Gå til innhold

Hvordan feirer man barnebursdag i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette med barnehage er relativt nytt for oss. Vårt eneste barn begynte i august. Lurer på hvordan bursdager markeres i barnehagen? Vår har bursdag neste måned jeg har spurt personalet, men fikk til svar at «det bestemmer dere helt selv». Men hva er vanlig å gjøre? Jeg har ikke blitt kjent med flere foreldre i barnehagen ser dem knapt ved henting, og vi har ingen bekjente med unger i barnehage. 

Anonymkode: af554...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min går i privat barnehage. Der sa de at de ordner noe godt å bite i, de lager bursdagskrone sammen med barnet, bursdagsang, flagg og bilde i gangen ☺️

I dne kommunale barnehagen i fjor så fikk de kappe og sitte på en buradagsstol og bursdagsang. Flagg ute. Der synes de at å klippe og tegne/klistre på en krone tar bort tid fra barna og er en uting. 

Det e rnok ganske forskjellig fra barnehage til barnehage. Har hørt at andre bhg tar foreldre med frukt eller noe som ikke er sukker i, mens andre igjen er det greit med is eller kake som foreldrene tar med. Du må nesten spørre konkret hva som er vanlig, de må jo forstå at det ikke sier seg selv når du er ny på dette her og reglene er så forskjellig fra bhg til bhg ☺️

Anonymkode: 503b6...4be

• Liker 2
Skrevet

Hos oss ordner barnehagen krone, det henges opp plakat med bilde og gratulasjoner på døra, bursdagsbarnet får ha på kappe og sitte i bursdagsstolen, og de lager smoothie til alle. Vi tar ikke med noe. Men vet at dette er veldig forskjellig fra barnehagetil barnehage, andre steder tar foreldre med noe godt. Du må bare spørre igjen.

Anonymkode: 68724...e68

Skrevet

Som nevnt over varierer det veldig hvordan det markeres, så det blir umulig å svare på. Som regel er det en bursdagskrone eller plakat involvert, sang for barnet og litt oppmerksomhet. Men om det blir servert noe eller om foreldre tar med noe, er veldig forskjellig. Jeg tror de fleste barnehager har gått over til at man ikke tar med kake eller annet i barnehagen. 

Anonymkode: dc0f6...53f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hos oss ordner barnehagen krone, det henges opp plakat med bilde og gratulasjoner på døra, bursdagsbarnet får ha på kappe og sitte i bursdagsstolen, og de lager smoothie til alle. Vi tar ikke med noe. Men vet at dette er veldig forskjellig fra barnehagetil barnehage, andre steder tar foreldre med noe godt. Du må bare spørre igjen.

Samme hos oss

Anonymkode: 9ba1d...0e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sånn er det her også 😊

Anonymkode: 425ca...589

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette med barnehage er relativt nytt for oss. Vårt eneste barn begynte i august. Lurer på hvordan bursdager markeres i barnehagen? Vår har bursdag neste måned jeg har spurt personalet, men fikk til svar at «det bestemmer dere helt selv». Men hva er vanlig å gjøre? Jeg har ikke blitt kjent med flere foreldre i barnehagen ser dem knapt ved henting, og vi har ingen bekjente med unger i barnehage. 

Anonymkode: af554...26a

Da min gikk i bhg fikk hun velge hva slags mat de skulle spise den dagen. Det ble laget krone. Bilde og flagg. Satt i bursdagsstol. Sang og smoothie. 

Anonymkode: d4817...692

Skrevet

I vår barnehage var det vanlig at barnet hadde med noe godt til avdelingen,  enten is eller en kake .

Anonymkode: b5f0f...6af

Skrevet

I vår barnehage lager de kake og krone, de henger bildet av barnet i gangen og flagger når det er bursdag :) hvis personalet sier at dere bestemmer selv, så går jeg ut i fra at dere kan selv ta med noe godt som barna kan kose seg med denne dagen, og om det er kake eller smoothie eller noe annet er jo da opp til dere. 

Anonymkode: a8b49...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...