Gå til innhold

Jeg føler meg ukomfortabel rundt fulle folk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å være sammen med andre mennesker som har drukket går fint en stund, men etterhvert blir det kjipt. Folk går fra å være hyggelige, men fjollete til å bli uinteressant duster. 

Har følt dette siden jeg var barn/ungdom. Flere som har det sånn?

Jeg drikker nesten aldri alkohol selv. Forventer ikke at alle skal leve som meg. Vi er forskjellige. Men det er veldig stor forskjell på noen øl/noen glass vin og fyll. Jeg hater det. 

Anonymkode: d5453...5ff

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke å være til stede med overstadig  berusede  når jeg er edru sjøl nei..

Husker da jeg var gravid  og sjåfør for noen venner på fest ..ikke fullt så gøy d nei..

Anonymkode: b9292...c34

• Liker 1
Skrevet

Mange som opplever det sånn.

(De ytterst få gangene jeg var edru sammen med fulle kompiser hadde jeg det først og fremst intenst kjedelig)

• Liker 1
Skrevet

Det er klart, det er sånn. Ubehagelig eller dørgende kjedelig. Fulle mennesker lever i sin helt egen verdi der alle har ca. femti i IQ.

Anonymkode: 95621...ae1

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker gladfulle folk men blandt fulle folk er det alltid - uten unntak også kødder som skal klå og tafse, og kødder som skal tøffe seg. Hater det. Vinninga går ikke opp i spinninga så jeg foretrekker edru folk fremfor fulle. 

Anonymkode: ae294...51d

Skrevet

Anonymkode: 8cbaf...5b4

Skrevet

Jeg liker heller ikke fulle folk. Blir veldig utrygg av det. De blir liksom som en helt annen person. Ustabile og man vet ikke hva de kan finne på. Nei, takk, holder meg unna 🙈

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å være sammen med andre mennesker som har drukket går fint en stund, men etterhvert blir det kjipt. Folk går fra å være hyggelige, men fjollete til å bli uinteressant duster. 

Jeg drikker nesten aldri alkohol selv. Forventer ikke at alle skal leve som meg. Vi er forskjellige. Men det er veldig stor forskjell på noen øl/noen glass vin og fyll. Jeg hater det. 

Det er et sunnhetstegn. Jeg har det også sånn. Tenk om det var motsatt?

Anonymkode: c8dc0...8c0

Skrevet

Det er kanskje litt som hvitløk. Er man med og nyter det selv, er det OK, men hvis det bare er noe andre gjør, så stinker det.

Anonymkode: c006b...a34

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror alle syns det er awkward, men mindre man er full selv 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke mange som er edru som liker å være med berusede mennesker, sannsynlig ganske få.

Enten man har ruset seg på alkohol eller andre midler, så er det ikke gøy å være med noen som er rusa. De befinner seg på sett og vis i en annen verden, og da blir det en dårlig match. 

Det er helt naturlig, så ikke føl noe på det TS. Fjern deg heller fra slike situasjoner før det blir ubehagelig.

Anonymkode: 59bc9...45f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er helt normalt.  Alkohol fremmer det verste i folk. De aller færreste blir hyggelige og gode å omgås med. Jeg har sett mye av hva alkohol gjør med folk og har kuttet kontakt av den grunn med mange fra mine yngre år. Jeg bestemte meg selv tidlig å være avholds og angrer ikke et sekund. Bryr meg pent lite hva andre sier og mener, alkoholtvang funker ikke på meg. Prøver noen seg på det, kutter jeg kontakten med en gang. Jeg har ikke noe behov å drikke alkohol og heller ikke noe behov å omgås folk som blir drittings. Jeg kan derimot omgås folk som drikker 1 glass vin eller 1 øl, men begynner de å endre atferd på grunn av alkoholinntak - takk for meg. 

• Liker 3
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: 8cbaf...5b4

De damene på badet kommer til seg selv igjen, kommer de til å skylde på at noen putta noe i drinkene deres.

Anonymkode: 126dd...79e

Skrevet

Jeg er oppvokst med mye rus i hjemmet, så om jeg selv er edru med veldig berusede personer rundt meg kan jeg kan fort føle meg utrygg og redd, og jeg kan bli krass og stygg i tonen dersom jeg føler meg plaget. Da fjerner jeg meg fra situasjonen, heller. 

• Liker 1
Skrevet

Det gjør jeg også. Jeg er alkoholiker selv og liker ikke fulle folk. Jeg var livredd fulle folk når jeg var liten. Skjønner meg ikke på folk som klarer å omgå fulle folk i edru tilstand.

Anonymkode: f0972...f9f

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Unngår julebord fordi jeg ikke drikker noe særlig og føler meg utafor. Føler meg ikke hjemme der i det hele tatt. Ikke slik å forstå at folk drikker seg dritings, men de blir veldig hoiete og ler veldig høyt etter et par glass, og jeg synes ikke det er så gøy

Anonymkode: bd02d...4fa

• Liker 1
Skrevet

Skjønner meg ikke på de over 25 som fremdeles går på fylla. Det burde man være ferdig med da.

Å drikke litt for å kose seg er noe helt annet.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg oppsøker jo aldri alkoholholdige arrangementer hvis jeg selv ikke drikker. I starten går det greit, men ut over kvelden merkes noen glass vin på samtalen og humøret for øvrig. Jeg drikker ikke ofte eller mye, men jeg koser meg med noen glass ute. Jeg er ikke høylytt, men det merkes jo så klart. 

Det gjør meg ingenting at folk ikke drikker. Folk får gjøre som de vil, men som regel ser det ikke ut som de har det like bra som de andre akkurat der og da. Ofte ser det ut som de like gjerne så godt kunne ha vært et annet sted, og da er det jo litt kjipt.

Anonymkode: 2827a...613

Skrevet

Ser og merker med en gang folk har drukket alkohol, en enhet er nok. Og derfor er jeg sjelden på slike steder. Går alltid tidlig hjem. 

Anonymkode: c15fc...dcd

Skrevet

Fulle folk er utilregnelige og ofte jævlig ubehagelige. Reaksjonen din er helt normal. 

Anonymkode: 9ea27...a1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...