Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en person som har hørt mange ganger at jeg er krass. Har ikke lyst å være slik egentlig, men mangler totalt impulskontroll. Noen som har tips til hvordan å kontrollere det? Noen i samme båt? Gjør jo at jeg ikke er så godt likt. Jeg er godt likt av de som kjenner meg da, de som vet at det er slik jeg er og at jeg ikke mener noe vondt med det. Jeg er direkte, noe som kan tolkes i en negativ forstand. Eksen min sa til meg en gang at han skulle ønske jeg var mildere. Og det skulle jeg og ønske. Tips??

Anonymkode: 2ecc5...88f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips dessverre, men jeg er likedan. Jeg har begynt å prøve å tenke en ekstra gang før jeg sier noe, men er ikke så lett å endre den man er.

Anonymkode: 4a1c4...2ad

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har ingen tips dessverre, men jeg er likedan. Jeg har begynt å prøve å tenke en ekstra gang før jeg sier noe, men er ikke så lett å endre den man er.

Anonymkode: 4a1c4...2ad

Det må være mitt tips og, tenke to ganger, eller kanskje tre, før man sier noe. Er det egentlig nødvendig å si den krasse meningen?

Men det er enklere sagt enn gjort, noen ganger bare tyter det ut.

Anonymkode: 52c1f...6e9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er en person som har hørt mange ganger at jeg er krass. Har ikke lyst å være slik egentlig, men mangler totalt impulskontroll. Noen som har tips til hvordan å kontrollere det? Noen i samme båt? Gjør jo at jeg ikke er så godt likt. Jeg er godt likt av de som kjenner meg da, de som vet at det er slik jeg er og at jeg ikke mener noe vondt med det. Jeg er direkte, noe som kan tolkes i en negativ forstand. Eksen min sa til meg en gang at han skulle ønske jeg var mildere. Og det skulle jeg og ønske. Tips??

Kan ikke vi bare bytte personlighet? Jeg har fått stempelet beskjeden og stille og jeg jobber hver dag for å bli noe annet. Orker ikke å få den dritten kommentert mer. Det er mye bedre å være krass, tro meg. Skulle gladelig ha kjøpt din personlighet for 1000000 kr. 

Anonymkode: bc981...be9

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan ikke vi bare bytte personlighet? Jeg har fått stempelet beskjeden og stille og jeg jobber hver dag for å bli noe annet. Orker ikke å få den dritten kommentert mer. Det er mye bedre å være krass, tro meg. Skulle gladelig ha kjøpt din personlighet for 1000000 kr. 

Og som en krass person kan jeg si at jeg gladelig hadde kjøpt din personlighet for 1000000 kr.

Gresset er alltid grønnere på den andre siden.

Anonymkode: 52c1f...6e9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å være krass er jo noe negativt. Mye bedre å omgås folk som er beskjedne og stille. Jeg foretrekker beskjedenhet hos både venner og kjæreste. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er direkte, noe som kan tolkes i en negativ forstand

"Krass" er jo noe annet, tror jeg...  Det er jo mer "vrien/vrang" og å mene noe "negativt" :vetikke:

Det er en egenskap som er veldig god  (dvs. være "direkte"), spør du meg... Vi må jo alle prøve å "tolke" ting, men det er utrolig mye enklere og fint å forholde seg til "dirkete" mennesker, synes iaf. jeg...  Spesielt når man kjenner dem! 

Kan ikke gi deg noe tips, men kommunikasjon er jo utrolig viktig for mennesker, og sånn sett er det jo også viktig å påpeke at "sånn er jeg bare", selv om ikke alle "forstår" det...

Det er egentlig rart "kÅmmunikasjÅn" ikke er et fag med skikkelig fokus i fra førsteklasse på barneskuuulen... Virkelig misunnelig på folk som har evnen til å utrykke seg selv skikkelig,  både muntlig og skriftlig... :sukk:

Endret av Beeblebrox
Skrevet

Jeg blir sånn når jeg er fed opp med andres BS, da skal det ikke mye til før jeg sier hva jeg EGENTLIG tenker. Men føler at jeg får mer respekt på grunn av det da. 

Om du er frekk hele tiden så kan det jo bli slitsomt da. 

Anonymkode: 44ba2...792

Skrevet
Hannah80 skrev (4 timer siden):

Å være krass er jo noe negativt. Mye bedre å omgås folk som er beskjedne og stille. Jeg foretrekker beskjedenhet hos både venner og kjæreste. 

Hva tenker de om deg da? 🙊

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva tenker de om deg da? 🙊

Tenkte jeg og..!

Anonymkode: 4283a...93e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 23.26):

Her er ett godt tips : Lær deg å holde kjeft! Ikke ALT du tenker må sies høyt alltid. Kjenner mangen som er sånn og det er utrolig irriterendes. Ikke vondt ment mot deg men dette bør du lære deg for din egen del og relasjonene dine. 
Noen ganger vil folk bare bli lyttet til også..trenger ikke meninger allltid. Tenk før du snakker. Få ett filter på ting. Prøv å si noe hyggelig og positivt istedenfor å være så direkte alltid. 

Anonymkode: 1db11...14d

• Liker 5
Skrevet

Moren min er sånn -eier ikke filter.  Men hun har frontallapppdemens da.Når jeg tenker meg om kjenner jeg flere som hadde det (De er døde nå) med samme eiendommelige væremåte. Intens.  Uten filter og helt propell  og høyt der oppe hele tiden- . Høyt energinivå og rett fra levra - støtet folk fra seg. Men folk kan vel også være sånn uten å  ha det.

Anonymkode: 83869...13a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Moren min er sånn -eier ikke filter.  Men hun har frontallapppdemens da.Når jeg tenker meg om kjenner jeg flere som hadde det (De er døde nå) med samme eiendommelige væremåte. Intens.  Uten filter og helt propell  og høyt der oppe hele tiden- . Høyt energinivå og rett fra levra - støtet folk fra seg. Men folk kan vel også være sånn uten å  ha det.

Anonymkode: 83869...13a

Min mor er helt lik og jeg mistenker hun har den diagnosen også. Blir verre og verre. Er flaut og vanskelig

Anonymkode: 1db11...14d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...