Gå til innhold

Gratulerer med mannsdagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette er kvinneguiden. Men det er jo menn her også, og jeg vet at noen av dem er bra og oppegående. 

Så, gratulerer med dagen! 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Gratulerer fra meg også, mange flotte menn her inne. 

Skrevet

Gratulerer til dere gode og fine menn her inne. ❤️

• Liker 2
Skrevet

Mannadagen er bare tull. 

Anonymkode: 9bdf8...9a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannadagen er bare tull. 

Anonymkode: 9bdf8...9a2

Like tullete som kvinnedagen da?

Skrevet

Eh mannsdagen (og kvinnedagen) handler ikke om å si gratulerer og hylle menn (og kvinner). Det er kampdager for bedre likestilling og levekår, om noe så skal man si god kampdag! Desverre tviler jeg på at noen av mennene på kvinneguiden faktisk har deltatt i på menns internasjonale kampdag. De mennene som henger her er mer opptatt av å hetse kvinner enn å kjempe for bedre liv for menn. Vi hører ofte om hvor synd det er på menn her inne som tar mer selvmord og ikke kan få gråte osv som om dette er kvinners feil, men dette er blandt de viktige sakene på mannsdagen og problemet eksisterer pga menns patriarkalske holdninger til kjønn. Den eneste bevegelsen som aktivt kjemper mot patriarkalske holdninger hele året er feminismen så menn kapper bena av seg selv ved å være antifeminister. 

Jeg, kvinne, feminist, har både gått i tog i dag på mannsdagen og vært med på arrangement og skal på foredrag i anledning mannsdagen nå kl 19. 

Å si gratulerer på mannsdagen eller kvinnedagen eller tro at det handler om biff og blowjobs eller blomster og sjokolade er å fraskrive seg ansvar for å være med å løse de kjønnede problemene i samfunnet. Til neste år forventer jeg at alle som skriver i denne tråden faktisk engasjerer seg på både kvinnedagen og mannsdagen! :) en bedre verden for begge kjønn er noe som bør være et mål for alle, og i motsetning til hva mennene her inne  tror så er ikke feminister mannehatere eller motstandere av likestilling for menn. De burde selv engasjere seg i de viktige sakene på mannsdagen istedet for å sitte her inne å hate kvinner 👍

Anonymkode: e4a07...06a

• Liker 3
Skrevet

Takk for gratulasjoner. 

Personlig er jeg ikke særlig fan av "kampdager". Jeg kan på en måte se behovet for å også ha grupper som snakker menn (som faller utenfor) sin sak når "kjønnskamp" (eller gruppekamp) tross alt er en så stor politisk "greie" for tiden, men jeg ser helst at vi heller enn å føre "kamper" for kjønn jobber for at alle som sliter med de spesifikke problemene får hjelp. 

Derfor er heller ikke "mannsdag" noe jeg selv støtter opp om, fordi jeg ikke ønsker å "kjønne" problemene mennesker opplever i for stor grad. Det er en vanskelig balansegang og det er absolutt problemstillinger som rammer kjønnene ulikt og som vi må snakke om, men "kamper" i et likestilt og stort sett godt samfunn tror jeg ikke er rette formen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...