Gå til innhold

Merkelige samtaler med barnelege på bup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har et barn som har adhd og vi snakker jevnlig med eldre kvinnelig lege som styrer hva slags medisin han skal få. Jeg synes denne dama blir bare rarere og rarere på telefon, og hun virker stadig mer og mer "kranglete" og gjentar seg selv gang på gang over telefon og virker nesten stresset.

Hun er slitsom å snakke med, og er feks veldig enig med min eks, og aldri enig i det jeg sier. Jeg har tenkt før at jeg ikke har lyst å snakke med henne mer på tomannshånd, da det ble ganske ukomfortabelt sist. Tror vi snakket i en hel time der hun var uenig i og kritiserte alt jeg sa.

Feks sist gang, snakket hun mellomannet om at det var normalt å ha mer triste tanker i livet enn positive. eksen sa seg enig. Jeg sa at jeg har mest positive tanker og synes det er viktig å le av noe hver dag, spesielt sammen med barnet. Vi snakket om dette fordi barnet kan være lei seg en del. 

Og så blir hun nesten irritert og sier at jeg må normalisere at man kan ha triste tanker. Ja men det er jo greit, jeg har jo triste tanker jeg og. Men ofte er jeg glad. Det likte hun lite og gjentok seg om at det er ikke alltid bra, man skal ikke tvinge frem latter? 

Og så er det nesten ille at jeg og barnet tuller og ler hver dag.  Jeg bare ga meg og sa ja og ha. Ja det er normalt å være mest lei seg i livet ja. 🤷‍♀️

Føler at det er bare masse rar kritikk hver gang vi snakker og jeg er kjempesliten etterpå, føler ikke jeg får noe ut av det. Men det er hun som skal styre med medisinen til barnet da. Kan man be om å få en annen lege?  Det er bup.

Anonymkode: b1fd6...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dersom det er helt vanligå ha flere triste enn glade tanker er det ikke rart verden blir mer og mer skrudd 🤦‍♀️🤦‍♀️

Det kan da ikke være normalt? Jeg har sjeldent triste tanker og hadde blitt bekymret om en lege hadde sagt dette for å bagatellisere at mitt barn har det vanskelig.

Du skal ihvertfall ikke slutte å tulle og le med barnet ❣️

Endret av Firtina
  • Liker 8
Skrevet
Firtina skrev (Akkurat nå):

Dersom det er helt vanligå ha flere triste enn glade tanker er det ikke rart verden blir mer og mer skrudd 🤦‍♀️🤦‍♀️

Det kan da ikke være normalt? Jeg har sjeldent triste tanker og hadde blitt bekymret om en lege hadde sagt dette for å bagatellisere at mitt barn har det vanskelig 😳

tror hun mente mer at jeg ikke forstod at det var normalt for mange. ( og henne? )  Altså jeg HAR jo vært mye lei meg, men jeg har det supert nå og elsker jobben min, og livet generellt. Jeg gleder meg over mye, og disse små latterkulene hver dag er jo viktig for meg å ha sammen med barnet.  🤷‍♀️

Jeg sa feks også at det var viktig for meg å la meg styre mer av det intellektuelle enn følelser når jeg er i en stresset situasjon, slik at jeg da ikke virker oppbragt ovenfor barnet da.. Virket ikke som hun likte det heller.

Ofte så sier jeg ikke så mye når vi tar disse samtalene, men det er jo feil det og. Jeg må jo delta. Men da hagler det kritikk, ofte samme kritikken gjerne tre ganger, som om hun er "hakk i plata"  

Skrevet

Om det er normalt for henne å ha så triste tanker så burde hun isåfall få hjelp fremfor å bli irritert over at du ikke "forstår"henne. 

Hun burde ihvertfall ikke prøve å få deg til å godta at barnet ditt har det. Hvem vil vel se barnet sitt mer trist enn glad. 

• Liker 2
Skrevet
Firtina skrev (Akkurat nå):

Om det er normalt for henne å ha så triste tanker så burde hun isåfall få hjelp fremfor å bli irritert over at du ikke "forstår"henne. 

Hun burde ihvertfall ikke prøve å få deg til å godta at barnet ditt har det. Hvem vil vel se barnet sitt mer trist enn glad. 

hmmmm...kan tenkes at hun mener at barnet vårt er mest trist i hverdagen, slik som henne kanskje. Men vi ler jo hver dag her. Ja jeg vet ikke, synes hun er veldig slitsom å snakke med. Og jeg føler jeg greier å håndtere de fleste. Men føles som at hun ikke liker meg noe særlig.

Skrevet

Kan du få byttet lege? Høres ikke ut som en grei situasjon 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei,

Har et barn som har adhd og vi snakker jevnlig med eldre kvinnelig lege som styrer hva slags medisin han skal få. Jeg synes denne dama blir bare rarere og rarere på telefon, og hun virker stadig mer og mer "kranglete" og gjentar seg selv gang på gang over telefon og virker nesten stresset.

Hun er slitsom å snakke med, og er feks veldig enig med min eks, og aldri enig i det jeg sier. Jeg har tenkt før at jeg ikke har lyst å snakke med henne mer på tomannshånd, da det ble ganske ukomfortabelt sist. Tror vi snakket i en hel time der hun var uenig i og kritiserte alt jeg sa.

Feks sist gang, snakket hun mellomannet om at det var normalt å ha mer triste tanker i livet enn positive. eksen sa seg enig. Jeg sa at jeg har mest positive tanker og synes det er viktig å le av noe hver dag, spesielt sammen med barnet. Vi snakket om dette fordi barnet kan være lei seg en del. 

Og så blir hun nesten irritert og sier at jeg må normalisere at man kan ha triste tanker. Ja men det er jo greit, jeg har jo triste tanker jeg og. Men ofte er jeg glad. Det likte hun lite og gjentok seg om at det er ikke alltid bra, man skal ikke tvinge frem latter? 

Og så er det nesten ille at jeg og barnet tuller og ler hver dag.  Jeg bare ga meg og sa ja og ha. Ja det er normalt å være mest lei seg i livet ja. 🤷‍♀️

Føler at det er bare masse rar kritikk hver gang vi snakker og jeg er kjempesliten etterpå, føler ikke jeg får noe ut av det. Men det er hun som skal styre med medisinen til barnet da. Kan man be om å få en annen lege?  Det er bup.

Kan det være at du er overpositiv og innstillingen din til barnet tristhet ikke godtas av deg men skal le's vekk? 

At hun prøver å si at du må godta at barnet har triste tanker. Ikke alt er positivt?

Anonymkode: 3d8a6...2a5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kan det være at du er overpositiv og innstillingen din til barnet tristhet ikke godtas av deg men skal le's vekk? 

At hun prøver å si at du må godta at barnet har triste tanker. Ikke alt er positivt?

Altså man kan gjøre begge deler, tror du ikke? Man kan være en forelder som lytter til triste tanker og viser forståelse og man være en forelder som kan tøyse og le også. Det må jo ikke skje samtidig.

• Liker 2
Skrevet

Hvilken BUP er dette?

Anonymkode: bf94d...5e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså man kan gjøre begge deler, tror du ikke? Man kan være en forelder som lytter til triste tanker og viser forståelse og man være en forelder som kan tøyse og le også. Det må jo ikke skje samtidig.

Jo det kan man! Men høres ut som moren her er veldig overpositiv utifra hva hun skriver. Og at det ikke er plass til å være trist.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei,

Det kan høres ut som at du ikke anerkjenner de triste tankene til barnet og ikke møtte legen på at du skjønte hva legen mente!? Siden legen sa at du må normalisere de tankene. 

Anonymkode: e8365...8f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det kan høres ut som at du ikke anerkjenner de triste tankene til barnet og ikke møtte legen på at du skjønte hva legen mente!? Siden legen sa at du må normalisere de tankene. 

Anonymkode: e8365...8f6

Ja jeg synes det hørtes sånn ut jeg og. Men hun vet jo at jeg gjør det. 

Det er dette jeg mener, at det blir så mye rare diskusjoner og "drama" på en måte, slik at jeg blir så sliten at jeg knapt har "knagger" å henge poenget i samtalen på. Samtalene er på en måte bare et sammensurium av "brainfarts" fra en lege som prøver å være psykolog .

Jeg snakket med eksen om det i går, og han var enig i at hun er intens, men han har ikke merket det på samme måte som meg. Men hun er jo alltid enig med han da. Men ja. Vi skal visst ikke ha så mye å gjøre med henne til nyåret. Sa han. Jeg fikk ikke med meg det blant alt det andre. Det er kaos på den måten at hun gjerne legger på mens jeg prøver å si at samtalen for neste samtale ikke passer fordi jeg skal noe. Det kan nesten virke som hun sliter med adhd selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilken BUP er dette?

Anonymkode: bf94d...5e7

Har fått klager på å avsløre sånt i andre tråder.

Skrevet

synes du har en fin innstilling!❤️Fortsett med det. 

Det er riktig at hjernen har en «negativ» bias, men desto viktigere å veie opp med positivitet, kreativitet, lek og humor. 👍

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...