AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Vi får en 8.klassing neste år. Klassen hun går i nå er helt super, og hun har mange gode venner. Ungdomskolen er kjempestor, og det er elever fra 5 barneskoler der. Hvilken påvirkning har vi på klassen hennes ?kan vi ønske elever å gå sammen med så hun får noen gode venner å være med, eller kan hun risikere at hun kommer alene i sin klasse og ikke kjenner noen? Anonymkode: 6aa51...7e3
solmåneogstjerner Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Min erfaring er at de strekker seg langt for at alle skal få gå sammen med noen av vennene. Men det er ikke dere som foreldre som får bestemme det. De spør barna selv. 2
Ulrikke Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 Min erfaring er at foreldrene overhodet ikke involveres (er det noe spesielt må man kommunisere med kontaktlærer, dersom det er spesielle behov vet vel denne allerede om det), men de spør elevene. Her fikk alle notere ned tre navn, også var de garantert å komme i klasse med minst ett av de navnene.... 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Fra da jeg selv skulle begynne på ungdomsskolen husker jeg at man fikk lov til å komme med tre ønsker til venner man ønsker å komme i klasse med på foreldresamtalen på våren i 7.klasse. Jeg gikk på en ungdomsskole der man kom fra to barneskoler. Anonymkode: 8594a...085
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Ingen ønsker og de får vite klasssene etter sommerferien pga mange foreldre som klager og lager styr Anonymkode: 596c8...23a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen ønsker og de får vite klasssene etter sommerferien pga mange foreldre som klager og lager styr Anonymkode: 596c8...23a Samme her. Eneste jeg vet de tar "hensyn" til er å plassere mer "utfordrende" elever likt i klassene sånn at det ikke skal bli en klasse som sklir helt ut. Så de vanlige elevene må lide seg gjennom flere skoleår med 2-3 utagerende og utfordrende elever. Anonymkode: 646f7...58c
fru Alving Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Veldig liten innflytelse. Min sønn fikk notere ned de nærmeste vennene og alle fikk komme sammen med noen de ønsket. På skolen min datter skal starte på kan de ikke ønske noe og det tror jeg egentlig er helt greit. Var i møte med rektor der(om noe annet) og hun fortalte at mange foreldre var helt på styr, mødrene gråt osv fordi barnet ikke kom i klasse med bestevennen. Men etter høstferien i 8 var nesten alle fornøyde. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 Min erfaring er at det ikke har så stor betydning hvem de går i klasse med, gode venner holder sammen uansett. Her fikk de ønske seg noen til læreren på barneskolen, og alle kom sammen med noen fra gamle klassen, men ikke nødvendigvis bestevennen. Klassene blir også blandet i noen fag. Kommer nok til å gå helt fint 🙂 Anonymkode: 1b0bc...1d8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #9 Skrevet 19. november 2021 Her sluttet de med at ungene fikk ønske seg noen å gå i klasse med. Men det gikk helt fint, noen vennskap består uansett klasse, og man tvinges til å bli kjent med nye Anonymkode: 141f3...8d4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #10 Skrevet 19. november 2021 Det pleier å gå helt fint. På ungdomskolen er det vanlig at det blir nye vennskap. Hensyn som å slippe å gå i klasse med noen som man har blitt plaget av f.eks tas det hensyn til. Kommer man ikke med bestevenninna blir det drama, men etter ett par uker har det gått seg til. Det viktigste dere som foreldre kan gjøre er å trygge henne på at dette vil gå fint og ikke lage et problem av ingenting. Anonymkode: 98eeb...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #11 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samme her. Eneste jeg vet de tar "hensyn" til er å plassere mer "utfordrende" elever likt i klassene sånn at det ikke skal bli en klasse som sklir helt ut. Så de vanlige elevene må lide seg gjennom flere skoleår med 2-3 utagerende og utfordrende elever. Anonymkode: 646f7...58c Skulle ønske de hadde klart å fordele det bedre på sønnens trinn, 3 stk i samme klasse og jenter i ekstremt mindretall i en av klassene. Er et mareritt kan jeg fortelle for medelever og lærere. Anonymkode: 8f865...c83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå