Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Leia17
Slettet innlegg
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det er noe særlig stivt når rollen er sekretær/administrasjonskonsulent/resepsjonist i det offentlige. Du høres overkvalifisert ut for å bestille reiser, kontorrekvisita og sette ut vann/kaffe til møter. Og lønnen reflekteres i ansvarsgraden. Helt ekstremt at kjernekravet er bachelor for en glorifisert resepsjonsjobb men det er nå så.

Anyways, tips: tipper de kommer til å vektlegge at du godkjenner å drive med litt no-brain oppgaver slik at du må være klar på at du ikke har noe i mot slike ting selv om du har en lang utdannelse. Ellers hjelper det å være vennlig innstilt og trivelig.

Anonymkode: d84d5...a59

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tviler på at det er noe særlig stivt når rollen er sekretær/administrasjonskonsulent/resepsjonist i det offentlige. Du høres overkvalifisert ut for å bestille reiser, kontorrekvisita og sette ut vann/kaffe til møter. Og lønnen reflekteres i ansvarsgraden. Helt ekstremt at kjernekravet er bachelor for en glorifisert resepsjonsjobb men det er nå så.

Anyways, tips: tipper de kommer til å vektlegge at du godkjenner å drive med litt no-brain oppgaver slik at du må være klar på at du ikke har noe i mot slike ting selv om du har en lang utdannelse. Ellers hjelper det å være vennlig innstilt og trivelig.

Du tror det er mest slike oppgaver altså? Føler liksom det står så mye angående sikkerhet/sikkerhetsloven/autorisasjon osv, og politimester skal være med på intervjuet. Har bekjente som jobber i politiet som aldri har hatt med politimester på intervju.

Lønna i barnehage som ped.leder er faktisk ikke så ulik, bryr meg ikke så mye om det så lenge det ikke er under 400 i året.

Ønsker meg en kontorjobb, 8-16, fri i helger, og å utvikle meg innenfor administrasjon, men kan også se for meg at dette er en fin stilling å kombinere med egne barn. 

Trodde kanskje jeg burde pugge lover osv, men det er kanskje ikke nødvendig da 🤣

Skrevet
3 minutter siden, Leia17 said:

Du tror det er mest slike oppgaver altså? Føler liksom det står så mye angående sikkerhet/sikkerhetsloven/autorisasjon osv, og politimester skal være med på intervjuet. Har bekjente som jobber i politiet som aldri har hatt med politimester på intervju.

Lønna i barnehage som ped.leder er faktisk ikke så ulik, bryr meg ikke så mye om det så lenge det ikke er under 400 i året.

Ønsker meg en kontorjobb, 8-16, fri i helger, og å utvikle meg innenfor administrasjon, men kan også se for meg at dette er en fin stilling å kombinere med egne barn. 

Trodde kanskje jeg burde pugge lover osv, men det er kanskje ikke nødvendig da 🤣

Jeg tenker du ikke skal basere deg på hva en random AB på KG "tipper"! AB-en skisserer en stilling som ikke samsvarer med kravene i stillingsannonsen, som kontakt med publikum og presse, deltakelse i sikkerhetsutvalg, ivareta lovverk mot sikkerhetsloven, autorisasjonsansvar med mer.

Det høres langt mer ut som en HR-jobb, enn sekretær, synes nå jeg. 

Beklager at jeg blandet meg i tråden, hvor jeg ikke har svar på hva du egentlig spør om, men ville bare kommentere det likevel.

Anonymkode: 0313d...e4f

• Liker 4
Skrevet

Du høres jo ikke kvalifisert ut i det hele tatt ts. Jeg tipper du er innkalt enten for å utjevne kjønnsutvalget i søkermassen, eller fordi de har skrevet noe om at ulike bakgrunner er velkommen til å søke og derfor må kalle inn noen med ulik bakgrunn til intervju (eller etnisitet hvis du har et utenlandsk navn). Du bør bruke de 15 min svært godt til å selge inn deg selv om du skal ha noen sjans. Jeg har selv blitt kalt inn til et intervju på en stilling som var en longshot ifht kvalifikasjoner, viste seg at vi var 13 menn og meg som kvinne som var innkalt. Hørt om andre som har opplevd det samme også. 

Anonymkode: 50c7c...328

• Liker 1
Skrevet

15  min er ikke mye, så det er vanskelig å fortelle om alt.

Utdanning kan de lese av CV din, så jeg ville ikke prioritert å fortelle om det.

Starte kort om at du heter Kari nordmann og x år og to tre setninger om det. Bare rett å få en start på fortellingen.

Deretter om sine personlige egenskaper. Arbeidsoppgaver er varierte, så fint å få frem at du er flink på å håndtere dette, vant til hektisk miljø, strukturert, flink til å sette seg inn nye utfordringer (regner med at du ikke er kjent med sikkerhetsloven, så hva med å lese deg opp på den)

For hver av de punktene som er nevnt i annonsen,  skriv et lite svar på hvordan du kan selge deg inn. Deretter se hva som kan selge deg best inn og hva du får plass til i 15 min. Øv forran noen du kjenner.

Lykke til.

Anonymkode: 8056b...63f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i intervju i politiet og det er desidert verste intervjuet jeg noengang har hatt. De møtte opp 4 stk fra politiet. 1 skrev absolutt alt på data, en satt bare å studerte meg - sa ikke ett eneste ord til meg. 2 andre grillet så inn i helvete at jeg vurderte å bare reise meg opp for å gå. 

Det var over 700 søkere til den stillingen og de skulle intervjue 100 stk 😳

Jeg for min del visste før intervjuet var over at jeg ikke hverken fikk eller ville ha jobben. Den krysseksamineringen de holdt på meg kunne nesten fått meg til å innrømme drap - selv om jeg aldri har drept noen.

Forbered deg på ubehagelige 30 min hvor 3 par øyne studerer og gransker hver bevegelse du har, mens den siste skriver hvert ord du sier.

Anonymkode: 900cc...aac

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg tenker du ikke skal basere deg på hva en random AB på KG "tipper"! AB-en skisserer en stilling som ikke samsvarer med kravene i stillingsannonsen, som kontakt med publikum og presse, deltakelse i sikkerhetsutvalg, ivareta lovverk mot sikkerhetsloven, autorisasjonsansvar med mer.

Det høres langt mer ut som en HR-jobb, enn sekretær, synes nå jeg. 

Beklager at jeg blandet meg i tråden, hvor jeg ikke har svar på hva du egentlig spør om, men ville bare kommentere det likevel.

Anonymkode: 0313d...e4f

Mer slik jeg har forstått annonsen også som du kanskje skjønner

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har vært i intervju i politiet og det er desidert verste intervjuet jeg noengang har hatt. De møtte opp 4 stk fra politiet. 1 skrev absolutt alt på data, en satt bare å studerte meg - sa ikke ett eneste ord til meg. 2 andre grillet så inn i helvete at jeg vurderte å bare reise meg opp for å gå. 

Det var over 700 søkere til den stillingen og de skulle intervjue 100 stk 😳

Jeg for min del visste før intervjuet var over at jeg ikke hverken fikk eller ville ha jobben. Den krysseksamineringen de holdt på meg kunne nesten fått meg til å innrømme drap - selv om jeg aldri har drept noen.

Forbered deg på ubehagelige 30 min hvor 3 par øyne studerer og gransker hver bevegelse du har, mens den siste skriver hvert ord du sier.

Anonymkode: 900cc...aac

Såpass, vært på slike intervju før faktisk, men da i barnehagesammenheng. Da var det 8 stk som så på meg, en noterte alt jeg sa.

Vet ikke antall søkere her, men vet at 10 stk skal på intervju inkl meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

15  min er ikke mye, så det er vanskelig å fortelle om alt.

Utdanning kan de lese av CV din, så jeg ville ikke prioritert å fortelle om det.

Starte kort om at du heter Kari nordmann og x år og to tre setninger om det. Bare rett å få en start på fortellingen.

Deretter om sine personlige egenskaper. Arbeidsoppgaver er varierte, så fint å få frem at du er flink på å håndtere dette, vant til hektisk miljø, strukturert, flink til å sette seg inn nye utfordringer (regner med at du ikke er kjent med sikkerhetsloven, så hva med å lese deg opp på den)

For hver av de punktene som er nevnt i annonsen,  skriv et lite svar på hvordan du kan selge deg inn. Deretter se hva som kan selge deg best inn og hva du får plass til i 15 min. Øv forran noen du kjenner.

Lykke til.

Takk for svar :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du høres jo ikke kvalifisert ut i det hele tatt ts. Jeg tipper du er innkalt enten for å utjevne kjønnsutvalget i søkermassen, eller fordi de har skrevet noe om at ulike bakgrunner er velkommen til å søke og derfor må kalle inn noen med ulik bakgrunn til intervju (eller etnisitet hvis du har et utenlandsk navn). Du bør bruke de 15 min svært godt til å selge inn deg selv om du skal ha noen sjans. Jeg har selv blitt kalt inn til et intervju på en stilling som var en longshot ifht kvalifikasjoner, viste seg at vi var 13 menn og meg som kvinne som var innkalt. Hørt om andre som har opplevd det samme også. 

Anonymkode: 50c7c...328

Har hverken utenlandsk navn eller annen etnisitet. Men kan jo være fordi jeg er kvinne selvsagt. 

Skrevet

Hva slags videreutdanning innen HR/ledelse er det du har? Slik jeg leser stillingsannonsen så syntes jeg det er pussig at du har blitt innkalt til intervju. 
At politimesteren skal være med på intervjuet er jo naturlig, i og med at stillingsbeskrivelsen fremstår som om de ser etter politimesterens «sekretær». 

Anonymkode: 5c61c...861

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva slags videreutdanning innen HR/ledelse er det du har? Slik jeg leser stillingsannonsen så syntes jeg det er pussig at du har blitt innkalt til intervju. 
At politimesteren skal være med på intervjuet er jo naturlig, i og med at stillingsbeskrivelsen fremstår som om de ser etter politimesterens «sekretær». 

Anonymkode: 5c61c...861

Har tatt 60 stp i ledelse og personalarbeid ved Nord universitet

Skrevet

Ikke vær redd for å skryte av deg selv. Kort intervju og det tyder på en rekke andre som er kalt inn.

Ha troen på deg selv og la det komme frem, dvs denne stillingen passer meg perfekt og det er perfekt for arbeidsgiveren.

Du er ikke kalt inn fordi du er dame. Det er sikkert mange andre damer som har søkt og sikkert mange menn også.

De ser deg som aktuell og papirene som du har sendt over er gode nok. Nå handler det om intervjuet. Det tar deg til runde 2.

Begrunnelse for å søke må du ha klart, ikke si at du er ute etter en 8-1600 kontorjobb, eller lei av dagens jobb. Det selger ikke, gå for noe om utfordringer, bidra til politiet etc,  sjekk hjemmeside til politiet og se hva deres #verdier# er og bruk det. Skvip, men slik er det.

Du har tatt etterutdanning innen ledelse, det er fint å få frem på en eller annen måte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tipper at personellsikkerhetsbiten vil ta mye av tiden i denne stillingen, for det er mye jobb. Du skal da følge med på når klarering går ut og passe på at folk blir reklarert i tide. Det innebærer mye masing, både på de som skal klareres og på myndighetene. Du kan jo sette deg litt inn i kapittelet om autorisasjon i virksomhetssikkerhetsforskriften og også klareringsforskriften. Du finner begge disse i Sikkerhetsloven på Lovdata.

Anonymkode: dbf04...53d

Skrevet

Foretell at du  har de  personlige  egenskapene  de soker. 

Anonymkode: f2b9e...010

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Vil ikke si at man er overkvalifisert hvis man er barnehagetante.

Anonymkode: 70686...1a5

• Liker 3
Skrevet

Det de søker er en «potet», og det skulle ikke forundre meg om de har en intern søker på stillingen. For dette var hummer og kanari i stillingsbeskrivelsen. 
Så må si meg enig i den som nevnte sekretær her. 

Jobben kan fint kombineres med familie.

Anonymkode: c103f...184

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil ikke si at man er overkvalifisert hvis man er barnehagetante.

Anonymkode: 70686...1a5

Barnehagelærer 😉

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det de søker er en «potet», og det skulle ikke forundre meg om de har en intern søker på stillingen. For dette var hummer og kanari i stillingsbeskrivelsen. 
Så må si meg enig i den som nevnte sekretær her. 

Jobben kan fint kombineres med familie.

Anonymkode: c103f...184

Ja, ordet potet slo meg også. Men det passer meg egentlig bra, litt variasjon - men slipper forhåpentligvis å ta med meg jobben hjem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...