehage. Så jeg vet ikke mer hva jeg må gjøre

• Liker 6
Skrevet

Prøv å gi henne laaaangt foreplay og flere orgasmer når du ligger med henne. Da kommer sex lysta tilbake. Men går du fort rett på sak etter å ha knadd litt på puppen og hun ikke nyter er det ikke rart hu mister lysta 

Anonymkode: d75a3...965

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Akkurat som at det hjelper😂

• Liker 3
Skrevet
Loff77 skrev (1 time siden):

Akkurat som at det hjelper😂

Tenkte det samme.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er kjøkkensjefen hjemme, eneste jeg ikke gjør er å vaske kler kom jeg til å tenke på nå, ellers, jeg rydder, tar hand om barna, lager mat til alle nesten hver dag, leverer å henter fra barnehage. Så jeg vet ikke mer hva jeg må gjøre

Trådstarter, hun mister lysten på deg fordi du er en innekatt.

Du er inne og gjør kvinneting, fremfor ute og gjør manneting.

Sikkert også derfor du er kåt hele tiden. Hadde du hatt bedre ting å ta deg til hadde du ikke hatt krefter til å gå rundt og pipe og mase om sex.

Finn deg noe bedre å gjøre, så blir hun sikkert langt mer lysten på deg.

Har aldri heller hørt en kvinne klage over at en mann som gjør nytte for seg, ikke vasker gulv eller lager mat. Hun iler som regel til for å gjøre slike ting, i ren takknemlighet for at hun slipper å gjøre de tingene som han driver på med.

Problemet er nok, som vi så i en annen tråd, at mange bor i leilighet, hvor det ikke finnes de samme mulighetene for utearbeid. Ingen tak som må fikses, ingen gårdsplass som må måkes, ingen trær som må felles, etc.

Likevel, det må kunne gå an å formulere dette problemet. Ha det som utgangspunkt for å finne en løsning. Der det finnes vilje, finnes det vei?

• Liker 1
Skrevet

Eller så må du bare respektere at hun har mindre sexlyst enn deg - og det aller aller værste mange i den situasjonen vet - er å bli mast på til vi til slutt gir oss og «gir» sex pga mas - DET dreper sexlysten det. Ta heller en ærlig prat og hvor mye sex hun egentlig kunne tenke seg å ha - og vær villig til å justerte!!

Anonymkode: ef33f...003

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor skulle hun ville ha sex med deg?

Nei, nei, nei… ikke tolk dette som at jeg er frekk, bitchy, nedlatende eller noe annet dritt. Ta det jeg sier bokstavelig:

Hvis du hadde fått i oppgave å skrive 1 stk A4-side om hvorfor din kone skulle ha lyst til å ha sex med deg, hva hadde du klort ned på arket?

Dette er det viktigste for en mann som blir seksuelt avvist av sin angivelig bedre halvdel å tenke over: Hvordan ville du besvare dette?

For hennes del er oppgaven enkel: Pupper. Og gjerne et par andre deler av anatomien hennes – oppgave besvart. Men det er ikke like enkelt for deg.

Ser hun en selvsikker, handlekraftig, ressurssterk Mann med stor forbokstav som hun er heldig med å ha kapret når hun ser på deg? Tenner du begjæret hennes, lysten til å kjenne deg inni seg, og (til syvende og sist) trangen til å holde på deg og den ørlille frykten for at en annen dame skal stjele deg?

Eller er du, som jeg minstenker at @~ m a u d e ~ kan ha rett i, en innekatt? Er du litt klengete og femininisert, ikke egentlig Mann med en eneste bokstav av noen nevneverdig størrelse, sånn passe tafatt og lite selvgående, og dessuten sutrete fordi hun ikke vil være med og leke med tissene til hverandre?

Eg berre spyr, so dei seie… aner ingenting om deg, men dette er vel verdt å tenke over. For det er veldig mange menn der ute som faktisk ikke har gitt konemor noen grunn til å ville ha sex med dem – på lang tid, faktisk.

Endret av ClausSaus
  • Liker 2
Skrevet

Dette er jo såre enkelt, og samme svar som i alle andre tråder av samme type. Hun har rett og slett ikke lyst å ligge med deg. Det er ikke sex hun ikke har lyst på. Det er sex med deg. 

Om vi sender George Clooney eller Magic Mike på døra til henne så blir det nok så vått på gulvet at hun sklir rett inn på soverommet. 

Dere har vært sammen i 10år. Ingen vil ha sex med samme person i 10år. Eneste grunnen til at du dilter etter henne og vil ha sex er fordi du er whipped i forholdet. Hun har all makten over deg. Så for henne er det win/win. Hun har all makt, og hun slipper å knulle deg. Sannsynligheten for at hun får dekket sine sexbehov andre steder er nok også statistisk sett ganske stor.

Anonymkode: 89b29...57a

Skrevet

Det jeg bad om her om det er noe jeg kunne gjort for å hjelpe henne få sexlyst. dere har vel ingen peiling på hvordan jeg er som mann eller hva hun syns om meg. Hun trenger den hjlepen jeg bad om, hun er ikke like aktiv som jeg er på disse nettsider så som KG osv, så jeg tok intiativ for å hjelpe henne å hjelpe vårt forhold. 

hvis hun ikke ville hatt meg så hadde hun lat meg gå for lenge siden, men det vil hun ikke, og det vill ikke jeg heller, så vi har prøvt lenge å forbedre ditt og datt i dette forhold d vi har barn sammen og det ikke er så enkelt å bare gå fra hverandre. 

sex er mer enn bare sex, alle har sin måte å vise kærlighet på, og jeg kunne aldrig hatt sex med noen jeg ikke elsker, og jeg elsker henne å sex er en av måtene jeg beviser min kørlighet til hun. 

vet ikke hva mer jeg må si, men at dere bare roasta meg! Jeg forventet ikke det 😂 

Når jeg leste andre tråd om kvinner som søkte hjelpen fordi de ikke har lyst lengre eller fordi mennene sine ikke har det og de er alt for kåte, så forventet jeg faktiskt at jeg skulle få samme hjelp som de fikk, men kanske fordi jeg er en mann 😁 

helt greit det! Takk for alle svar likevel 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det jeg bad om her om det er noe jeg kunne gjort for å hjelpe henne få sexlyst. dere har vel ingen peiling på hvordan jeg er som mann eller hva hun syns om meg. Hun trenger den hjlepen jeg bad om, hun er ikke like aktiv som jeg er på disse nettsider så som KG osv, så jeg tok intiativ for å hjelpe henne å hjelpe vårt forhold. 

hvis hun ikke ville hatt meg så hadde hun lat meg gå for lenge siden, men det vil hun ikke, og det vill ikke jeg heller, så vi har prøvt lenge å forbedre ditt og datt i dette forhold d vi har barn sammen og det ikke er så enkelt å bare gå fra hverandre. 

sex er mer enn bare sex, alle har sin måte å vise kærlighet på, og jeg kunne aldrig hatt sex med noen jeg ikke elsker, og jeg elsker henne å sex er en av måtene jeg beviser min kørlighet til hun. 

vet ikke hva mer jeg må si, men at dere bare roasta meg! Jeg forventet ikke det 😂 

Når jeg leste andre tråd om kvinner som søkte hjelpen fordi de ikke har lyst lengre eller fordi mennene sine ikke har det og de er alt for kåte, så forventet jeg faktiskt at jeg skulle få samme hjelp som de fikk, men kanske fordi jeg er en mann 😁 

helt greit det! Takk for alle svar likevel 

Hva med parterapi? 

Det er mye som kan påvirke sexlyst hos kvinner. Har du snakket med henne om det? 

Anonymkode: 36371...781

• Liker 3
Skrevet

Har dere drevet litt bort fra hverandre? Har dere fortsatt de gode, dype samtalene ?

Har du overrasket henne i det siste? Uventet restaurant besøk ? Blomster? En søt lapp ?

Lytter du på henne ? 

Maser du om sex så er det  turn off, er du 5 minutters mann så er det turn off, gir du henne orgasme før det blir din tur ? 

Er så mye som kan gjøre at sex lysten forsvinner, men fullt mulig at få den til å dukke opp igjen. Men du må kjenne kvinnen din godt nok til å trykke på de rette knappene.

Anonymkode: 482cb...955

• Liker 3
Skrevet
ClausSaus skrev (22 timer siden):

Ser hun en selvsikker, handlekraftig, ressurssterk Mann med stor forbokstav som hun er heldig med å ha kapret når hun ser på deg? 

Bingo!

Skrevet

Jeg er «konen» din og du beskriver forholdet til meg og min mann. Jeg har null sexlyst. Onanerer ikke heller. Vet ikke om din kone gjør det eller om hun er like «dau» som meg. 
Her er mannen ikke superflink til å gjøre ting (husarbeid) så hver gang jeg gjør husarbeid så drømmer jeg om å skille meg i rent sinne over å være den eneste som gjør noe inne. Men så husker jeg at han gjør andre ting, skifter dekk, måker snø, klipper hekk osv (selv om jeg ikke synes dette veier opp for alt husarbeidet fordi det må gjøres på jevnlig basis.). Men nok om det. 
Mannen min har også blitt feit og dvask og snorker såpass høyt at han må ligge på eget rom for at resten av huset skal få sove. Dessuten er han skjermavhengig. 
På tross av alt dette så er jeg glad i han og vil ikke bytte han ut. Håper heller å hjelpe han til å ta bedre vare på helsen sin og vårt forhold. 
For at jeg skal få lysten tilbake så må han rett og slett hjelpe mer inne samt begynne å trene og legge fra seg skjermen/tlf. Men dette gidder han ikke selv om vi har snakket om det mange ganger så jeg har gitt opp. 
Hvordan er det med dere? «Ser» dere hverandre? Jeg skal sjekke hormonene mine, om det er noe galt med meg siden jeg har null lyst. Jeg VIL jo ha lyst men det er umulig å tvinge frem. Vet mannen min savner nærhet men jeg grøsser bare han tar på meg. De få gangene vi har sex så har jeg drukket MYE og må likevel ta en peptalk for meg selv før vi ligger sammen. Det er jo ikke bra i det heletatt.

Tror dere må snakke om det. Men velg et bra tidspunkt å gjøre det på så det blir en positiv prat og ikke at dere klandrer hverandre. Tenk at dere har et felles problem/mål dere vil løse. Så må dere tåle hverandres kritikk også, man har jo behov for å lufte sine frustrasjoner til hverandre. Kanskje få ut alle følelsene først for deretter å si: ok, dette føler vi men hvordan skal vi løse det? 
Noen ganger så må forholdet også tåle sextørke som kan vare noen år.. livet er vanskelig og noen ganger passer sex ikke inn. Så kan det plutselig være år med bra sex igjen. Uansett - det er best å snakke om det. 

Anonymkode: 9c123...1b7

• Liker 2
Skrevet

Sett på en erotisk film til henne.

Anonymkode: 6fa0c...b9a

Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (På 20.11.2021 den 9.43):

Tenkte det samme.

Trådstarter, hun mister lysten på deg fordi du er en innekatt.

Du er inne og gjør kvinneting, fremfor ute og gjør manneting.

Sikkert også derfor du er kåt hele tiden. Hadde du hatt bedre ting å ta deg til hadde du ikke hatt krefter til å gå rundt og pipe og mase om sex.

Finn deg noe bedre å gjøre, så blir hun sikkert langt mer lysten på deg.

Har aldri heller hørt en kvinne klage over at en mann som gjør nytte for seg, ikke vasker gulv eller lager mat. Hun iler som regel til for å gjøre slike ting, i ren takknemlighet for at hun slipper å gjøre de tingene som han driver på med.

Problemet er nok, som vi så i en annen tråd, at mange bor i leilighet, hvor det ikke finnes de samme mulighetene for utearbeid. Ingen tak som må fikses, ingen gårdsplass som må måkes, ingen trær som må felles, etc.

Likevel, det må kunne gå an å formulere dette problemet. Ha det som utgangspunkt for å finne en løsning. Der det finnes vilje, finnes det vei?

Klart det. Alle må bo i hus på landet, for kvinnes sexlysts skyld. 

Vi legger ned byen.

Anonymkode: 604aa...9f5

Skrevet

Noen har lite sexlyst, spesielt i langvarige faste forhold. Jeg er en av de, har ikke noe med mannen å gjøre, bare sånn jeg er. Derfor har jeg valgt et langvarig seksuelt forhold der vi møtes ca 1 gang annenhver uke, for min del mest for å få fysisk kontakt og kos, sexen er minst viktig for meg der også. Så ikke sikkert det er noe du får gjort noe med, kanskje hun bare er sånn.

Anonymkode: 5b6c5...aae

• Liker 2
Skrevet
AuKulenMin skrev (2 timer siden):

Hjelp, grammatikken!

Hjelp, holde seg til tema! 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er «konen» din og du beskriver forholdet til meg og min mann. Jeg har null sexlyst. Onanerer ikke heller. Vet ikke om din kone gjør det eller om hun er like «dau» som meg. 
Her er mannen ikke superflink til å gjøre ting (husarbeid) så hver gang jeg gjør husarbeid så drømmer jeg om å skille meg i rent sinne over å være den eneste som gjør noe inne. Men så husker jeg at han gjør andre ting, skifter dekk, måker snø, klipper hekk osv (selv om jeg ikke synes dette veier opp for alt husarbeidet fordi det må gjøres på jevnlig basis.). Men nok om det. 
Mannen min har også blitt feit og dvask og snorker såpass høyt at han må ligge på eget rom for at resten av huset skal få sove. Dessuten er han skjermavhengig. 
På tross av alt dette så er jeg glad i han og vil ikke bytte han ut. Håper heller å hjelpe han til å ta bedre vare på helsen sin og vårt forhold. 
For at jeg skal få lysten tilbake så må han rett og slett hjelpe mer inne samt begynne å trene og legge fra seg skjermen/tlf. Men dette gidder han ikke selv om vi har snakket om det mange ganger så jeg har gitt opp. 
Hvordan er det med dere? «Ser» dere hverandre? Jeg skal sjekke hormonene mine, om det er noe galt med meg siden jeg har null lyst. Jeg VIL jo ha lyst men det er umulig å tvinge frem. Vet mannen min savner nærhet men jeg grøsser bare han tar på meg. De få gangene vi har sex så har jeg drukket MYE og må likevel ta en peptalk for meg selv før vi ligger sammen. Det er jo ikke bra i det heletatt.

Tror dere må snakke om det. Men velg et bra tidspunkt å gjøre det på så det blir en positiv prat og ikke at dere klandrer hverandre. Tenk at dere har et felles problem/mål dere vil løse. Så må dere tåle hverandres kritikk også, man har jo behov for å lufte sine frustrasjoner til hverandre. Kanskje få ut alle følelsene først for deretter å si: ok, dette føler vi men hvordan skal vi løse det? 
Noen ganger så må forholdet også tåle sextørke som kan vare noen år.. livet er vanskelig og noen ganger passer sex ikke inn. Så kan det plutselig være år med bra sex igjen. Uansett - det er best å snakke om det. 

Problemet ditt er jo ganske åpenbart; Du føler direkte avsky for mannen din rent seksuellt, men tvinger deg selv til å ha sex med ham innimellom. Det gjør selvfølgelig at sex ikke oppleves fint og deilig for deg, og dermed har kroppen din skrudd av behovet for sex. Rett og slett fordi du både fysisk og mentalt har så negative opplevelser med å ha sex at kroppen har tatt avstand fra sex som noe positivt og ønskelig. 

Lyst på sex er avhengig av å ha gode opplevelser og nytelse ved sex. Det er hva som opprettholder lyst og behov for sex. 

Å ikke ha det blir omtrent som den brutale måten man avvenner hunder å jakte på sauer. De får et halsbånd som gir dem støt når de løper etter sauene, og etter en del runder med det blir noe de synes var utrolig kjekt, og de til og med har instinktivt og natur til å gjøre, noe så negativt at de ikke lenger har lyst til å løpe etter sauer. De negative opplevelsene ved det, å få ubehag, vinner over naturlig lyst og instinkt. 

Kroppen vår, og vår mentalitet, stiller seg også negativt til det vi over tid ikke har positive opplevelser med. 

Antagelig er det samme problem ts og kona har, men ikke nødvendigvis av samme årsak. Det er ikke nødvendig å føle avsky seksuelt for at kroppen slår seg av slik, det er tilstrekkelig å ha sex man ikke egentlig ønsket for mange ganger. Så faking og pliktsex kan ødelegge like brutalt som å ha sex tross man finner partner antennende. Det virket kanskje som en god løsning å ha pliktsex en periode man var ekstra sliten, og så var og er man ikke bevisst på at det kan få konsekvensen at kroppen husker sex som noe negativt, og slår av lyst og behov for å verne seg mot flere negative opplevelser. 

Uansett, eneste løsningen om kropp og sinn har kategorisert sex som noe negativt og uønsket er å ta en fullstendig restart av sin seksualitet. Ikke ha sex på en stund, men dra frem igjen ting som tidligere pirret og ga lyst, som bøker, filmer og fantasier. Så begynne å onanere, like prøvende og utforskende som da man først oppdaget sin seksualitet som barn/tenåring. Samt veldig veldig viktig; Ingen flere negative opplevelser med sex! 

Altså bør partner ha tålmodighet og forståelse for at dette er en prosess som tar tid, og at det er særdeles viktig å ikke presse på, bare hjelpe til med å bygge opp gode følelser og tanker rundt sex igjen. Pirre, flørte, kose, men ingen sex før det er virkelig lyst på det, og å bruke tid og gi nytelse når man så begynner å ha sex igjen. 

Så er det selvfølgelig en liten joker her. Overnevnte vil uansett ikke hjelpe dersom partner er aseksuell. "Oppskriften" fungerer kun på dem som en gang hadde en fungerende seksualitet. Dessuten må den som har mistet lysten ha et eget ønske om å vekke den til live igjen. 

Jeg tenker det er vanskelig for akkurat deg, ettersom du ikke finner din partner tiltrekkende overhodet. Han må vel egentlig ta tak i det først, og det kan ikke du gjøre for ham. Vanskelig å si også vil jeg tro. Kjære jeg synes du er direkte antennene og usexy... det er ikke lett å si.

Håper ts er i en litt lettere situasjon, der det bare har gått i dvale for henne uten at hun finner ham antennende. Kanskje bare har tabbet seg ut med å ha sex for mange ganger uten egentlig lyst. Da er det mulig å fikse med en skikkelig restart, men hun må jo være lysten på det selv. Ts kan ikke gjøre det for henne. Bare støtte og hjelpe til med å være tålmodig og bidra det han kan for å gjøre sex til noe positivt for kroppen hennes igjen. 

Anonymkode: 2e792...020

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 0.57):

Så jeg vil snakke av erfaring. Jeg er som dama di. Jeg har lav sexlyst fordi det er slik jeg er. Er ikke noe her på jorda som kan fikse sexlysten min. jeg er den jeg er, er født slik og slik skal jeg dø. Og det er helt greit. Lenge trodde jeg at noe var galt med meg. At jeg er så syk som ikke har sexlyst som alle andre. Nå når jeg er 30 skjønner jeg at jeg ikke er syk, ingenting er galt med meg. jeg bare er slik og det plager meg ikke. 
Nytter ikke høre på alle disse kommentarene her inne om hva du kan gjøre bedre eller at du er blitt kjedelig osv osv.

Dama di er skrudd sammen på en litt annerledes måte enn andre damer. Et fåtall damer har lav sexlyst og noen har ingen sexlyst (aseksuelle). Slik er det.

Om du vil ha sex gjør det slutt med dama di, finn deg ei ny ei etter hvert. 

Anonymkode: c202f...d51

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...