AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #21 Del Skrevet 21. november 2021 Bor i Oslo og klikket meg inn for å se om ts var sarkastisk eller ei 😂 Anonymkode: be36d...c31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 21. november 2021 #22 Del Skrevet 21. november 2021 AuKulenMin skrev (2 minutter siden): Tenkte å slenge ved signaturen min, om du erindrer fra annen tråd? Husker deg ja, når du postet Svampebob😁😁😁😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 21. november 2021 #23 Del Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Oslo øst synes jeg er en fin dialekt. Ikke Oslo vest. Anonymkode: 40dd4...728 Oslo Vest dialekt kan være veldig sexy på kvinner men foretrekker nok Oslo Øst sjøl og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 21. november 2021 #24 Del Skrevet 21. november 2021 AuKulenMin skrev (Akkurat nå): 🙏🏻 Varmer om hjertet! ❤️ Har savnet humoren din, glad du er tilbake!😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #25 Del Skrevet 21. november 2021 Ja, helt til de slår over til til bad Stoltenberg-engelsk … Det er bare grusomt å høre på Anonymkode: d2b87...964 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 21. november 2021 #26 Del Skrevet 21. november 2021 Likte slik de snakket i Oslo for 70 år siden ala som på filmaavisen. Mye finere enn slik de snakker i dag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #27 Del Skrevet 21. november 2021 AuKulenMin skrev (11 minutter siden): Dette er kun en kortvarig bruker, som resterende forutgående også er. Er visstnok meget hatet her på KG Hvem var du? Ser deg i alle innlegg akkurat nå. Anonymkode: 8855f...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. november 2021 #28 Del Skrevet 21. november 2021 Syns den er helt nøytral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #29 Del Skrevet 21. november 2021 Styggeste dialekt jeg vet om...grøss Anonymkode: 9cf11...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #30 Del Skrevet 21. november 2021 19 minutter siden, Entern said: Oslo Vest dialekt kan være veldig sexy på kvinner men foretrekker nok Oslo Øst sjøl og. Beklager, selv om Oslo vest dialekten er penest så er det ikke sexy før de sier "jei tar av mei denne også jei" og trekker ned trusa... Før det er det bare avtennende. Anonymkode: 98239...589 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #31 Del Skrevet 21. november 2021 Ikke så mange som snakker Oslo-dialekt lengre da synes jeg, i hvertfall ikke slik de gjorde før. Anonymkode: 920b8...a06 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 21. november 2021 #32 Del Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke så mange som snakker Oslo-dialekt lengre da synes jeg, i hvertfall ikke slik de gjorde før. Anonymkode: 920b8...a06 Den gamle dialekta der, DEN lik je 😀 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #33 Del Skrevet 21. november 2021 Må legge til en gammel slager og Anonymkode: 920b8...a06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 21. november 2021 #34 Del Skrevet 21. november 2021 Bodde på Sagene i mange år og liker gamle arbeider-Oslo 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #35 Del Skrevet 21. november 2021 Hva er greien med den a-en? Aaaahhhhh. Litt mer Aaaahhhh og aaaaahhhhh. Det er mye stønning og pesing i Oslo Vest-dialekten, gjemt bak de lange vokalene. Det blir litt sånn, kan du skjerpe deg? Aaaahhhhhhhhh, hhhvvvoorhhdaahhn vååågherhh dhuuu? Jeeihh ærhh sååhhh spezzieellhhh. Dheth æærhh ikkhe miiiiiiiinn feeihjl. Anonymkode: b78da...aac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namas Skrevet 21. november 2021 #36 Del Skrevet 21. november 2021 Vil sikkert få hat for å si dette. Men Oslo damer har pene pupper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryddefreaken Skrevet 21. november 2021 #37 Del Skrevet 21. november 2021 Alauda skrev (1 time siden): Hva er egentlig Oslodialekt? Det snakkes på mange ulike måter i Oslo, og den tradisjonelle Oslodialekten er vel ganske bred, se også Oslodialekt – Wikipedia Snakker vel selv typisk "penere" Oslomål, men for meg er jo dette helt ordinært, hverken stygt eller pent, og ikke en dialekt. Dialekter er noe jeg forbinder med andre deler av landet. Å si at folk i Oslo ikke snakker dialekt fremstår ignorant. Som at oslo-mål liksom er utgangspunktet og alle andre mål er dialekter da eller? De ulike måtene å snakke på i Oslo er i aller høyeste grad dialekter, på lik linje med tromsø-dialekt og bergensk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #38 Del Skrevet 21. november 2021 Ryddefreaken skrev (Akkurat nå): Å si at folk i Oslo ikke snakker dialekt fremstår ignorant. Som at oslo-mål liksom er utgangspunktet og alle andre mål er dialekter da eller? De ulike måtene å snakke på i Oslo er i aller høyeste grad dialekter, på lik linje med tromsø-dialekt og bergensk. Er meningsløst å snakke med noen som påstår at oslodialekten ikke er en dialekt. Anonymkode: b78da...aac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #39 Del Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke så mange som snakker Oslo-dialekt lengre da synes jeg, i hvertfall ikke slik de gjorde før. Anonymkode: 920b8...a06 Ah, denne likte jeg. Som å høre seg selv i tenårene for 30 år siden Anonymkode: b0147...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #40 Del Skrevet 21. november 2021 Kågebruker skrev (På 19.11.2021 den 20.41): Vi bør være stolte. Vet ikke om jeg er stolt, men det er helt klart den flotteste dialekten i. Det er en grunn til at de aller fleste tilflyttere fra land og strand i Norges land i løpet av et år eller to skifter dialekt. Anonymkode: b0147...6c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå