AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 "Det går bedre for attraktive mennesker", et utsagn fra Debatten. De snakker mye om utseende, at det betyr veldig mye i en dating situasjon. En psykolog sa at de fleste menn vurderes som mindre attraktive av kvinner på dating-apper. Det er jeg enig i, og stemmer med min erfaring at som mann er det vanskelig/nesten umulig å få match på Tinder. Så mitt spørsmål, som jeg følte de glemte å diskutere i debatten er: Når man snakker om et attraktivt utseende, hva er et attraktivt utseende for en mann? Er det fysikk, holdning, attitude, hva? Nå mener jeg det ytre og estetiske, ikke personlighet. Anonymkode: 3d49f...03b
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Kombinasjon av utseende og attitude. Anonymkode: 20540...811 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 Jeg synes de fleste menn er kjekke på sitt vis. Men en skikkelig kjekk mann.. nå blir jeg for eksempel mo i knærne av Adam Driver, han er høy og hengslete, mørkhåret og har store ører. Eksen min var lik, så det er det jeg synes er attraktivt. Dette vil jo variere fra kvinne til kvinne. Anonymkode: 79033...bd6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 SLUTT nå med dette her!!! Alle har forskjellig smak og den som er attraktiv for en kan være stygg for en annen. Og den som er attraktiv på bilde kan være stygg i væremåte og den som er stygg på bilde kan være attraktiv i væremåte så det er umulig å si!!! Slutt å bruk overfladiske apper som tinder med mindre du har en utfyllende profiltekst som beskriver hvordan du er og hvem du er. Kom deg ut å møt kvinner i det virkelige liv og slutt å heng deg opp i utseendet ditt! Anonymkode: df0d0...058 7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Det jeg kan si er at av alle mine venninner så har vi aldri blitt langvarig betatt eller forelsket i samme type person/utseende/kategori. Dvs: en person har en samboer jeg synes er kjekk. Ellers har vi veldig ulik smak i personlighet, kroppstyper, utseende, utstråling osv. Ingen av partnerne til mannen min sin kompisgjeng likner i det hele tatt heller på noe vis. Anonymkode: e4b85...fba
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 Kvinner er ulike og søker ulike ting. Noen trenger en som kan beskytte henne, noen vil ha en mer rolig hjemmemann som tar ansvar. Generelt tror jeg kvinner ser etter stødige menn, men det er nå min subjektive mening og ikke noe jeg har doktorgrad i. Anonymkode: d1713...77d 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Jeg liker klassisk pene/kjekke menn. Men er klassisk pen selv. Har venninner som liker menn som ser anonyme ut som jeg aldri ville snudd meg etter, og mine venninner syns disse er verdens kjekkeste. Syns man ofte liker de som ligner litt på en selv. Så det er ikke noe å stresse med. Anonymkode: c0e1d...ff4
sicario Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Det går bedre for attraktive mennesker", et utsagn fra Debatten. De snakker mye om utseende, at det betyr veldig mye i en dating situasjon. En psykolog sa at de fleste menn vurderes som mindre attraktive av kvinner på dating-apper. Det er jeg enig i, og stemmer med min erfaring at som mann er det vanskelig/nesten umulig å få match på Tinder. Så mitt spørsmål, som jeg følte de glemte å diskutere i debatten er: Når man snakker om et attraktivt utseende, hva er et attraktivt utseende for en mann? Er det fysikk, holdning, attitude, hva? Nå mener jeg det ytre og estetiske, ikke personlighet. Anonymkode: 3d49f...03b For meg er der en xfaktor. Den er vanskelig å definere. Jeg kan tiltrekkes av høye, lave, tykke, tynne, lyse, mørke. Det udefinerbare er xfaktoren.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #9 Skrevet 19. november 2021 Haha ja det er sant det der med å finne noen som ligner en selv, har vært i flere bryllup der brudeparet ser ut som søsken rett og slett. Og andre par som ikke ligner ikke i det hele tatt. Anonymkode: d1713...77d 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #10 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det jeg kan si er at av alle mine venninner så har vi aldri blitt langvarig betatt eller forelsket i samme type person/utseende/kategori. Dvs: en person har en samboer jeg synes er kjekk. Ellers har vi veldig ulik smak i personlighet, kroppstyper, utseende, utstråling osv. Ingen av partnerne til mannen min sin kompisgjeng likner i det hele tatt heller på noe vis. Anonymkode: e4b85...fba Ja samme her, alle vi venninner i gjengen har HELT forskjellig smak. Det noen ser som en toer er en tier i andres øyne og den som er forelsket vil se sin mann som verdens kjekkeste uansett om han er 2 eller 10. Jeg syntes min ex var seriøst kjekkere enn Brad Pitt og trodde ikke jeg noen gang ville se en så pen mann igjen men når følelsene gikk over og vi gjorde det slutt så skjønte jeg ikke hva jeg hadde sett i han for da var ansiktet hans plutselig helt feil og ikke pent lenger. Så det er umulig å ha noen oppskrift på hva som er pent og tiltrekkende og ikke for det er så forskjellig Anonymkode: df0d0...058 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #11 Skrevet 19. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Haha ja det er sant det der med å finne noen som ligner en selv, har vært i flere bryllup der brudeparet ser ut som søsken rett og slett. Og andre par som ikke ligner ikke i det hele tatt. Anonymkode: d1713...77d Har to brødre og begge kjærestene er kliss like meg (som igjen ligner på mine brødre 😅) Anonymkode: c0e1d...ff4
Entern Skrevet 19. november 2021 #12 Skrevet 19. november 2021 Er ikke slave eller prostituert, ergo har jeg ingen markedsverdi. 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #13 Skrevet 19. november 2021 Attraktiv for meg personlig, er over 190 høy, muskuløs, proposjonalt bygget. Mørk eller lys har lite og si. Sporty fremtoning, handy. Anonymkode: 3ff8c...4f5
Silva Pluvialis Skrevet 19. november 2021 #14 Skrevet 19. november 2021 (endret) Jeg tenker også at det må være mye bedre å treffe noen fysisk. Datingapper er så utseendefikserte og overfladiske at jeg blir helt matt. I tillegg er det altfor mye sexpress og folk som bare ønsker seg et ligg. Gå ut, møt folk, og bli kjent. Ofte mye bedre å treffe noen fysisk enn å finne noen på nett. Endret 19. november 2021 av Gjenferdet 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #15 Skrevet 19. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: SLUTT nå med dette her!!! Alle har forskjellig smak og den som er attraktiv for en kan være stygg for en annen. Og den som er attraktiv på bilde kan være stygg i væremåte og den som er stygg på bilde kan være attraktiv i væremåte så det er umulig å si!!! Slutt å bruk overfladiske apper som tinder med mindre du har en utfyllende profiltekst som beskriver hvordan du er og hvem du er. Kom deg ut å møt kvinner i det virkelige liv og slutt å heng deg opp i utseendet ditt! Anonymkode: df0d0...058 Det der er pisspreik. En person kan godt være objektivt stygg, mens andre er objektivt pene. Akkurat som noen har talent i musikk og andre er gode i fotball så er det noen som ikke klarer å stokke bena eller er tonedøv. Kutt ut det der å skal ha det til at dette ikke gjelder utseende. Det er bare en latterlig forsvarsmekaniske så mindre attraktive mennesker ikke skal bli så lei seg. Noe de ikke trenger for det finnes andre like lite attraktive mennesker de kan være sammen med. Ikke alle kan få en 9’er. Anonymkode: a6a04...3ac 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #16 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det der er pisspreik. En person kan godt være objektivt stygg, mens andre er objektivt pene. Akkurat som noen har talent i musikk og andre er gode i fotball så er det noen som ikke klarer å stokke bena eller er tonedøv. Kutt ut det der å skal ha det til at dette ikke gjelder utseende. Det er bare en latterlig forsvarsmekaniske så mindre attraktive mennesker ikke skal bli så lei seg. Noe de ikke trenger for det finnes andre like lite attraktive mennesker de kan være sammen med. Ikke alle kan få en 9’er. Anonymkode: 7c5b2...7f7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #17 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kvinner er ulike og søker ulike ting. Noen trenger en som kan beskytte henne, noen vil ha en mer rolig hjemmemann som tar ansvar. Generelt tror jeg kvinner ser etter stødige menn, men det er nå min subjektive mening og ikke noe jeg har doktorgrad i. Anonymkode: d1713...77d Dette. Uavhengig av om du er pen eller stygg eller midt i mellom, så bør du kjenne deg selv og være trygg nok på deg selv til at utseendet ditt ikke er det viktigste du har å tilby. Hvis du tror at utseendet ditt er det som avgjør, så har du større problemer enn at du ikke får match på tinder. Kom deg av appen og jobb med selvbildet i stedet. Anonymkode: bd412...72f
Gjest AprilRyan Skrevet 20. november 2021 #18 Skrevet 20. november 2021 Jeg har flere ganger fått høre av venninner at jeg har rar smak eller at den jeg har vært sammen med ikke har sett særlig bra ut så tror ikke jeg skal uttale meg om hva alle andre mener er et attraktivt utseende. For min del må han være attraktiv for meg og da henger utstråling og helhetsinntrykket mitt av han sammen med hva jeg synes om han. Det kan være forskjellige typer menn med forskjellig hårfarge, kroppsfasong, øyefarge og alt. Jeg liker ikke den typiske kjekkasen og liker bedre han med litt skavanker. Viktigst av alt er jo personlighet. Det virker egentlig som at utseendet og alder er mest viktig for menn siden de ofte setter det over alt annet og noen bryr seg ikke om personligheten så lenge hun er pen og ung. Jeg har inntrykk av at kvinner oftere setter personlighet over utseendet. Om du er mann så er det andre ting du kan spille på, så du må ikke være kjekk for å bli bedømt som attraktiv og finne ei dame som setter pris på deg.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #19 Skrevet 20. november 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Så mitt spørsmål, som jeg følte de glemte å diskutere i debatten er: Når man snakker om et attraktivt utseende, hva er et attraktivt utseende for en mann? Er det fysikk, holdning, attitude, hva? Nå mener jeg det ytre og estetiske, ikke personlighet. Anonymkode: 3d49f...03b For meg er det et maskulint utseende, han trenger ikke være pen, liker i grunn ikke pene menn, men heller et mer røft ytre. Kraftig, maskulin, grove trekk i ansiktet, sterk, brede skuldre. Også liker jeg generelt mørkt hår. Stygg kjekk er ikke feil heller. Utstråling har også veldig mye å si. Stødig mann, med selvtillit som ikke bryr seg om hva andre måtte mene og følger ikke merkelige trender. Altså hvordan han holder seg selv. (Snakker ikke om personlighet her, men ting hvert fall jeg raskt kan lese ut av en dating profil). På tinder/dating apper er det for meg veldig avtennende med partybilder med gutta, link til instagram med en haug av følgere og daglige bilder, sånn typisk dyster selfie i sofaen der de ser inn i kameraet (gjerne fem av nærmest samme bilde også). Samt alt for striglete menn og menn man ser har veldig høye tanker om seg selv (selvtillit er bra, men ikke når den kun går på hvor deilig man er...). Nå så jeg aldri etter ff eller useriøs dating, så mitt svar er fra en jente som bare datet seriøst og med mål om å møte en god mann med gode og like verdier som meg, som ønsket ekteskap og familie. Anonymkode: 4af43...0df 2
Entern Skrevet 20. november 2021 #20 Skrevet 20. november 2021 Gjenferdet skrev (10 timer siden): Jeg tenker også at det må være mye bedre å treffe noen fysisk. Datingapper er så utseendefikserte og overfladiske at jeg blir helt matt. I tillegg er det altfor mye sexpress og folk som bare ønsker seg et ligg. Gå ut, møt folk, og bli kjent. Ofte mye bedre å treffe noen fysisk enn å finne noen på nett. Det mener jeg og. Man skal ikke handle mennesker slik man handler varer på Amazon. Mener jeg i alle fall, men jeg er fryktelig gammeldags 🤷♂️ Men veldig veldig positivt å se du mener det samme, du er jo såvidt jeg kan skjønne ung 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå