SuzsuZ Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Har i en måned hatt pågående SA, med lav hcg pg blødninger (ikke mye). Hcg stiger så vidt og jeg føler ikke for å gå slik i mange uker til. Kan jeg be om medisiner for å hjelpe kroppen å bli ferdig? Er ‘9+0’ i dag. Kan jeg ringe sykehus direkte? Fastlegen er til lite hjelp.
Neutral90 Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 (endret) Jepp, synes det er innafor! Kan ringe sykehuset direkte, men de tar alltid ultralyd og med hvg på litt under 400 vil det ikke vise noe. Det er derfor en viss sjanse de vil avvise deg og be deg vente det ut.... . MEN ved 9 uker håper jeg de skjønner det ikke er normalt og er villige til å hjelpe deg på deg! Siden fastlege ikke vil hjelpe deg synes jeg dette er en grei måte å gå frem! Lykke til ❤ Endret 19. november 2021 av Neutral90 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 Jeg er ikke helsepersonell. Jeg kan svare deg ut fra egen erfaring ved SA. Jeg fikk medisiner av fastlegen for å stoppe kraftig blødning som på tidspunkt for oppstart av tabletter hadde vart i 12 dager. Jeg var da så tidlig som det er mulig å oppdage at det er graviditet, ikke kun kraftig mens. Høres ut sim du har gått vel lenge. Kontakt legekontoret over telefonen først. Forklar på nytt. Hjelper det ikke, tenker jeg at du bør oppsøke legevakten eller en annen lege enn fadtlegen din raskest mulig. Kanskje kan føde/-barsel hjelpe deg videre om du har fått kontaktinformasjon dit. Anonymkode: 16842...066 1
SuzsuZ Skrevet 19. november 2021 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2021 Takk for svar, jeg skal prøve å kontakte fastlegen igjen mandag, ellers får jeg gå til privat gynekolog så raskt jeg kan få time og da vil jeg kanskje få hjelp videre. Mest av alt begynner dette å bli veldig psykisk belastende 🥲 Sitter her og griner og føler virkelig med alle som har opplevd å miste og mange gang på gang, så urettferdig og vanskelig
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 Så utrolig kjedelig! Kan du ikke prøve å ringe direkte til sykehuset? Det kan jo være de kan hjelpe deg siden du har holdt på så lenge. Du får uansett registrert "saken", så kanskje du får bedre oppfølging? Anonymkode: ec655...24a
SuzsuZ Skrevet 23. november 2021 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2021 En oppdatering ☺️ Har vært hos privat gynekolog i dag som bekreftet at alt så normalt ut, at det var en spontanabort men ikke helt ferdig med å blø, estimerte 4-6 uker blødning og det har gått over 4 uker nå så får håpe jeg kan bli ferdig snart. Føler jeg endelig kan slappe av!
7777 Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 SuzsuZ skrev (1 time siden): En oppdatering ☺️ Har vært hos privat gynekolog i dag som bekreftet at alt så normalt ut, at det var en spontanabort men ikke helt ferdig med å blø, estimerte 4-6 uker blødning og det har gått over 4 uker nå så får håpe jeg kan bli ferdig snart. Føler jeg endelig kan slappe av! Herlighet så bra at du har fått litt svar og litt ro i kroppen♥️ Fikk tårer i øynene av å lese dette. Kan bare forestille meg alle tankene ♥️ 1
SuzsuZ Skrevet 23. november 2021 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2021 34 minutter siden, 7777 said: Herlighet så bra at du har fått litt svar og litt ro i kroppen♥️ Fikk tårer i øynene av å lese dette. Kan bare forestille meg alle tankene ♥️ Har absolutt hjulpet å lufte tankene her og all støtten jeg har fått ❤️
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #9 Skrevet 23. november 2021 Er det vanlig at spontanabort varer så lenge? Min var over på 5-6 timer. Beklager om spørsmålet er støtende på noen måte, må være grusomt å ha pågående SA så lenge! Anonymkode: d81d2...2bd
SuzsuZ Skrevet 23. november 2021 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det vanlig at spontanabort varer så lenge? Min var over på 5-6 timer. Beklager om spørsmålet er støtende på noen måte, må være grusomt å ha pågående SA så lenge! Anonymkode: d81d2...2bd Neida ikke støtende, av det jeg har lest så er det over ganske fort for de fleste så derfor jeg var mer bekymret for at det var noe galt. Men det er altså det de kaller det. Men jeg hadde ikke trodd at det skulle føles så ille å gå med det så lenge og ikke se enden av det. Men jeg håper jo det er snart ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå