AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Er det noen her som har hyperemesis gravidarum, ekstrem svangerskapskvalme? Der hvor å drikke ingefær te blir som å smøre salve på et nylig avkuttet bein. hvor ofte må dere kaste opp? og er det noe som hjelper i det hele tatt? Anonymkode: 48dce...1b9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det noen her som har hyperemesis gravidarum, ekstrem svangerskapskvalme? Der hvor å drikke ingefær te blir som å smøre salve på et nylig avkuttet bein. hvor ofte må dere kaste opp? og er det noe som hjelper i det hele tatt? Anonymkode: 48dce...1b9 Sluttet å kaste opp etter jeg fikk postafen. Ikke drikk varm drikke, det gjør det verre, samme med meieriprodukter og sukker/søtsaker. Saft, juice osv med masse isbiter kan hjelpe litt, men drikk små slurker og litt om gangen. Ellers bare spise det du klarer. Anonymkode: 66051...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er det noen her som har hyperemesis gravidarum, ekstrem svangerskapskvalme? Der hvor å drikke ingefær te blir som å smøre salve på et nylig avkuttet bein. hvor ofte må dere kaste opp? og er det noe som hjelper i det hele tatt? Anonymkode: 48dce...1b9 Jeg kastet bare opp 2-5 ganger om dagen. Men det som hjalp var å ligge helt stille i sengen i 2 måneder. Anonymkode: 9326a...0de
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg kastet bare opp 2-5 ganger om dagen. Men det som hjalp var å ligge helt stille i sengen i 2 måneder. Anonymkode: 9326a...0de Ja det hadde jeg glemt, man kan signere her, å ligge helt stille, klarte uansett ikke annet. Anonymkode: 66051...e2f
Lykke Li Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Jeg hadde det i svangerskapet mitt. Det eneste som hjalp litt var medisiner og intravenøs væske. Jeg prøvde flere forskjellige medisiner og endte med largactil og stemetil. På mitt værste kastet jeg opp rundt 40 ganger i døgnet. Hyperemesis arter seg forskjellig for alle, så det som funker for en, funker ikke nødvendigvis for en annen. Det beste rådet jeg kan gi deg er å snakke med legen og bli fulgt opp sånn at du får hjelp. Det finnes en facebookgruppe med andre som har hyperemesis du kan melde deg inn i for å få råd og støtte. ❤ Gratulerer med graviditeten og hold ut! Det er så verdt det til slutt 🥰
Ishavsrøya Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 Jeg har hatt dette i alle mine 3 svangerskap. Vart helt frem til fødsel. Stemetil og zofran var det som hjalp mest.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Ishavsrøya skrev (3 minutter siden): Jeg har hatt dette i alle mine 3 svangerskap. Vart helt frem til fødsel. Stemetil og zofran var det som hjalp mest. Jeg vurderer et barn til, men vet ikke om jeg orker. Jeg fikk dog ikke disse medisinene, de var svært restriktive med å gi dem ut. Er de helt trygge? Er alle dine barn friske og har normal utvikling? Anonymkode: 66051...e2f
Ishavsrøya Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vurderer et barn til, men vet ikke om jeg orker. Jeg fikk dog ikke disse medisinene, de var svært restriktive med å gi dem ut. Er de helt trygge? Er alle dine barn friske og har normal utvikling? Anonymkode: 66051...e2f Jeg fikk ikke disse med de 2 første barna. Så da tilbrakte jeg tid på sykehuset med intravenøst. Nå da jeg gikk gravid siste gangen hadde de kommet lenger og jeg ble satt på disse med en gang. Hvis ikke hadde jeg ikke klart å fullføre. Fastlegen visste ikke mye så det var sykehuset sitt "ansvar ". Stemetil kan man ikke ta etter 3 trimester da det gir barnet abstinenser? Han er født helt normal og frisk. Ingen senvirkninger. Zofran dekkes også av helfo da den er veldig dyr. Fastleger vil ikke skrive de ut tror jeg. Så det var overlegen på gyn som gjorde det. De la til grunn min journal med to helvetes svangerskap fra før. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #9 Skrevet 19. november 2021 Ishavsrøya skrev (8 minutter siden): Jeg fikk ikke disse med de 2 første barna. Så da tilbrakte jeg tid på sykehuset med intravenøst. Nå da jeg gikk gravid siste gangen hadde de kommet lenger og jeg ble satt på disse med en gang. Hvis ikke hadde jeg ikke klart å fullføre. Fastlegen visste ikke mye så det var sykehuset sitt "ansvar ". Stemetil kan man ikke ta etter 3 trimester da det gir barnet abstinenser? Han er født helt normal og frisk. Ingen senvirkninger. Zofran dekkes også av helfo da den er veldig dyr. Fastleger vil ikke skrive de ut tror jeg. Så det var overlegen på gyn som gjorde det. De la til grunn min journal med to helvetes svangerskap fra før. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Anonymkode: 66051...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #10 Skrevet 19. november 2021 Ja jeg er i uke 11 og kaster opp MYE, flere ganger for dagen. Sykemeldt 100 prosent og 50 prosent om hverandre. Anonymkode: 8eeee...be3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 Jeg fikk livet tilbake med postafen. Ble veldig trøtt, men heller det enn kvalm. Anonymkode: 799fc...93c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #12 Skrevet 20. november 2021 Hatt dette i alle mine 4 svangerskap. Dog forskjellig lenge på det. 1: Jentebaby; hele svangerskapet med opphold i to uker fra uke 28-30, oppkast ca 12 ganger per dag. 2: Jentebaby; hele svangerskapet, oppkast ca 12 ganger per dag. 3: Guttebaby; frem til uke 23, ingen oppkast 4: Guttebaby; frem til uke 22, ingen oppkast. Ingenting hjalp. Ikke det legen skrev ut til meg heller. Eneste som hjalp var at tiden gikk og babyene kom ut. Det er grusomt. Er ikke mer å si om det🥺 Anonymkode: 5139c...1d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå