Elysion Skrevet 20. november 2021 #21 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 2. Bruke 15 sekunder på å kjøre inn i en lomme og la råkjøreren kjøre forbi. Du slipper å ha han i ræva, og han slipper å irritere seg over å ikke bli sluppet forbi. Resultat: 1 stk førere irritert i 20 sekunder, og minsket risiko for farlige situasjoner. I trafikken handler det potensielt om liv og død, da er det rimelig idiotisk å nekte å fjerne potensielt farlige situasjoner bare fordi man mener at man har moralsk rett - selv om man faktisk har det. "I trafikken handler det potensielt om liv og død, da er det rimelig idiotisk å kjøre over fartsgrensen og skape potensielt farlige situasjoner, bare fordi man har en egoistisk tankegang om at andres liv er for lite verdt." Sånn, fikset det for deg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym373 Skrevet 20. november 2021 #22 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Og skulle ønske terskelen var mye lavere for at råkjørere hadde mistet lappen. Det er så mange ****sekker som kjører LANGT over fartsgrensen. Selv kjører jeg aldri under fartsgrensen og aldri mer enn 7 til max 10 km/t over fartsgrensen. Prøver å unngå å kjøre over, men blir presset opp i fart i huet og ræva av alle råkjørerne. Anonymkode: 53aa0...691 Man burte iallfall kjøre som om det var kontroll hele tiden. Hver biltur burte være som sin oppkjøring. Har aldri skjønt greia med å kaste seg i bilen å stresse, er fint lite som haster sånn veldig… pleier å la folk holde på, beholder roen min. Kjøre det jeg skal om forholdene tilsier det så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 20. november 2021 #23 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er slikt som skaper kø og farlige situasjoner Det er ikke den som skaper kø som er årsaken til farlige situasjoner. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. november 2021 #24 Del Skrevet 20. november 2021 Kalevala skrev (Akkurat nå): Det er ikke den som skaper kø som er årsaken til farlige situasjoner. Riktig. Det er imidlertid den som skaper kø som kan gjøre noe med køen ved å la de som ligger bak passere, og dermed bidra til å unngå at noen blir årsak til farlige situasjoner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #25 Del Skrevet 20. november 2021 Wednesday Addams skrev (14 minutter siden): "I trafikken handler det potensielt om liv og død, da er det rimelig idiotisk å kjøre over fartsgrensen og skape potensielt farlige situasjoner, bare fordi man har en egoistisk tankegang om at andres liv er for lite verdt." Sånn, fikset det for deg. Det er ingen motsetning mellom det jeg skrev og din "fiks". Jeg skrev til og med omtrent nøyaktig det samme, tidligere i innlegget du siterte. Anonymkode: e1c3f...ac6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 20. november 2021 #26 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen motsetning mellom det jeg skrev og din "fiks". Jeg skrev til og med omtrent nøyaktig det samme, tidligere i innlegget du siterte. Anonymkode: e1c3f...ac6 Det er uansett fascinerende at man fremstiller den som "nekter" å slippe noen forbi som problemet her. Det er en grunn til at det å ligge på veien i den hastigheten som er lovlig ikke er et lovbrudd, men å kjøre over fartgrensen er det. Det er ikke akkurat rakettforskning det snakkes om. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 20. november 2021 #27 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kanskje det bare er meg som ønsker meg dette? 🤔 Ja, jeg er dame og ja jeg er i 30-årene. Får jeg ikke noen svar her, så tolker jeg det som at folk synes det er greit å kjøre for fort 🙁 Anonymkode: 53aa0...691 Nei, det kan du jo selvfølgelig ikke tolke det som - det er bare det at folk kanskje er så interessert i å diskutere temaet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 20. november 2021 #28 Del Skrevet 20. november 2021 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Riktig. Det er imidlertid den som skaper kø som kan gjøre noe med køen ved å la de som ligger bak passere, og dermed bidra til å unngå at noen blir årsak til farlige situasjoner. Hvorfor skal den som kjører etter forholdene og følger vegtrafikkloven innrette seg etter en som ligger bak og ønsker å bryte loven? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. november 2021 #29 Del Skrevet 20. november 2021 Kalevala skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal den som kjører etter forholdene og følger vegtrafikkloven innrette seg etter en som ligger bak og ønsker å bryte loven? For å bidra til å unngå å initiere unødvendige, potensielt farlige situasjoner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 20. november 2021 #30 Del Skrevet 20. november 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): For å bidra til å unngå å initiere unødvendige, potensielt farlige situasjoner. Eller så kan jo alle bare følge fartsgrensa. Hva er problemet med det, egentlig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. november 2021 #31 Del Skrevet 20. november 2021 Wednesday Addams skrev (Akkurat nå): Eller så kan jo alle bare følge fartsgrensa. Hva er problemet med det, egentlig? Det kommer ikke til å skje, så den utopien kan man se fullstendig bort fra. En bil som tar en annen bil igjen kjører ganske enkelt fortere enn den foran. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #32 Del Skrevet 20. november 2021 Wednesday Addams skrev (1 minutt siden): Det er uansett fascinerende at man fremstiller den som "nekter" å slippe noen forbi som problemet her. Det er en grunn til at det å ligge på veien i den hastigheten som er lovlig ikke er et lovbrudd, men å kjøre over fartgrensen er det. Det er ikke akkurat rakettforskning det snakkes om. Jeg kommenterte en person som opplevde ubehag ved å bli "presset" opp i fart. Jeg skrev hvordan denne personen lett kan fjerne ubehaget og minske farlige situasjoner: ved å slippe de raskere forbi. Hadde personens skrevet at vedkommende opplevde ubehag ved å ha biler som har fornuftig fart foran seg mens personen ville kjøre råfort - ja da ville jeg ha skrevet til den personen hvordan vedkommende kunne fjerne ubehaget: ved å senke farten til et fornuftig nivå. Det er ikke så veldig "fascinerende". Vi kan alle kun styre vår egen atferd. Trafikken er ikke en arena for føleri. Anonymkode: e1c3f...ac6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 20. november 2021 #33 Del Skrevet 20. november 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Det kommer ikke til å skje, så den utopien kan man se fullstendig bort fra. En bil som tar en annen bil igjen kjører ganske enkelt fortere enn den foran. Ja, og hvis den bilen som ligger foran kjører i fartsgrensa så har jo den personen bak kjørt for fort, dermed brutt loven. Det er ikke et veldig stort problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 20. november 2021 #34 Del Skrevet 20. november 2021 Mange råkjørere i denne tråden her, tipper jeg. Uansett - hvorfor skal folk på død og liv kjøre fortere enn hva fartsgrensa tilsier? Hvilke gode grunner har folk til det? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. november 2021 #35 Del Skrevet 20. november 2021 Wednesday Addams skrev (Akkurat nå): Ja, og hvis den bilen som ligger foran kjører i fartsgrensa så har jo den personen bak kjørt for fort, dermed brutt loven. Det er ikke et veldig stort problem. Den bryter loven ja, men hvorfor skal motgående trafikanter risikere noe på grunn av at man ikke vil slippe denne forbi? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #36 Del Skrevet 20. november 2021 PetterKanin skrev (6 minutter siden): For å bidra til å unngå å initiere unødvendige, potensielt farlige situasjoner. Så de som kjører fornuftig må ta ekstraordinære hensyn slik at råkjørerne ikke kjører seg selv og andre ihjel. Logisk... Anonymkode: 399d8...0e2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #37 Del Skrevet 20. november 2021 Wednesday Addams skrev (Akkurat nå): Mange råkjørere i denne tråden her, tipper jeg. Uansett - hvorfor skal folk på død og liv kjøre fortere enn hva fartsgrensa tilsier? Hvilke gode grunner har folk til det? Hvorfor noen folk kjører som tullinger er fullstendig irrelevant for hvordan en bør agere i trafikken som en ansvarlig sjåfør. Kan ikke se at noen her i tråden har forsvart råkjøring. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så de som kjører fornuftig må ta ekstraordinære hensyn slik at råkjørerne ikke kjører seg selv og andre ihjel. Logisk... Anonymkode: 399d8...0e2 Det stemmer. Det kalles å være en ansvarlig sjåfør. Ekstraordinært er det dog ikke. Anonymkode: e1c3f...ac6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. november 2021 #38 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så de som kjører fornuftig må ta ekstraordinære hensyn slik at råkjørerne ikke kjører seg selv og andre ihjel. Logisk... Anonymkode: 399d8...0e2 Hvis du tenker over det er det veldig logisk. Ved å hjelpe til med å sikre sikre forbikjøringer unngår man potensielt farlige forbikjøringer utført av irriterte førere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #39 Del Skrevet 20. november 2021 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Hvis du tenker over det er det veldig logisk. Ved å hjelpe til med å sikre sikre forbikjøringer unngår man potensielt farlige forbikjøringer utført av irriterte førere. Blir jo omtrent som å si at jeg som kvinne bare skal droppe å dra på byen, for da slipper en mann å bli voldtektsmann... Anonymkode: 399d8...0e2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. november 2021 #40 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir jo omtrent som å si at jeg som kvinne bare skal droppe å dra på byen, for da slipper en mann å bli voldtektsmann... Anonymkode: 399d8...0e2 Nei, det blir det på ingen måte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå