Gå til innhold

Jeg vil virkelig ha henne. Kan jeg "crashe" julefesten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å gjøre dette kortfattet. Jeg er en mann som hele voksenlivet har studert og jobbet og ikke brukt særlig tid på romanser, kjærlighet og det å stifte familie. Forsonet meg litt etterhvert med at jeg levde og åndet for jobben min og ble ok med at jeg ikke endte opp med kone, barn og stasjonsvogn. Men så møtte jeg min nåværende samboer for 4 år siden og det sa pang ganske umiddelbart. Vi datet, sov hos hverandre og hadde det utrolig fint, uten å tenke på fremtiden og det å definere oss som noe. Men så gikk det ganske kort tid før vi ble uplanlagt gravid og jeg var veldig på i begynnelsen med å "advare" med at jobben min tok opp mye tid og at jeg umulig noensinne kunne bli en pappa som stilte opp så mye som det er forventet av en likestilt mann anno 2021. Vi pratet mye om det og hun forsikret meg mange ganger med at hun ville beholde og at hun ønsket å ta det meste av ansvaret, mot at jeg naturligvis kunne stille opp det jeg kunne. 

For selv om jeg hadde mye på gang karrieremessig var jeg jo veldig nysgjerrig og spent på hva som kunne vente mtp graviditeten og vi bestemte oss også for å flytte sammen og prøve oss som kjærester samtidig som vi var vordende foreldre. Vi hadde ikke definert oss som kjærester før det. 

Den tiden har gått veldig greit for mitt vedkommende fordi jeg ser nå at hun har strukket seg langt for at jeg kan få fortsette livsstilen min som vanlig, og samtidig lagt til rette for at sjarmøretappene jeg har tatt med barnet vårt har fått meg til å føle meg som en flink pappa selv om det virkelig bare skulle mangle. For selv om hun skrev under på at jeg alltid vil ha jobben som en livsstil så er det ikke mulig å se det hele for seg på det stadiet, men hun har strukket seg maksimalt for at hun skal ha kredit for å stå ved det hun lovte, samtidig som jeg skal komme ut av det på denne måten, men det har jo gått ut over hennes fritid, våre foreldres fritid(som har stilt opp som barnevakt) og mine følelser kanskje. For selv om vi har fått til den perfekt flyt i forholdet og foreldrehverdagen så mistet jeg en periode litt følelser. 

Barnet vårt på 3 år er naturligvis den store øyenstenen vår, og en ny verden har, som jeg trodde og håpet, åpnet seg. Også har ting på en eller annen måte det siste året gjort at jeg kjenner på den sterke betattheten som jeg første kjente da vi møttes. Jeg vet ikke om det er fordi hun har blitt mer involvert i lederansvar på sin jobb(etter barnet begynte fulltid i barnehage og jeg kunne ha hjemmekontor i litt større grad ifm covid har det kunnet la seg gjøre) og det at hun har blitt mer borte og "utilgjengelig" enn før(ikke utilgjengelig men dere skjønner sikkert hva jeg mener) eller bare det at jeg har fått et nytt syn på livet. For det er ikke så lenge siden barnet vårt ble akutt og ganske livstruende syk og vi fikk en helt uforstyrret tid sammen vi tre og virkelig fikk pratet ut. Barnet vårt ble heldigvis rammet av noe som kan kureres enkelt så lenge man får rask helsehjelp og er helt frisk nå.

MEN. Så egentlig til poenget. Så fikk jeg vite at hun ikke har registrert at jeg er mer betatt og tror at jeg er litt mer avstumpet. Og i sommer møtte hun en mannlig bekjent av venninnen sin bror. Han er visst en type som falt fort for henne(aner ikke hvilke signaler hun har sendt ut men hun er generelt ganske rolig i fremtreden, ikke noe spesielt flørtete) og som søker henne opp på diverse profiler og some. Han er en helt annen type enn meg. I følge en kompis av meg som også kjenner venninnen hennes sin bror er han ganske kresen og veldig "målrettet" når han møter kvinner han virkelig liker. 

Nå viser det seg at han skal på samme julefest som min samboer fordi deres felles bekjente skal dit. Jeg ble også invitert men hadde takket nei fordi jeg og mini skulle på helgetur sammen. Da visste jeg ikke at han skulle dit. Nå vurderer jeg å la mini dra til mine foreldre og så dukke overraskende opp på julefesten og fortelle samboer hva jeg faktisk føler for henne. I følge venninnen hennes er hun ikke interessert i denne fyren. Og søsteren hennes sier at jeg er den store kjærligheten hennes selv om hun synes vi ikke er noen perfekt match. Så nå lurer jeg på om det er innafor om jeg dukker opp uanmeldt med kjærlighetserklæringer? Ikke noe cheesy greier men noe rett frem og ærlig? 

Anonymkode: e40a1...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt blir cheesy på ett julebord, og hvertfall på ett julebord du ikke er bedt på...

Du vil fremstå som det du er, den sjalu mistenksomme mannen som skal sjekke hva fruen gjør.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Nei!?

Jeg hadde følt det som et ekstremt overtramp. Du gjør det jo fordi denne andre fyren kommer, ikke fordi du elsker henne, det er helt feil utgangspunkt.

Og hvor lite passende er det ikke å dukke opp på en slik kveld og holde på sånn?

Sorry, men dette hadde jeg virkelig ikke likt hvis jeg var henne. Hadde følt meg overvåket, med god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke du føler spesielt mye mer for hun nå enn før heller.

Kanskje du blander dette med en viss ny respekt for hun, og usikkerheten over at hun ikke trenger deg like mye.

Du fremstår ekstremt selvsentrert.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Noe så flaut! Hun vil jo og tenke at du jun gjør dette fordi du er sjalu på denne fyren. 

Ville heller gjort noe annet for henne. Hva med en helg på spa sammen? Hva med å fortelle hva du føler og kanskje begynne å vise det smått i hverdagen? Jeg har en mann som et ganske lik deg med tanke på jobb, og vårt samliv forsvant nok litt i små barn, sykdom og hans jobb (pluss mine studier og egen jobb). Når vi våknet opp, så begynte han å gjøre småting som å ta barna ut for leke en ettermiddag, slik at jeg kunne slappe av. Han deltok mer i hverdagslivet. Han viste med handlinger at han var her og var glad i oss og familielivet.

Anonymkode: 8cf26...047

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øhhh kjærlighetserklæringer hjelper ikke uansett. Bli en bedre far og partner fast i hverdagen din du, ellers får hun nok før eller senere. 

Anonymkode: acf7e...504

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kort og godt, NEI. Jeg hadde blitt utrolig flau om min samboer hadde kræsjet en julefest jeg var på for å erklære sin kjærlighet i offentlighet. Tipper du kjenner på at du har tatt henne litt for gitt. Hun har gitt og gitt for at DU skal få leve ditt liv og tatt en del i «deres liv» når det har passet deg. Tenker du heller bør prøve å vise henne kjærligheten du har til henne utenfor offentligheten. 

Anonymkode: a2139...120

Hva om jeg sier jeg har tatt feil av to datoer og drar på festen med henne som avtalt, og så viser henne mye oppmerksomhet og kjærlighet på festen? For som sagt, hennes nærmeste i familien og blant venner har sagt at jeg er den store kjærligheten bare at vi må jobbe med ting. Hvis jeg er den perfekte kjæresten vil jo ikke denne nye fyren være interessant?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva om jeg sier jeg har tatt feil av to datoer og drar på festen med henne som avtalt, og så viser henne mye oppmerksomhet og kjærlighet på festen? For som sagt, hennes nærmeste i familien og blant venner har sagt at jeg er den store kjærligheten bare at vi må jobbe med ting. Hvis jeg er den perfekte kjæresten vil jo ikke denne nye fyren være interessant?

Nei. Nei. Nei!

Så dum er hun vel ikke?

Ikke resten av festen heller!

Hun lever da ikke minutt for minutt. Du kan ikke leke god kjæreste på en fest.

En god kjæreste er man i hverdagen.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

du ditcher barnet ditt for å bli med på julebordet likevel pga du føler deg truet av den andre mannen?

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

tror du at hun er dum? Har du så lite tiltro til kjæresten din altså? Du må snakke med henne! Å ikke lek perfekt kjæreste på fest, for det å være en god kjæreste er noe du må utøve i hverdagen. 

Anonymkode: a2139...120

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MizzVic skrev (5 minutter siden):

Nei. Nei. Nei!

Så dum er hun vel ikke?

Ikke resten av festen heller!

Hun lever da ikke minutt for minutt. Du kan ikke leke god kjæreste på en fest.

En god kjæreste er man i hverdagen.

Hun vet jo at jeg stiller opp med levering/henting i bhg, middag, og generell oppfølging av barnet vårt. Det skorter litt på det romantiske hos oss ja, men likevel har vi intimitet nå og da. Vi er jo enda formelt sett samboere og vi har veldig god kjemi i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt utrolig flau hvis jeg var henne. Synes det er bra at du får kjenne på litt usikkerhet og redsel for at en annen kanskje kan sjarmere din samboer. Du har virkelig ikke satt henne først fram til nå høres det ut som. Du kan ikke rette opp i det på en julefest!

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt overasket over at du ikke nevner elsker henne. Hvis hun var dama i ditt liv og du satte så mye pris på henne så burde du egentlig ha fridd for minst et år siden. Træshe julebord, blir jo bare kleint. Tenker også det er en kveld hun har sett frem til iht en tur ut alene å lufte hodet sitt alene. 

Uansett hva hun lovet, så har du mulig bommet litt om du ikke har gitt henne litt frihetog spillerom til seg selv. Evnt prioritere litt tid med bare henne alene på tur og dere som familie på tur. Dere har et barn sammen, så det teller sterkere enn evnt en ny fyr. Men bare hvis du ser henne og prioriterer henne litt også. Så har du ikke gjort det før, så bør du begynne med det nå. Bare ikke tråkk inn på hennes arenaer slik. 

Anonymkode: 2453d...08a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun vet jo at jeg stiller opp med levering/henting i bhg, middag, og generell oppfølging av barnet vårt. 

ja men det er jo en selvfølge at du skal gjøre like mye som henne.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun vet jo at jeg stiller opp med levering/henting i bhg, middag, og generell oppfølging av barnet vårt. Det skorter litt på det romantiske hos oss ja, men likevel har vi intimitet nå og da. Vi er jo enda formelt sett samboere og vi har veldig god kjemi i bunn.

Dere er formelt sett samboere?

Hold deg unna den festen du.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det kleint å synge og spille gitar? Tenkte kanskje "the scientist" hadde passet perfekt for å beskrive oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir det kleint å synge og spille gitar? Tenkte kanskje "the scientist" hadde passet perfekt for å beskrive oss.

Årh.... 

Anonymkode: 9d414...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva feiler deg, selvfølgelig skal du ikke gjøre noe sånt, nei...!! Du fremstår som ekstremt selvsentrert, ærlig talt. Hva med å vise litt mer kjærlighet i hverdagen i stedet og ikke la hele livet ditt handle om jobben din...? Hun kan umulig føle seg elsket med den holdningen der, synes synd for henne.

Når man som samboer seriøst må bekymre deg over en sånn tilfeldig fyr, da vet man at noe er veldig galt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...