Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i dag 9+3 uker gravid med unormalt høyt hCG-nivå, ifølge legen min. Ble henvist til gynekolog nå på mandag for å finne ut hvorfor... 🤔

Legen mistenkte at jeg er kommet lengre enn antatt, tvillinger eller blæremola. Men jeg har allerede vært på ultralyd for 2,5 uker siden og fått bekreftet svangerskapslengde og bare et foster.

Kan det være at tvillinger ble oversett? Har noen opplevd eller hørt om dette?

Anonymkode: 1bbd2...d5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med det,en av ren nysgjerrighet, hvor høy var hcg? 

Anonymkode: fb77d...1a6

• Liker 2
Skrevet

Er «ganske mange» som overser tvillinger på OUL også da. Så er ikke helt umulig;)

Anonymkode: 8ce1f...c81

• Liker 1
Skrevet

Har hørt at man kan «overse» en tvilling tidlig i svangerskapet 

Anonymkode: 7fad2...eaf

Skrevet

Glemte å skrive at jeg har vært på to tidlige ultralyder, hos forskjellige klinikker. Første gang innvendig- og andre gang utvendig ultralyd. Hjelp, tenk om begge har oversett dette 😅

Skrevet

Og hCG-nivået fikk jeg ikke vite eksakt. Bare at det var veldig høyt 🙈

Skrevet

De har selvsagt ikke oversett en tvilling på to ultralyder. 

Anonymkode: 62b2c...526

• Liker 11
Skrevet

Nei, ikke vet jeg... Tenkte bare at tvillinger kunne være en logisk forklaring på dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og hCG-nivået fikk jeg ikke vite eksakt. Bare at det var veldig høyt 🙈

Logg på: 

https://www.furstpasient.no

Les av hcg svaret ditt og del det med meg, så kan jeg vurdere.

Jeg har virkelig studert dette med hcg nivåer over flere år og er langt over gjennomsnittet interessert🙈

De har nok helt sikkert ikke oversett en tvilling. Jeg hadde så høye nivåer selv at det var mulighet for tvillinger. Har nå 4 barn og de kom alle hver for seg:)

Anonymkode: 6272a...90d

• Liker 1
Skrevet

På min TUL i uke 7+0 så målte de meg til å være i uke 6+0. På TUL 2 i uke 12 og på OUL målte de meg til samme svangerskapslengde som mensdato som stemmer med at jeg var 7+0 på den første TUL'en. Så jeg tror målinger av svangerskapslengde såpass tidlig kan være feil? Men rart om du har hatt 2 stykker da.

Anonymkode: 28be7...b00

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også nysgjerrig på hcg-mengden din merker jeg🙈 Angående blæremola, noen som vet om det er andre symptomer på dette tidlig i graviditeten, annet enn veldig høyt nivå av hcg? Og hvor høyt må nivået være for å være i risiko for blæremola?

Anonymkode: fd6fe...5f1

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er også nysgjerrig på hcg-mengden din merker jeg🙈 Angående blæremola, noen som vet om det er andre symptomer på dette tidlig i graviditeten, annet enn veldig høyt nivå av hcg? Og hvor høyt må nivået være for å være i risiko for blæremola?

Anonymkode: fd6fe...5f1

Jeg hadde blæremola for noen år tilbake og hadde ikke andre symptomer enn at jeg var skikkelig kvalm. En del opplever imidlertid blødninger også samt at livmoren vokser raskere. I tillegg vil man på et eller annet tidspunkt på ultralyd se drueklaselignende vev i livmoren. Usikker på når. Det ble ikke oppdaget på TUL i uke 6 hos meg, men i uke 12 så man det godt. Målte aldri hcg så vet ikke hvor høyt dette var.

Anonymkode: 594ae...590

Skrevet

De kunne se at det var tvillinger på min aller første UL som var uke 6 eller 7, så ville ikke antatt at de hadde oversett en. 

Anonymkode: 69085...9c1

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Logg på: 

https://www.furstpasient.no

Les av hcg svaret ditt og del det med meg, så kan jeg vurdere.

Jeg har virkelig studert dette med hcg nivåer over flere år og er langt over gjennomsnittet interessert🙈

De har nok helt sikkert ikke oversett en tvilling. Jeg hadde så høye nivåer selv at det var mulighet for tvillinger. Har nå 4 barn og de kom alle hver for seg:)

Hmmm, jeg finner ingen prøvesvar der inne. Tok to blodprøver i uken som var 🤷🏼‍♀️

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

På min TUL i uke 7+0 så målte de meg til å være i uke 6+0. På TUL 2 i uke 12 og på OUL målte de meg til samme svangerskapslengde som mensdato som stemmer med at jeg var 7+0 på den første TUL'en. Så jeg tror målinger av svangerskapslengde såpass tidlig kan være feil? Men rart om du har hatt 2 stykker da.

Anonymkode: 28be7...b00

Det kan nok være tilfelle ja. Jeg tok ultralydene med bare to dagers mellomrom da pga. jeg fikk en ekstra blødning som jeg ville sjekke opp i. Så jeg føler på en måte at jeg bare har opplysninger fra én ultralyd (om det gir mening). 

Skrevet

Kjenner noen som fikk vite det var ett barn på UL i uke 12, og på OUL var det to stk der. Ut kom eneggede tvillinger. 

Anonymkode: e4b24...a9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmmm, jeg finner ingen prøvesvar der inne. Tok to blodprøver i uken som var 🤷🏼‍♀️

Så rart. Alle mine prøvesvar ligger der.

Skrevet

Vet ikke hvor vanlig der er, men det hender nok.

Var selv på tidlig ul i uke 7 for mange år siden nå, grunnet høy hcg og enorm kvalme, som jeg ikke hadde i første svangerskap, da viste det tydlig at det var tvillinger, to hjerter som banket og fortsatt banker.🥰

Tvillinger er bare gøy, beste som har skjedd meg😌

Anonymkode: d2a4f...7f4

Skrevet

Holy shit, jeg hadde blitt svært skeptisk til en jordmor/lege/gynekolog som overser en baby nr 2 på ultralyd! 

Anonymkode: 7b95e...032

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er i dag 9+3 uker gravid med unormalt høyt hCG-nivå, ifølge legen min. Ble henvist til gynekolog nå på mandag for å finne ut hvorfor... 🤔

Legen mistenkte at jeg er kommet lengre enn antatt, tvillinger eller blæremola. Men jeg har allerede vært på ultralyd for 2,5 uker siden og fått bekreftet svangerskapslengde og bare et foster.

Kan det være at tvillinger ble oversett? Har noen opplevd eller hørt om dette?

Skjedde meg . De sa det va bare ett barn på tul i 8-9 uke . På ultralyd i 18-19 uke sa de de var to . Eneggede tvillinger . Stort sjokk . Mn har gått bra❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...