Gå til innhold

Hvor forberedt er du på en eventuell total samfunnskollaps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du proviant for en lengre tidsperiode?

Har du kontanter/gull/sølv?

Kan du forsvare huset mot banditter?

Har du en fluktplan?

Anonymkode: 230f5...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Ja

Nei

Anonymkode: fe764...cbe

Skrevet

Nei, nei, nei, nei og nei. 

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at jeg håper jeg stryker med raskt hvis verden raser sammen. Jeg er ikke skapt for sånt tull.

Anonymkode: aa132...5b7

• Liker 23
Skrevet

Nei til alt, så satser på at samfunnet ikke kollapser 🤷‍♀️😅

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du en fluktplan?

Nei

Ja

Ja

Forsåvidt

Skrevet

Nei til alt. 

Anonymkode: bdf9f...699

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du en fluktplan?

Ja

Nei

Ja

nja… ikke en spesifikk, men ikke er bekymret for det, har flere potensielle steder det kan rømmes til. Hvor vi burde dratt kommer jo an på trusselen.

Jeg tror samfunnskollaps er en liten men reell fare. 

Anonymkode: 82b9d...897

Skrevet

Nei, det vil aldri skje.  At vi kan få hardere tider ja men ikke en sammfunskollaps.

Da er det faktisk større risiko for en verdenskrig.

Skrevet

Selvsagt ja til alt. Plan A, B og C finnes for evakuering. Eier også egen jord, egen skog og har eget vann. Og verktøy nok til å forsvare det...

Det å tro at vårt samfunn ikke vil kollapse er grenseløst naivt. Det kommer til å skje. Alle samfunn kollapser. Spørsmålet er bare når. 

Det er for øvrig et enormt problem at nordmenn har overdreven tro på at Staten skal redde dem, fortelle dem hva og hvordan de skal gjøre det, når, hvor og hvem. 

I en kollaps, uansett årsak, står du sørgelig alene. 

• Liker 9
Skrevet

-Sikkert nok mat til meg og ungane ein månads tid (lite frukt og grønt etter kanskje 10 dagars tid rett nok)

-ikkje nok kontantar til at det er noko vits, likeså med gull o.l.

-nei, kvinne med tre små barn. Måtte prøvd meir forførinsstrategi enn vald. 

-nei, bur vel alt på ein stad ein kunne finne på å flykte til🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

JA

JA

Ja, hvis skarpe kjøkkenkniver kan fungere som å forsvare seg med.

Har du en fluktplan?

Nei.

Anonymkode: 2a44d...1c2

Skrevet

Ja.

Nei, jeg tror at etterspørselen etter gull og penger vil synke som en stein hvis samfunnet (slik vi kjenner det i dag) kollapser. Har til gjengjeld andre eiendeler jeg antar at svært mange vil mangle og etterspørre i en slik krise. 

Ikke ennå.

Ikke ennå.

Anonymkode: 32a68...dd2

Skrevet

Har nok mat til en måned. Men jeg har ikke bil, ingen hytte å rømme til, kjenner ingen leger/sykepleiere som kan behandle meg om jeg blir syk, har ikke kontanter, og vet ikke engang hvordan man tenner et bål. Dessuten kan jeg ikke slåss, og er ikke særlig flink til å prate meg ut av vanskelige situasjoner. 

Med andre ord er jeg en av de som dør først om samfunnet kollapser, og det er helt greit for meg. Klarer meg veldig bra så lenge kollapsen ikke har skjedd. 

• Liker 7
Skrevet

Overhodet ikke forberedt. Ca 0%. Jeg er inneforstått med at jeg som "fattig" ikke blir en av dem som vil klare seg om noe slikt skulle skje.

Anonymkode: cc515...4d2

• Liker 6
Skrevet

Vi er noenlunde forberedt. Har så jeg klarer meg en tid og har litt planer avhengig situasjon. Men jeg tror at vi blir de som bryter oss inn i andre sine hus og stjeler mat 😅 men så har vi en plan for det og. 😅

Anonymkode: aa19c...ad5

Skrevet

Egentlig er jeg dårlig forberedt. Enda en ting jeg må gå rundt og tenke og bekymre meg over. Akkurat som om jeg ikke har nok, men så må jeg tenke på at samfunnet kanskje kommer til å kollapse plutselig. 

Hadde vel ikke hatt mye å stille opp med. Har ingen har jeg bor og familien bor langt unna. 

Anonymkode: c08a9...a94

• Liker 1
Skrevet

Ganske forberedt. Har mat for hvertfall 50-100 måltider i boden, vanndunker, verktøy, guts og tøffe venner som vi har en dungeon plan sammen om shit hits the fan. Men skjer det så tror jeg ikke jeg orker å stresse eller anstrenge meg så mye, sånn de setter seg på fjelltoppen og holder hender og venter på at planeten treffer i Melancholia filmen er mere meg enn å krige og rømme 

Anonymkode: 70948...191

Skrevet

Nei, er ikke paranoid.

• Liker 1
Skrevet

-Har du proviant for en lengre tidsperiode?

Vi har en liten hobbyfarm med høns, sau og gror egne grønnsaker, frukt og diverse. Har også brønn på eiendommen samt andre vannkilder i nærheten. Så vi skulle nok klart oss ganske godt her. I tillegg jakter mannen + gode fiskemuligheter.

-Har du kontanter/gull/sølv?

Tja ikke så mye, mannen har en del gull. Men ammunisjon er uansett mer nyttig i en slik situasjon, og det har vi mer enn nok av.

-Kan du forsvare huset mot banditter?

Ja, har pistol, shotgun, jaktrifle og semi automatisk blant annet. (Mannen er litt over middels interessert i våpen som hobby🤭 bor ikke i Norge, alt er lovlig, noen har restriksjoner, men der faller jo bort ved en kollaps). Han er også yrkesmilitær så vet hvordan man tar seg av eventuelle faresituasjoner.

-Har du en fluktplan?

Ikke direkte, nå bor vi ganske landlig til, så måtte vel ha blitt å reise til hytten eller dypere inn i villmarken om det skulle være nødvendig.

Vi har ikke planlagt for noen kollaps, er bare slik vi lever allerede da vi ikke liker å være totalt avhengig av andre. 

Anonymkode: a394d...941

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...