AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Hei! Er det noen som vet hvor mye hjelp man kan få fra bv? Feks besøkshjem, hvor ofte man kan få dette når man sliter pga sykdom? jeg har prøvd å få mer enn 1 helg i mnd, men skjønner det at jeg sikkert må ha noen andre til å skrive et brev for meg, for de skjønner ikke alvoret. Ikke en gang da jeg sa jeg stod på randen til å gi vekk barna fordi jeg var så langt nede, de tok ingenting seriøst. Og jeg har måtte kjempet meg igjennom hver uke, hver helg, og har hatt det helt forferdelig, har flere ganger hatt lyst å legge meg inn fordi jeg har vært så dårlig. Si at besøkshjemmet de har nå, ikke vil ha flere helger i mnd, må de da til 2 forskjellige familier? Vil ikke dette påvirke barna negativt? Det er altså helgene jeg sliter mest med, bare noen timer på dagtid i helger hadde jo hjulpet også. trodde barnevernet var der for å hjelpe.. har allerede fått hjelp en gang av psykolog og lege for å få til besøkshjem 1 gang i mnd, selvom jeg sa jeg trengte mer. Hva gjør jeg da? Anonymkode: 045d8...175
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Hvorfor fikk du barn!? Anonymkode: 5e702...22b 3
Hedda-78 Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor fikk du barn!? Anonymkode: 5e702...22b Sånn sier man ikke til folk. 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor fikk du barn!? Anonymkode: 5e702...22b Åja, så man kan forutse at man får en sykdom? Det visste jeg ikke. Hadde jeg hatt sykdommen før jeg fikk barn ( eller visst om den og hva som kom til å skje ) så hadde jeg jo ikke fått barn så den kommentaren kan du virkelig spare deg for, å heller svare på det jeg lurer på eller holde deg unna! Anonymkode: 045d8...175 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Det er jo du som har valgt å få barn, da må du ta det som kommer på kjøpet. Hvis ikke så fikk du vel ikke ungene alene, så da kan far ta dem. Merkelig hvor mye syke folk som på død og liv må reprodusere avkom de ikke kan ta ansvar for. Anonymkode: d57da...337 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo du som har valgt å få barn, da må du ta det som kommer på kjøpet. Hvis ikke så fikk du vel ikke ungene alene, så da kan far ta dem. Merkelig hvor mye syke folk som på død og liv må reprodusere avkom de ikke kan ta ansvar for. Anonymkode: d57da...337 Selvfølgelig, men nå var det ikke det jeg spurte om. nei, han er ikke inne i bildet og har sagt fra seg ansvaret for lenge siden dessverre. det blir feil av deg å si, hva med de som får en skade/sykdom etter barna kom til verden? Kan man forutsi dette før man fikk barn? Nei, tror ikke det du. Anonymkode: 045d8...175 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Trist å se kommentarene du får. Folk ville vel aldri sagt noe sånt til en som er alvorlig kreftsyk, uten nettverk. Jeg synes det viser selvinnsikt at man ber om hjelp. Men vet dessverre ikke svaret på det du spør om. Anonymkode: 77438...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Er det noen som vet hvor mye hjelp man kan få fra bv? Feks besøkshjem, hvor ofte man kan få dette når man sliter pga sykdom? jeg har prøvd å få mer enn 1 helg i mnd, men skjønner det at jeg sikkert må ha noen andre til å skrive et brev for meg, for de skjønner ikke alvoret. Ikke en gang da jeg sa jeg stod på randen til å gi vekk barna fordi jeg var så langt nede, de tok ingenting seriøst. Og jeg har måtte kjempet meg igjennom hver uke, hver helg, og har hatt det helt forferdelig, har flere ganger hatt lyst å legge meg inn fordi jeg har vært så dårlig. Si at besøkshjemmet de har nå, ikke vil ha flere helger i mnd, må de da til 2 forskjellige familier? Vil ikke dette påvirke barna negativt? Det er altså helgene jeg sliter mest med, bare noen timer på dagtid i helger hadde jo hjulpet også. trodde barnevernet var der for å hjelpe.. har allerede fått hjelp en gang av psykolog og lege for å få til besøkshjem 1 gang i mnd, selvom jeg sa jeg trengte mer. Hva gjør jeg da? Anonymkode: 045d8...175 Jeg har ikke svar på alt du spør om, men vi har vært besøkshjem for et barn annenhver helg gjennom bv, så vet det er mulig i alle fall. Hva som skal til for å få det vet jeg ikke. Dersom besøkshjemmet ikke ønsker flere helger i mnd, så kan jo ikke bv tvinge dem. Jeg vet ikke om det er mulig å ha to besøkshjem, men det går i alle fall an å bytte til et annet besøkshjem. Om to forskjellige besøkshjem eller bytte av besøkshjem vil påvirke barna negativt kommer vel an på barna og omstendighetene rundt. Noen barn har et større behov for stabilitet enn andre. Anonymkode: e2b0b...bd5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #9 Skrevet 19. november 2021 Jeg er aleinemor og har en kronisk sykdom. Far og hans familie er ikke i bilde og jeg har ikke familie. Jeg har fått hjelp via helsestasjon, de skrev melding til BV. Vi var i møtet og jeg fikk kort stund etter det innvilget besøkshjem. Fikk 1 helg i mnd, pluss 2 ukedager dager i mnd. Veldig fornøyd. Anonymkode: 3efcc...c97
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 Det hjelper hvis lege/ psykolog kan dokumentere at du trenger mer avlastning. Anonymkode: 7ecb6...0bb
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 Be om et nytt besøkshjem som kan ha barna annenhver helg. Du bør også be om foreldrekurs, der du får kurs og råd om hvordan du skal organisere dagene dine, takle barna dine osv. du har skrevet om dette før her inne da du ønsker å gi fra deg det barnet som er mest krevende. Høres ut som du trenger veiledning og råd. lag dere fine dager sammen. Regner med du har mye alenetid når barna er i barnehagen? Du er vel ikke i jobb når du er så syk? Anonymkode: d5688...bb0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #12 Skrevet 20. november 2021 Er det du som flere ganger har skrevet her at du ønsker å gi bort det yngste barnet? Anonymkode: 18024...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #13 Skrevet 20. november 2021 Hvor små er barna? Jeg er ikke besøkshjem men hvis mor til en venn av mine barn hadde spurt så hadde jeg gledelig hatt et barn eller to på besøk/overnatting annenhver helg. Kanskje du også har noen i nærområdet, hvis du bare spør? Anonymkode: a9d29...678
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #14 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er jo du som har valgt å få barn, da må du ta det som kommer på kjøpet. Hvis ikke så fikk du vel ikke ungene alene, så da kan far ta dem. Merkelig hvor mye syke folk som på død og liv må reprodusere avkom de ikke kan ta ansvar for. Anonymkode: d57da...337 Jeg ble syk etter jeg fikk barn og ble forlatt helt ut av det blå etter vi fikk to ønskede, planlagte barn. Livet skjer, og for alle er det ikke en dans på roser. Folk as! For øvrig så er dette like mye en hjelp for barna som det er for denne moren. Det er en investering vi som samfunn gjør for at disse barna skal ha en best mulig barndom og vokse opp til å bli velfungerende voksne. Forhåpentligvis med litt mer empati og medmenneskelighet enn det du utviser! Anonymkode: b6e8f...75c 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #15 Skrevet 20. november 2021 Da bf døde og jeg trengte ekstra hjelp fikk jeg avlastningshjem hver 3. Helg og en natt i uka en periode. Så tror nok de kan være fleksible. Kan noen hjelpe deg med samtale med bv så de fortstår at du har behov for mer? Anonymkode: ec63e...b8d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #16 Skrevet 20. november 2021 Her så tenker jeg at helsestasjonen kanskje kan hjelpe til! Helsesøsteren som jeg bruker har koblet meg opp til Home Care som hjelper meg 2 timer i uken med å trille tur/leke med barnet mitt! Er gull verd syns jeg. Jeg er heldigvis frisk, men vil ikke kommentere hvorfor jeg får litt hjelp. PS: Mammapolitiet som er her inne! Noen trenger litt hjelp i hverdagen av mange årsaker. Dere trenger ikke å være spydig eller slemme! Helt unødvendig. Anonymkode: 74d14...7a0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #17 Skrevet 20. november 2021 Takk for svar alle jeg finner nok ut av det. og til dere som spør om jeg er en annen som har skrevet her tidligere, nei det har jeg ikke. Anonymkode: 045d8...175
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå