AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #21 Del Skrevet 21. november 2021 Pachka Sigaret skrev (21 timer siden): Dette gjelder hvis du har en ny LED lyslenke, noe du sikkert har siden de har en tendens til å bli ødelagt. Med en LED lyslenke, litt avhengig av antall pærer og lengde, så bruker du like mye strøm som 1-2 vanlige LED lyspærer på rundt 400-1000 lumen. Dvs 6-12 watt i forbruk, og da estimerer jeg noe rundt dette her totalt: 6 W * 24 timer = 144 Wh * 30 dager = 4320 Wh. Det blir da 4.3 kWh. 2 W * 24 timer = 288 Wh * 30 dager = 8640 Wh. Det blir da 8.6 kWh. For meg med 800 lys i LED lyslenka (12W) på balkongen så har jeg forbruk på ca. 8.6 kWh om jeg lar lyslenka på hele dagen. Det utgjør for meg en kostnad på ca. 0.33 kr * 8.6 = 3 kr I strøm. For nettleien må jeg betale 0.4524 * 8.6 kr, og det blir 4 kr. Total pris for å ha LED lyslenka på i måneden i sone NO3 Midt-Norge - Trondheim blir da ca. 7 kr. Med forbehold om at økte strømpriser gjøre det dyrere, selvfølgelig. Hvis jeg skrur den av og på så vil jeg spare litt. Likevel er det bare snakk om få timer hvor det er lyst, og man ønsker vel å ha den på om natta, så kostnaden for timer er dyrere enn det smaker. Wow, imponert over det gode svaret! Jeg har lyslenke på ca 200 led lys på døgnet rundt i 2 mnd på vinteren, merker det ikke på regningen. Anonymkode: 3f14b...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 21. november 2021 #22 Del Skrevet 21. november 2021 Det heter ikke "i forhold til"! "I forhold til" betyr "sammenlignet med". Du mente selvsagt ikke å sammenligne prisen på lyslenke med prisen pr kw/t. Så derfor burde du enten ha omformulert setningen, eller til nøds byttet ut "ifh" med "mtp". Forresten er ikke forkortelsen "ifh" riktig heller, riktig forkortelse er "ift". Sorry, jeg måtte bare. Når man først har begynt å legge merke til all feilbruk av uttrykket, er det umulig å ikke la seg irritere. Jeg vet at det ikke er veldig sosialt akseptert å kommentere slikt, men nå klarte jeg ikke å la være... Forresten er svaret på spørsmålet ditt nei. En lyslenke trekker neste ikke strøm, så du kan trygt pynte fint til jul 🎄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå