LiseTV Skrevet 19. november 2021 #1 Del Skrevet 19. november 2021 Hva med å forby oppsøkende misjonering? Jeg vil ikke at noen skal fortelle meg hva jeg skal tro på. Greit med kirker ,bedehus og andre , også muslimske trosteder. Men ikke oppsøke folk, enten det misjonsambandet, Jehovas Vitne og alle andre, også muslimske trossamfunn. Ikke på nyere sosiale medier heller. Grunnen til min menig er oppringing fra JV. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 19. november 2021 #2 Del Skrevet 19. november 2021 Ja, det kan de spare oss for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Del Skrevet 20. november 2021 De kan også spare seg for å dumpe papiravfall i postkassene våre, synes jeg. Jeg merket postkassa med "nei til uadressert reklame", og det inkluderer "gaver" i form av "oppbygende bøker" fra religiøse samfunn. Anonymkode: 87482...e77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #4 Del Skrevet 20. november 2021 Som barn av et misjonerende, kristent trossamfunn (ikke JV) støtter jeg fullt og helt å forby det. Det er ydmykende og flaut å være med å misjonere når man er barn/tenåring, men i noen trossamfunn er det et must. Man kommer ikke unna det, med mindre man melder seg helt ut (og det er ikke så lett å gjøre når man er umyndig). Hadde det vært ulovlig med oppsøkende misjonering, hadde man forhåpentligvis sluppet å være med på det der. Jeg blir rett og slett dårlig når jeg ser voksne som har med seg barn og unge - vet jo at de mindreårige ikke har noe valg. Anonymkode: 921f9...a9c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #5 Del Skrevet 20. november 2021 LiseTV skrev (21 timer siden): Hva med å forby oppsøkende misjonering? Jeg vil ikke at noen skal fortelle meg hva jeg skal tro på. Greit med kirker ,bedehus og andre , også muslimske trosteder. Men ikke oppsøke folk, enten det misjonsambandet, Jehovas Vitne og alle andre, også muslimske trossamfunn. Ikke på nyere sosiale medier heller. Grunnen til min menig er oppringing fra JV. Det er en del av trosfriheten som Grunnloven beskytter. Og kan derfor ikke forbys. Trosfrihet handler nemlig også om retten til å misjonere og utøve troen. Det må ateistene bare godta. Anonymkode: ad2b3...713 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 20. november 2021 #6 Del Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er en del av trosfriheten som Grunnloven beskytter. Og kan derfor ikke forbys. Trosfrihet handler nemlig også om retten til å misjonere og utøve troen. Det må ateistene bare godta. Anonymkode: ad2b3...713 Er ikke ateist altså og ikke imot mlsjonering, men fraber meg misjonering på trappa mi eller innpåslitenhet. De har forsamlingshus og nettsteder og kan ha møter hvor de vil, men ikke hos meg. Jeg kan kontakte dem eller møte opp om jeg ønsker det, men det er mitt hjem og de er ikke invitert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #7 Del Skrevet 20. november 2021 Lawyam skrev (17 minutter siden): Er ikke ateist altså og ikke imot mlsjonering, men fraber meg misjonering på trappa mi eller innpåslitenhet. De har forsamlingshus og nettsteder og kan ha møter hvor de vil, men ikke hos meg. Jeg kan kontakte dem eller møte opp om jeg ønsker det, men det er mitt hjem og de er ikke invitert. De har sin fulle rett til å misjonere hos deg, er du ikke interessert kan du enkelt og greit si det. Verre er det ikke. Et forbud mot misjonering er ikke mulig etter grunnloven og menneskerettighetene. Anonymkode: ad2b3...713 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 22. november 2021 #8 Del Skrevet 22. november 2021 Lawyam skrev (På 20.11.2021 den 20.04): Er ikke ateist altså og ikke imot mlsjonering, men fraber meg misjonering på trappa mi eller innpåslitenhet. De har forsamlingshus og nettsteder og kan ha møter hvor de vil, men ikke hos meg. Jeg kan kontakte dem eller møte opp om jeg ønsker det, men det er mitt hjem og de er ikke invitert. Helt enig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 22. november 2021 #9 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 20.22): Et forbud mot misjonering er ikke mulig etter grunnloven og menneskerettighetene. Anonymkode: ad2b3...713 Men tema for denne tråden er hvordan jussen BØR være. Grunnloven og menneskerettighetene kan forandres 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 22. november 2021 #10 Del Skrevet 22. november 2021 Har de begynt med det nå? 🤨 Aldri opplevd. Men så har jeg skjult nummer også da Merkelig nok, kommer det noen svindlere som prøver seg likevel da, men aldri fått telefon fra JV før. Vet man kan reservere seg mot reklame. Kanskje også mot dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 22. november 2021 #11 Del Skrevet 22. november 2021 Villfisker skrev (4 minutter siden): Har de begynt med det nå? 🤨 Aldri opplevd. Men så har jeg skjult nummer også da Merkelig nok, kommer det noen svindlere som prøver seg likevel da, men aldri fått telefon fra JV før. Vet man kan reservere seg mot reklame. Kanskje også mot dette? Kan hvertfall blokkere nummeret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 22. november 2021 #12 Del Skrevet 22. november 2021 Lawyam skrev (48 minutter siden): Kan hvertfall blokkere nummeret. Ja, det er sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #13 Del Skrevet 26. november 2021 CAPS LOCK skrev (På 22.11.2021 den 19.49): Men tema for denne tråden er hvordan jussen BØR være. Grunnloven og menneskerettighetene kan forandres Nei, vi kan ikke endre internasjonale menneskerettigheter alene. Så lenge disse eksisterer er forbudm ot misjonering ikke mulig, for disse står skrevet i vår grunnlov også, som politikerne er forpliktet til å følge. De som støtter dette får heller emigrere til statsateistiske Kina. Anonymkode: ad2b3...713 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 26. november 2021 #14 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, vi kan ikke endre internasjonale menneskerettigheter alene. Så lenge disse eksisterer er forbudm ot misjonering ikke mulig, for disse står skrevet i vår grunnlov også, som politikerne er forpliktet til å følge. De som støtter dette får heller emigrere til statsateistiske Kina. Anonymkode: ad2b3...713 Hørt om privatlivets fred? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #15 Del Skrevet 26. november 2021 Jeg har ikke noe i mot misjonering som sådan, men mener at misjonering ikke skal involvere mindreårige. Mindreårige bør slippe å misjonere, og mindreårige skal ikke bli oppsøkt på gata/hjemme av misjonering. Det kan de fint lovfeste. Anonymkode: 92289...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 26. november 2021 #16 Del Skrevet 26. november 2021 Jeg mener tro er en privatsak. Skal jeg «omvende» noen, så er det ved å være et eksempel, ikke ved å prakke det på noen. Jeg er likevel mot å forby det da det er en del av ytringsfriheten vår. Vi kan selv velge om vi ønsker å gå i dialog med de som dukker opp eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #17 Del Skrevet 26. november 2021 Lawyam skrev (14 timer siden): Hørt om privatlivets fred? Retten til å misjonere bryter ikke med det Anonymkode: ad2b3...713 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 27. november 2021 #18 Del Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 5.47): Nei, vi kan ikke endre internasjonale menneskerettigheter alene. Så lenge disse eksisterer er forbudm ot misjonering ikke mulig, for disse står skrevet i vår grunnlov også, som politikerne er forpliktet til å følge. De som støtter dette får heller emigrere til statsateistiske Kina. Anonymkode: ad2b3...713 Igjen: Tema for denne tråden er hvordan jussen bør være. Hvordan jussen faktisk er, er ikke relevant. Grunnloven og menneskerettighetene er ikke uttrykk for objektive sannheter, men for subjektive meninger vedtatt av politikere på henholdsvis Stortinget og i FNs generalforsamling og i Europarådet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #19 Del Skrevet 27. november 2021 CAPS LOCK skrev (2 timer siden): Igjen: Tema for denne tråden er hvordan jussen bør være. Hvordan jussen faktisk er, er ikke relevant. Grunnloven og menneskerettighetene er ikke uttrykk for objektive sannheter, men for subjektive meninger vedtatt av politikere på henholdsvis Stortinget og i FNs generalforsamling og i Europarådet. Jo, for de internasjonale menneskerettighetene kan man ikke endre, og disse må Norge følge. Enten dere liker det eller ikke. Anonymkode: ad2b3...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 28. november 2021 #20 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jo, for de internasjonale menneskerettighetene kan man ikke endre, og disse må Norge følge. Enten dere liker det eller ikke. Anonymkode: ad2b3...713 Alle juridiske lover kan endres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå