Gå til innhold

Hvordan skal gin blandes for å bli best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det det samme hvilken gin man bruker, eller er en bedre enn andre? Avkjølt, iskald, romtemp? Tilbehør? Spesielle glass? Ja, jeg sjekker på nett også, men lurer på hva dere liker best her inne. 

Anonymkode: b108d...721

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker enten Gordons Dry eller Bombay Sapphire. Jeg er ikke så glad i sterke drinker, så 3-4 cl i et høyt glass med litt Rose's Lime og tonic er min favoritt. Jeg foretrekker den kald, så jeg har et par isbiter i, og ginflasken ligger alltid i kjøleskapet. Jeg liker også gin med bitter lemon, men som regel blir det GT med litt Rose's lime.

• Liker 2
Skrevet

Takk for forslag. Jeg skal kjøpe inn og overraske en som liker sånn drikke. Aner ikke noe om det selv, men jeg forsøker. 

Anonymkode: b108d...721

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker  Bareksten, botanical gin.  Liker også Harahorn sin gin.  Polets golden cock smaker mye einebær, og er veldig god, men den blir ansett som alkis gin, fordi den har vært den billigste typen. Men vinner stadig smakstester. 

Anonymkode: f0fe1...1bd

Skrevet

De som er glad i gin pleier å synes at noen typer er bedre enn andre, men generelt kan man lage GT av all gin. Isbiter er ganske vanlig, jeg lager GT i store rødvinsglass, her tror jeg ikke det er noen fasit. Jeg ville brukt romtemperert gin, hvis drinken blir for kald forsvinner mye av aromaen. Noen smakskombinasjoner er veldig gode, f.eks GT med basilikum og lime eller GT med appelsin og pepper. Velg en god (litt dyrere) tonic, f,eks Fever Tree, de billigste (Schweppes) synes ikke jeg er noe godt.

Anonymkode: 74adc...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...