AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Hei. Mini fyller 4 og skal feire barnehagebursdag for første gang. Vanlig praksis her virker til å være å invitere til jente- eller guttebursdag. Det høres sikkert flott ut, men "problemet" er at mitt barn nesten bare leker med barn av motsatt kjønn... Avdelingen til barnet mitt er nokså stor og delt inn i to grupper: A og B. Er det da ok å kun invitere gruppen til barnet mitt, gruppe A? I barnehagehverdagen spiser gruppene sammen og har utelek sammen, ellers foregår det meste av turer, samlinger og innendørslek i to separate grupper. Det innebærer i så fall at både jenter og gutter på gruppa inviteres, men så vet jeg at enkelte søskenpar (inkludert tvillinger) er satt på hver sin gruppe. Blir det veldig dumt for barna som tilhører gruppe B, at deres søsken på gruppe A blir invitert men ikke dem? Hva tenker dere? Har ikke mulighet til å invitere hele avdelingen, så det er ikke et alternativ. Anonymkode: d5f7f...80f
Luckiness Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Vil tro det går fint å kun invitere ene gruppen. Hvor stor forskjell på alder er det på søskene i gruppene? Er søskenet som ikke inviteres 1-2 år så reagerer vel ikke de noe særlig på at storebror/søster skal i bursdag. Er det derimot 3-5 år kan de vel føle mer på det. Det med tvillinger er litt vrient. Ville gjerne hørt med barnehagen/foreldrene der. Noen er veldig knyttet mens andre mindre. Gjerne litt kjipt for foreldre å måtte stå i en situasjon og forklare hvorfor bare den ene er invitert. Med mindre der ren gutte eller jentebursdag og de er ulike kjønn 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 Vi pleide å invitere kun de på årskullet. Men hvis det blir feil i forhold til antall eller barnets venner vil jeg si at å dele opp i gruppen er en fin måte. Hadde ikke reagert på at barnet mitt på A gruppen ikke fikk bli med når kun B gruppen ble invitert. Å invitere basert på kjønn synes jeg er trist og diskriminerende, og hadde vært uendelig trist for min datter som nesten utelukkenpde lekte med gutta i barnehagen. Anonymkode: adad8...989
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Takk for svar. Det er storbarn, ja. 3-6 åringer. Og to tvillingpar. Så det blir jo veldig synlig for tvillingene som evt. ikke blir inviterte... Selv om det kanskje kan forsvares i likhet med turdager osv. I dag skal gruppe A på gårdsbesøk, mens dere på gruppe B skal på fredag. Jeg kan evt. undersøke det som ble nevnt med å dele inn i årskull. Anonymkode: d5f7f...80f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hei. Mini fyller 4 og skal feire barnehagebursdag for første gang. Vanlig praksis her virker til å være å invitere til jente- eller guttebursdag. Det høres sikkert flott ut, men "problemet" er at mitt barn nesten bare leker med barn av motsatt kjønn... Avdelingen til barnet mitt er nokså stor og delt inn i to grupper: A og B. Er det da ok å kun invitere gruppen til barnet mitt, gruppe A? I barnehagehverdagen spiser gruppene sammen og har utelek sammen, ellers foregår det meste av turer, samlinger og innendørslek i to separate grupper. Det innebærer i så fall at både jenter og gutter på gruppa inviteres, men så vet jeg at enkelte søskenpar (inkludert tvillinger) er satt på hver sin gruppe. Blir det veldig dumt for barna som tilhører gruppe B, at deres søsken på gruppe A blir invitert men ikke dem? Hva tenker dere? Har ikke mulighet til å invitere hele avdelingen, så det er ikke et alternativ. Anonymkode: d5f7f...80f her kunne vi be alle som var født i samme år eller guttene/jentene, min valgte de som var like gammel. han lekte mest med jentene var vel 3 gutter og 7 jenter i hans alder Anonymkode: 4fecb...416
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå