Firtina Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 2.5 time etter middag ble jeg helt plutselig dårlig. Den typiske skjelvingen og frostrier uten feber. Ekstrem kvalme og trøtt. Så selvfølgelig kom det uunngåelige. Oppkast og diaré 🤮🤢 Enten var det maten jeg spiste (ikke hjemmelaget) eller et virus. Det spiller sikkert ingen rolle uansett. Det er hva det er. Har tatt en kvalmestillende pille og en immodium. Hva er deres beste tips mot dette? Eller for å føle seg hakket bedre mens det pågår? Regner med resten av familien følger etter dersom det er virus. 🤦♀️
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Få I seg nok væske og ta det med ro. Anonymkode: e8f84...6e0
Firtina Skrevet 19. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Få I seg nok væske og ta det med ro. Anonymkode: e8f84...6e0 Ja.. Ligger i senga med varmepumpe på fullt. Jeg hadde håpet at noen hadde en mirakelkur. Kg pleier alltid ha et svar på alt 😂
Grüner Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Firtina skrev (5 minutter siden): 2.5 time etter middag ble jeg helt plutselig dårlig. Den typiske skjelvingen og frostrier uten feber. Ekstrem kvalme og trøtt. Så selvfølgelig kom det uunngåelige. Oppkast og diaré 🤮🤢 Enten var det maten jeg spiste (ikke hjemmelaget) eller et virus. Det spiller sikkert ingen rolle uansett. Det er hva det er. Har tatt en kvalmestillende pille og en immodium. Hva er deres beste tips mot dette? Eller for å føle seg hakket bedre mens det pågår? Regner med resten av familien følger etter dersom det er virus. 🤦♀️ Ta en korona-test snarest! Kvalme/diaré kan også være symptomer på smitte.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Det som må ut må få komme ut, eneste som hjelper. Å forsøke å hode f.eks forgiftet mat inne i kroppen med kvalmestillende og immodium drøyer bare prosessen. Anonymkode: 26a70...55a 4
Luckiness Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 Dropp imodium. Dersom dette er matforgiftning så skal man ikke ta imodium. Forsåvidt unødig å ta ved virus også. Det som skal ut bør få komme ut. Med mindre man er nødt å ta pga risiko for dehydrering, fordi man må holde ut uten for mange dobesøk for å rekke hjem, reise e.l. Ellers så er det viktig med rikelig med væske. Spis gjerne chips/salte kjeks. Og ta livet med ro. Hvis din samboer/mann er frisk så få han til å handle diverse dere trenger for de neste dagene. Så slipper dere å styre med slikt og mangle noe om alle ligger med omgangssyke. De andre i familien som foreløpig er frisk bør holde seg unna andre. Omgangssyke spres fort! 1
Firtina Skrevet 19. november 2021 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2021 Grüner skrev (Akkurat nå): Ta en korona-test snarest! Kvalme/diaré kan også være symptomer på smitte. Jeg har hatt korona 2 ganger nå og dobbelt vaksinert. Tror jeg skal være negativ. Sist gang jeg var syk var jeg dårlig i 7 mnd. Har nettopp kommet meg. 2
Firtina Skrevet 19. november 2021 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2021 Luckiness skrev (Akkurat nå): Dropp imodium. Dersom dette er matforgiftning så skal man ikke ta imodium. Forsåvidt unødig å ta ved virus også. Det som skal ut bør få komme ut. Med mindre man er nødt å ta pga risiko for dehydrering, fordi man må holde ut uten for mange dobesøk for å rekke hjem, reise e.l. Ellers så er det viktig med rikelig med væske. Spis gjerne chips/salte kjeks. Og ta livet med ro. Hvis din samboer/mann er frisk så få han til å handle diverse dere trenger for de neste dagene. Så slipper dere å styre med slikt og mangle noe om alle ligger med omgangssyke. De andre i familien som foreløpig er frisk bør holde seg unna andre. Omgangssyke spres fort! Heldige mannen har 3 dager fri så han skal få løpe rundt 🤪 Kan ikke skjønne at det skal være maten egentlig da de to andre er like friske. Datteren min har skoleferie denne uken og vi har kun vært hjemme, eneste som har vært ute er mannen min. Jeg er en av de rare som ikke takler spysyken særlig bra 🙈 skikkelig drittunge når det gjelder det her. Bokstavelig talt
AnonymBruker 42 Skrevet 19. november 2021 #9 Skrevet 19. november 2021 Om det kom plutselig - så tenker jeg at det er sikkert en basillusk, men det er vel bare basert på egen erfaring/opplevelse... Det er ikke noe "mirakelkur", og kanskje noe som kun hjelper meg mot kvalme - men vann med masse isbiter, litt sitron og ingefær gjør virkelig susen... EVT. Kæsjpink/bestis (den er det jo sukker i, og neppe bra for alle, men funker definitivt bra for meg) 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #10 Skrevet 19. november 2021 Drikke mye, gjerne farris blandet med like mye eplejus. Da får du i deg både litt salt og litt søtt og det irriterer ikke magen unødvendig. Anonymkode: b5b83...853 1
Firtina Skrevet 19. november 2021 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2021 Beeblebrox skrev (1 minutt siden): Om det kom plutselig - så tenker jeg at det er sikkert en basillusk, men det er vel bare basert på egen erfaring/opplevelse... Det er ikke noe "mirakelkur", og kanskje noe som kun hjelper meg mot kvalme - men vann med masse isbiter, litt sitron og ingefær gjør virkelig susen... EVT. Kæsjpink/bestis (den er det jo sukker i, og neppe bra for alle, men funker definitivt bra for meg) Det med saftis er jeg helt enig i 😂 jeg lå her å lurte på å be han dra å kjøpe. Ja det kom helt plutselig. Satt å så på tv og ble helt plutselig dårlig 🤦♀️
Luckiness Skrevet 19. november 2021 #12 Skrevet 19. november 2021 Firtina skrev (5 minutter siden): Heldige mannen har 3 dager fri så han skal få løpe rundt 🤪 Kan ikke skjønne at det skal være maten egentlig da de to andre er like friske. Datteren min har skoleferie denne uken og vi har kun vært hjemme, eneste som har vært ute er mannen min. Jeg er en av de rare som ikke takler spysyken særlig bra 🙈 skikkelig drittunge når det gjelder det her. Bokstavelig talt Jeg hater spysyken. Får håpe det egentlig er maten da så slipper gjerne de andre å få det. Her har vi stort sett alle fått omgangssyken hvis en har fått det. Men går gjerne et par dager mellom hver. Men vet om flere hvor ikke alle i en husstand får det. Noen er vel gjerne mer immun enn andre eller reagerer mindre.
Humle Brumle Skrevet 19. november 2021 #13 Skrevet 19. november 2021 Når jeg har det drikker jeg bare masse vann så spyinga er mest behagelig. Hahaah kanskje ikke lurt med tanke på elektrolyttforstyrrelser men å kaste opp vann er det mest behagelige mener nå jeg. 2
Firtina Skrevet 19. november 2021 Forfatter #14 Skrevet 19. november 2021 Luckiness skrev (1 minutt siden): Jeg hater spysyken. Får håpe det egentlig er maten da så slipper gjerne de andre å få det. Her har vi stort sett alle fått omgangssyken hvis en har fått det. Men går gjerne et par dager mellom hver. Men vet om flere hvor ikke alle i en husstand får det. Noen er vel gjerne mer immun enn andre eller reagerer mindre. Det er skikkelig krise med spysyken 🤢 Vi bor ikke i Norge og omgangssyke har egentlig aldri vært en greie her. Første gang jeg har vært dårlig på sikkert 10 år 😳 Jeg er ikke klar for syk mann og unge som spyr. 😂
Luckiness Skrevet 19. november 2021 #15 Skrevet 19. november 2021 Firtina skrev (Akkurat nå): Det er skikkelig krise med spysyken 🤢 Vi bor ikke i Norge og omgangssyke har egentlig aldri vært en greie her. Første gang jeg har vært dårlig på sikkert 10 år 😳 Jeg er ikke klar for syk mann og unge som spyr. 😂 Føler omgangssyke er typisk norsk. Kanskje pga klima? Men bor dere i er land hvor det er vanlig med matforgiftning da? Antar ikke det siden du da sikkert tidlig ville konkludert med det😅 Kan dere drikke vannet trygt?
Firtina Skrevet 19. november 2021 Forfatter #16 Skrevet 19. november 2021 Luckiness skrev (Akkurat nå): Føler omgangssyke er typisk norsk. Kanskje pga klima? Men bor dere i er land hvor det er vanlig med matforgiftning da? Antar ikke det siden du da sikkert tidlig ville konkludert med det😅 Kan dere drikke vannet trygt? Bor i Tyrkia. Ble matforgiftet her for 10 år siden. Det er da jeg var dårlig sist. Men da var det blod i alle ender og kanter og 41 i feber. Hentet med ambulanse og full drama 😂 Jeg er nok ikke på det nivået denne gangen.😂 Husker omgangssyken i Norge meldte sin ankomst hvert år. Den ene etter den andre ble dårlig. Man bare ventet på sin tur. Herregud... Det var tider. Jeg drikker ikke vann fra springen her, men det er helt ok å pusse tenner ogl med det,
Firtina Skrevet 19. november 2021 Forfatter #17 Skrevet 19. november 2021 Humle Brumle skrev (9 minutter siden): Når jeg har det drikker jeg bare masse vann så spyinga er mest behagelig. Hahaah kanskje ikke lurt med tanke på elektrolyttforstyrrelser men å kaste opp vann er det mest behagelige mener nå jeg. Det er så ille når man må finne det som er mest behagelig å spy opp 🤦♀️😂 Godt det er helg ihvertfall 🤷♀️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå