AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Søstera mi kaster ingenting. Fordi hun gidder ikke. Kanskje litt lat. Kanskje bryr seg ikke så mye. Men hvordan vet man om det bare er latskap eller om man begynner å bli en hoarder? Hvor går grensen? Anonymkode: 0c910...d68
TarAldar1on Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Neste gang du er der. Prøv og ta med noe du tenker er skrot og si at du tar det med og kaster det. Finner hun på masse unnskyldninger om at det kan komme til nytte en dag, så kan jo det være en indikasjon 12
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 Tror egentlig det ikke spiller noen rolle for deg? Jeg mener; uansett hva det kommer av, så er det sannsynligvis rorete der? Hadde ett av mine søsken hatt rotehus, hadde jeg nok kommet sjeldnere på besøk... Anonymkode: d633d...648
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 TarAldar1on skrev (26 minutter siden): Neste gang du er der. Prøv og ta med noe du tenker er skrot og si at du tar det med og kaster det. Finner hun på masse unnskyldninger om at det kan komme til nytte en dag, så kan jo det være en indikasjon Det reagerer hun normalt på. Men! Klærne henger overalt, kaos i skapene og sånn. Anonymkode: 0c910...d68
tånegla Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 Om ikke hun har problemer med at du kaster ting for henne, går Hoarder "diagnosen" ut. Det er likevel ikke sikkert at det er latskap som er årsaken til at klærne ligger over alt. For gjør de egentlig det, er det du som er ryddefreak med støv på hjernen? Eller kan det hende at hun har lite plass og derfor ikke klarer å ha orden? Har du sjekket om hun muligens er deprimert og derfor ikke klarer å bruke energi på å rydde? Jeg tenker at du kan være på tilbudssiden og hjelpe til med å få orden. Forøvrig er det ikke noen jeg har hørt om som har dødd av litt rot 😄 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 Her kan klær ende på stolen i gangen før de legges på plass. Og en genser /strikkejakke kan henge over en stol i stua. Men jeg har ingen problemer med å rydde alt på plass. Selv om det kan være noe rotete her avogtil, så er vi absolutt ingen hoardere. Anonymkode: bd9b2...a6c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Det reagerer hun normalt på. Men! Klærne henger overalt, kaos i skapene og sånn. Anonymkode: 0c910...d68 Hvis hun lar deg kaste ting, så dreier det seg nok ikke om en hoarder, men heller latskap eller rett og slett et rotehue. Enhver sin smak, det er i hvert fall ikke sykelig, som hoarding er. Anonymkode: e6194...0ce
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 Det kan være psykisk sykdom også, ikke nødvendigvis latskap eller hoarder... Anonymkode: b8a90...bff 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #10 Skrevet 21. november 2021 For min del er det pur latskap. Tar grep 1-2 ganger i måneden og rydder og vasker grundig, så det rekker aldri å bli helt krise. Anonymkode: 7763c...a1a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #11 Skrevet 21. november 2021 TarAldar1on skrev (På 19.11.2021 den 18.13): Neste gang du er der. Prøv og ta med noe du tenker er skrot og si at du tar det med og kaster det. Finner hun på masse unnskyldninger om at det kan komme til nytte en dag, så kan jo det være en indikasjon Nei, dette er jo bare praktisk tankegang. Hoarding er relatert til psykisk sykdom og traumer, om at man samler og nekter å kaste fordi man ønsker kontroll og knytter seg til tingene som ikke har noen verdi. Og at man jevnlig handler og kjøper eller sparer på nye ting sånn at det tar over hverdagen og plassen i rommene. Anonymkode: ffb56...593 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #12 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 18.20): Det reagerer hun normalt på. Men! Klærne henger overalt, kaos i skapene og sånn. Anonymkode: 0c910...d68 Det er jo ganske vanlig Anonymkode: ffb56...593 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå