Gå til innhold

Ingen ser at jeg har gått ned.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen ser at jeg har gått ned i vekt. Har gått ned 26 kilo på 9 måneder fra 100 kilo til 74 kilo. Er høy. Mannen min har ikke lagt merke til det. Viste han bilde å da skvatt han litt over forskjellen. Bestevenninnen min som jeg ser ca annenhver måned hadde ikke lagt merke til det og ingen andre heller. Skjønner at folk kan være litt redde for å si noe, men når jeg forteller det i en setting som er naturlig sier de at de ikke har lagt merke til det og blir overasket. Synes det er litt rart? Kanskje teit å si, men det gjør litt vondt. 

Anonymkode: a2df5...e76

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt at mannen din ikke har lagt merke til det, eller bestevenninnen din, men du kan ikke forvente å få kommentarer fra mer perifere. De fleste er veldig vare for å kommentere vekt. Men dersom du spør direkte om de merker at du har gått ned i vekt, så vil du nok få bekreftende svar. 26 kg er mye. Det blir nok lagt merke til. 

Anonymkode: 96aaa...cc8

• Liker 15
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mannen min har ikke lagt merke til det. Viste han bilde å da skvatt han litt over forskjellen

Det høres ut som han la merke til det når han så bilde i hvert fall.

Det er vanlig å ikke legge merke til endringer når de skjer gradvis over tid, hos noen man ser daglig. De fleste vil også reagere når de ser bilder av barna sine som er et halvt år gamle, for eks, "se så mye du har vokst", "se så liten du var". Men å oppdage det hos noen man ser daglig uten å se slike bilder, kan være langt verre.

Det er ikke så rart, selv om jeg forstår at det kan gjøre vondt når det er noe du sikkert har jobbet hardt for.

Andre mennesker er nok ikke så veldig opptatt av hva du er opptatt av på samme måte, så dermed tenker de ikke over det. Det er egentlig en god ting, det betyr at de ser deg for den du er, og ikke hva kroppen din er.

Anonymkode: ccc13...3a7

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Spesielt at mannen din ikke har lagt merke til det, eller bestevenninnen din, men du kan ikke forvente å få kommentarer fra mer perifere. De fleste er veldig vare for å kommentere vekt. Men dersom du spør direkte om de merker at du har gått ned i vekt, så vil du nok få bekreftende svar. 26 kg er mye. Det blir nok lagt merke til. 

Anonymkode: 96aaa...cc8

Ja, som jeg skrev så vet jeg at mange ikke vil spørre, men de har sagt at de ikke har lagt merke til det når vi har snakket om det ☺️ 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det høres ut som han la merke til det når han så bilde i hvert fall.

Det er vanlig å ikke legge merke til endringer når de skjer gradvis over tid, hos noen man ser daglig. De fleste vil også reagere når de ser bilder av barna sine som er et halvt år gamle, for eks, "se så mye du har vokst", "se så liten du var". Men å oppdage det hos noen man ser daglig uten å se slike bilder, kan være langt verre.

Det er ikke så rart, selv om jeg forstår at det kan gjøre vondt når det er noe du sikkert har jobbet hardt for.

Andre mennesker er nok ikke så veldig opptatt av hva du er opptatt av på samme måte, så dermed tenker de ikke over det. Det er egentlig en god ting, det betyr at de ser deg for den du er, og ikke hva kroppen din er.

Anonymkode: ccc13...3a7

Gode poeng ☺️

Ts

Skrevet

Det har nok skjedd så gradvis, det var sånn her og. Gikk ned 30 kilo, og bare de som ikke hadde sett meg på en stund kommenterte det.

Anonymkode: a50fe...42f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ingen ser at jeg har gått ned i vekt. Har gått ned 26 kilo på 9 måneder fra 100 kilo til 74 kilo. Er høy. Mannen min har ikke lagt merke til det. Viste han bilde å da skvatt han litt over forskjellen. Bestevenninnen min som jeg ser ca annenhver måned hadde ikke lagt merke til det og ingen andre heller. Skjønner at folk kan være litt redde for å si noe, men når jeg forteller det i en setting som er naturlig sier de at de ikke har lagt merke til det og blir overasket. Synes det er litt rart? Kanskje teit å si, men det gjør litt vondt. 

Folk er sånn, kan se sånt men sier ingen ting.. er litt så selv også.

Anonymkode: aab0a...94e

• Liker 1
Skrevet

Folk er redd for å kommentere kropp, de er redd for at du skal bli fornærmet. 

Anonymkode: aa5f2...49d

• Liker 7
Skrevet

Det er jo ikke lov til å kommentere kropp. Så folk lar vel vær. 

Anonymkode: a8069...5a5

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Ikke la dette ta motivasjonen ifra deg. Det viktigste er at du ikke gir opp, og at du gjør dette for deg selv. Du har gjort en kjempejobb allerede. Se på det som en investering i din egen helse. Det vil du ha mye igjen for. :) 
Når du har mye å ta av, vil det ta en stund før du og andre merker forskjell. Men det kommer. Bare ikke la de være hovedfokus. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Folk er redd for å kommentere kropp, de er redd for at du skal bli fornærmet. 

Anonymkode: aa5f2...49d

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er jo ikke lov til å kommentere kropp. Så folk lar vel vær. 

Anonymkode: a8069...5a5

Jeg har snakket om det selv, og da har de kommentert at de ikke har lagt merke til det. Både de som ser meg ofte og sjeldent. 

Villfisker skrev (16 minutter siden):

Ikke la dette ta motivasjonen ifra deg. Det viktigste er at du ikke gir opp, og at du gjør dette for deg selv. Du har gjort en kjempejobb allerede. Se på det som en investering i din egen helse. Det vil du ha mye igjen for. :) 
Når du har mye å ta av, vil det ta en stund før du og andre merker forskjell. Men det kommer. Bare ikke la de være hovedfokus. 

Takk ☺️

Jeg skal ned 10 kilo til ca. Mer enn det så vil jeg fort havne på undervekt da jeg er høy. 

Ts

Skrevet

Merkelig. Jeg gikk ned 10 og folk på jobb, som jeg ser hver dag, la merke til det. Men ei jeg jobber med gikk ned 20 kg uten at noen så det. Men hun var veldig feit. Og er fortsatt feit

Anonymkode: 7f3e2...221

Skrevet

Jeg tror nok heller de er hensynsfulle og ikke ønsker å kommentere på kropp. 

Dette er noe som tas mye opp i mange sosiale medier nettopp fordi det trigger endel negativt for mange.

Jeg ser at folk går ned i vekt når det er endel, men kommenterer det ikke. Det tenker jeg de skal slippe. 

Anonymkode: 14686...dde

• Liker 3
Skrevet

Tror grunnen er at du har brukt såpass lang tid at vedkommende har vendt seg til synet etterhvert. 

Jeg gikk i samme "felle" med min mor som jeg ser flere ganger i uken. Hun informerte plutselig om at hun hadde gått ned 30 kg siste året, og det kunne jeg ikke skjønne. Så viste hun meg et bilde av henne for 3 år siden, og jeg fikk sjokk. Enorm forskjell, uten at jeg hadde fulgt med underveis.

Men hun fikk i det minste mange kommentarer fra andre som ikke så henne så ofte. 

Problemet med meg var altså at jeg så henne så ofte at øyet tilvennet seg etterhvert, og ikke at jeg ikke turte eller ønsket å si noe om det. 

Anonymkode: bcc04...4ab

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror nok heller de er hensynsfulle og ikke ønsker å kommentere på kropp. 

Dette er noe som tas mye opp i mange sosiale medier nettopp fordi det trigger endel negativt for mange.

Jeg ser at folk går ned i vekt når det er endel, men kommenterer det ikke. Det tenker jeg de skal slippe. 

Anonymkode: 14686...dde

Fortsatt, det er jeg som har tatt det opp ☺️ Vet godt at mange ikke ønsker å si noe. Samboeren min og noen venninner vet at jeg ville ned i vekt. 

Ts

Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har snakket om det selv, og da har de kommentert at de ikke har lagt merke til det. Både de som ser meg ofte og sjeldent. 

Takk ☺️

Jeg skal ned 10 kilo til ca. Mer enn det så vil jeg fort havne på undervekt da jeg er høy. 

Ts

64 kg høres ikke mye ut, men det kan godt være det er riktig for deg. Du kjenner din kropp best.

Ha det gjerne som et mål, men ikke heng deg for mye opp i vekt. Det kan godt være at du finner en annen trivselsvekt, der du er fornøyd. Spesielt hvis du trener styrke, da det vil bygge muskler :) 

Kom til å tenke på noe. Du har jo gått ned ganske mye. Går du med store og romslige klær, som skjuler resultatene kanskje? Jeg er selv høy, og har ofte store behagelige klær på. Da hender det at jeg ser større ut enn jeg er. 

Skrevet
Villfisker skrev (8 timer siden):

64 kg høres ikke mye ut, men det kan godt være det er riktig for deg. Du kjenner din kropp best.

Ha det gjerne som et mål, men ikke heng deg for mye opp i vekt. Det kan godt være at du finner en annen trivselsvekt, der du er fornøyd. Spesielt hvis du trener styrke, da det vil bygge muskler :) 

Kom til å tenke på noe. Du har jo gått ned ganske mye. Går du med store og romslige klær, som skjuler resultatene kanskje? Jeg er selv høy, og har ofte store behagelige klær på. Da hender det at jeg ser større ut enn jeg er. 

Nei, går som regel med vanlige klær. Vært en del på shopping 😅 og spart på noen yndlingsplagg litt fra tidligere. 

Jeg har tidligere trent mye styrke, da målet jeg heller kroppen enn å veie meg for da går jeg opp. 

Ts

Skrevet

Mannen din legger ikke merke til det fordi du går gradvis ned i kilo. Ville nok merket det om jeg var venninnen din og så deg så sjeldent, men ikke sikkert hun legger merke til sånt. 

Det viktigste er uansett at du legger merke til det, og er fornøyd med vektnedagangen selv. Utrolig bra jobbet, og håper du er stolt over deg selv☺️

Anonymkode: 70c66...b0f

Skrevet

Kan bare snakke for meg selv her, men jeg kommenterer ikke kropp hverken den ene eller den andre veien. Uansett. Snakker ikke om kosthold eller slanking eller sånt, det får være enhvers anliggende. 

Anonymkode: b843b...9be

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen din legger ikke merke til det fordi du går gradvis ned i kilo. Ville nok merket det om jeg var venninnen din og så deg så sjeldent, men ikke sikkert hun legger merke til sånt. 

Det viktigste er uansett at du legger merke til det, og er fornøyd med vektnedagangen selv. Utrolig bra jobbet, og håper du er stolt over deg selv☺️

Anonymkode: 70c66...b0f

Tusen takk for oppmuntrende ord ❤️☺️

Ts

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de ikke så på deg som så veldig stor før? Men uansett, det er bra jobba! Veldig bra for helsa di og for fremtiden din, så ikke tvil på at det vil lønne seg å holde deg der, og ikke gå opp igjen!

Anonymkode: 8ba75...9c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...