Gå til innhold

Trenger tips til å bli tynnere, mindre fett på kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det siste halve pret, etter bruddet har jeg gått opp 8kilo. Det synes også litt. Alikavel er jeg ikke overvektig, men alltid vært slank. Trives som det. Jeg er 169 og veier 68. Kanskje helt perfekt. Men jeg har så mye fett rundt magen og passer dermed ikke kjolene mine lengre. Festlig er det ikke. Hvorfor i all verden har jeg gått så opp? Jeg føler ikke jeg spiser mer... Har vært i små kjøpe perioder pga bruddet. Burde heller gått andre veien. 

Noen tips? Holder meg i god form, går 1.5 time hver dag, hurtig tempo og løper av og til. Styrketrening også. Bør jeg kutte ut styrketrening? 

Kvinne 32

Anonymkode: 82c7e...836

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kutte styrketreningen!

Kanskje spise renere mat? Grønnsaker, bønner, grove kornprodukter, rent kjøtt osv. :)

Anonymkode: 723eb...f67

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke kutte styrketreningen!

Kanskje spise renere mat? Grønnsaker, bønner, grove kornprodukter, rent kjøtt osv. :)

Jeg spiser så mye salat med kidneybønner osv. Mye spinat. Har litt turnkropp, blitt litt "kraftig". Men vil  bli litt slankere, slankere midje. OK, da fortsetter jeg styrketrening. Det jeg skeier ut på er donuts!😑 gjerne 2 stk i uka. 

Skrevet

Spiser også ekstremt med brokkoli  elsker det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det siste halve pret, etter bruddet har jeg gått opp 8kilo. Det synes også litt. Alikavel er jeg ikke overvektig, men alltid vært slank. Trives som det. Jeg er 169 og veier 68. Kanskje helt perfekt. Men jeg har så mye fett rundt magen og passer dermed ikke kjolene mine lengre. Festlig er det ikke. Hvorfor i all verden har jeg gått så opp? Jeg føler ikke jeg spiser mer... Har vært i små kjøpe perioder pga bruddet. Burde heller gått andre veien. 

Noen tips? Holder meg i god form, går 1.5 time hver dag, hurtig tempo og løper av og til. Styrketrening også. Bør jeg kutte ut styrketrening? 

Kvinne 32

Man kan ikke punktslanke seg

Jeg spiser så mye salat med kidneybønner osv. Mye spinat. Har litt turnkropp, blitt litt "kraftig". Men vil  bli litt slankere, slankere midje. OK, da fortsetter jeg styrketrening. Det jeg skeier ut på er donuts!😑 gjerne 2 stk i uka. 

Donutene kan være synderen om du ellers spiser for vedlikehold. Et raskt Google søk viste at en sukker donuts(vet ikke hvilken du spiser) ligger fra 2-300 kalorier

Anonymkode: d2f57...0b2

• Liker 3
Skrevet

Bør jeg kutte ut styrketrening? 

Kvinne 32

Nei!

Heller mer av det.

• Liker 1
Skrevet

2stk i uka???

Det er ingenting! Det viktigste er det totale kaloriinntaket ditt. :)

• Liker 4
Skrevet

Enten må du ned i totalvekt ved å legge om kostholdet. Magen er desverre ofte siste stedet man taper fett når man slanker seg. Om du ikke vil ned i totalvekt er det bare fettsuging som kan fjerne magen din 

Anonymkode: 4a837...0f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enten må du ned i totalvekt ved å legge om kostholdet. Magen er desverre ofte siste stedet man taper fett når man slanker seg. Om du ikke vil ned i totalvekt er det bare fettsuging som kan fjerne magen din 

Som et ps, «totalvekt» er ikke nødvendigvis det viktigste. Om treningen baseres på tung styrketrening er fettprosent og mål (midjemål feks) en langt bedre indikasjon en vekt.

Selv har jeg gått ned størrelser på alle klærne mine og laget nye hull i beltene mine. Vekten min er omtrent helt lik som før. Fettprosenten er redusert mye, muskelmasse økt mye. Derfor knapt utslag på totalvekt

Skrevet
sicario skrev (5 timer siden):

Som et ps, «totalvekt» er ikke nødvendigvis det viktigste. Om treningen baseres på tung styrketrening er fettprosent og mål (midjemål feks) en langt bedre indikasjon en vekt.

Selv har jeg gått ned størrelser på alle klærne mine og laget nye hull i beltene mine. Vekten min er omtrent helt lik som før. Fettprosenten er redusert mye, muskelmasse økt mye. Derfor knapt utslag på totalvekt

Okei, så hva er det beste jeg kan gjøre nå da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Okei, så hva er det beste jeg kan gjøre nå da? 

Spise litt mindre mat. Selv om du spiser sunt har jo maten likevel kalorier. Reduser litt på kaloriene. 

Anonymkode: a6f28...8ef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 21.48):

For noe bullshit, det kommer helt an på. Er du feit fordi du så og si alltid har vært feit, så ja. Er du feit fordi du har vært lat og trøstespist og alltid har vært en XS / Small, så nei. Alle jeg kjenner som har blitt såkalt tynnfeit (hvor du ikke ser i det hele tatt at vedkommende har lagt på seg, fordi vide klær skjuler magan), og som har begynt å trene / spise sunnere: de blir slankere rundt magan igjen. For magan er det stedet hvor kroppen har en del fett å ta av på tidspunktet. Jeg og venninna mi var gjennom det samtidig og vi fikk stramme mager igjen når vi først gikk inn for å få vekk kjærlighetskiloene rundt magen 

Anonymkode: 1f132...8a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...