Gå til innhold

180.no og deres sleipe salgstriks

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenkte faktisk på dette lydopptaket i går. Det skulle ikke forundre meg om de har manipulert det, og klippet det til slik at det høres ut som jeg svarte ja på en avtale. 

Da jeg snakket med selgeren på fredag, sa han flere ganger: "Husker du da du sa at jeg skulle sende deg fakturaen til din adresse (her oppga han min adresse)?" Jeg sa ALDRI ja til at han skulle sende meg en faktura til min adresse, så jeg mistenker han prøve å få meg til å innrømme noe jeg aldri sa.

Anonymkode: 0fbd3...da9

Ja, de prøver seg. For du kan jo ikke inngå en avtale om å kjøpe noe som du ikke har fått tilstrekkeling informasjon om hva er for noe. Hvis du sier ja til noe som han spør deg om har han nok garantert skaffet seg bevis på at du takket ja gjennomet hemmelig opptak. 

Ikke la deg lure og manipulere til å si ja til noe som helst de sleipe folka sier.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare et fåtall som havner i media, ellers er det flere som opplever det samme som jeg opplever. Det er rett og slett så smålig, og jeg kan ikke forstå at noen ønsker å jobbe i en slik bedrift - enda mindre å være en sånn person som utnytter folk, bedrift eller ei. 

Jeg ser hva som skjer til uka, om jeg kommer noen vei med 180 eller om jeg får faktura eller ikke. Kommer også til å ta kontakt med Lindorff der jeg bestrider den eventuelle fakturaen som dukker opp. Noen har opplevd at Lindorff sletter fakturaen, så jeg får se hva som skjer her. 

Kommer til å ta kontakt med media, men jeg har ikke så lyst til å navngi meg selv, så spørs om media vil ta saken da. 

Jeg har blitt oppringt av et selskap som vil at jeg skal registrere foretaket mitt som NUF, men her takket jeg pent nei. De ga seg riktig nok ikke, og ringte meg et par ganger til uten at de fikk noe fra meg. 

Ja, og de som havner i media er typisk som i de artiklene over. En småbarnsmor, en stakkars musiker, o.l. og du må stå frem med navn og historie, sånn at du høres stakkarslig ut. Da er det en perfekt sak for media, og derfor tviler jeg på at de kommer til å ta din sak.

Ja, det er ikke uvanlig å få NUF-svindelen. Men nå er det jo billig å opprette AS i Norge, så da håper jeg at folk tar til vettet og gjør det heller enn å lage seg NUF.

• Liker 1
Skrevet

Høres akkurat ut som det som skjedde med meg! Nesten ordrett!! 

Kjenner jeg blir forbannet bare jeg tenker på det... Jeg prøvde på alle mulige måter å komme meg ut av det og forklarte x antall ganger både muntlig og skriftlig at jeg aldri hadde sagt ja til noen avtale. Kom absolutt ingen vei, og det endte til slutt opp med lønnstrekk!

Fy fan, for noen sleipinger....

Anonymkode: 8d337...0af

• Liker 2
Skrevet

TS her:

I dag ringte selgeren meg. Han ga meg samme tilbud som han ga meg på fredag. Han begynte med at de ønsket å ha fornøyde kunder (et øyeblikk trodde jeg han skulle annullere orden), og at han ville komme med en løsning. I stedet for 2100, så kunne han gå ned til 1900, men det var det eneste han fikk til. Jeg poengterte at det var akkurat det samme som han sa til meg på fredag. Jeg sa videre at det eneste jeg ønsket var å annullere orden. Nei, det kunne han ikke gjøre. 

Så var det på nytt igjen med beskyldninger om at jeg hadde svart ja. Jeg måtte få han til å roe seg ned, og deretter forklare han at jeg aldri hadde sagt ja til en avtale, men at han hadde opplevd det som ja. Og det måtte da i så fall bety at vi hadde misforstått. I tillegg hadde han glemt å informere meg om at vi inngikk en bindende avtale på telefon. Han presterte å si at det trengte han ikke si, for det burde jeg skjønne når han skulle sende meg brukernavn og passord slik at jeg kunne administrere profilen min. 

Jeg nevnte nok en gang at dette handlet om en misforståelse. Om jeg hadde svart ja, så var det ikke ja på en avtale oss i mellom. Sånn er det med muntlige avtaler, de står svakt, så jeg foreslo at i fremtiden måtte de sørge for skriftlig bekreftelse. Nei, det var ikke mulig, for det er 600 kunder daglig (eller noe sånt), så skriftlige avtaler ville tatt altfor lang tid. Han sa også at han skulle bevise at jeg sa ja. Det må du gjerne gjøre, sa jeg. Send meg opptaket, så får jeg høre. Nei, opptaket kunne han ikke sende. Han kunne heller ta opp lyd på sin egen mobil mens han lyttet til opptaket, og så sende til meg. Men hans skulle bevise det (tror han prøvde å skremme meg).

Deretter fulgte det 3-4 minutter med meningsløse beskyldninger, der jeg nok engang måtte få han til å forstå at dette var en misforståelse. Han kunne ikke fatte og begripe hvordan dette kunne være en misforståelse. Så la han bare på.

Jeg sendte en ny mail til support, der jeg gjengir samtalen jeg hadde meg selgeren, samt forklarer at det har skjedd en misforståelse, samt manglende og villedende informasjon fra selger. Jeg avslutter e-posten med at ordren som er sendt meg må kanselleres. 2 timer senere får jeg mail fra support om at ordren er kansellert. 

Endelig! Fy søren for en uprofesjonell selger. Håper han får seg en oppstramming! 

Takk til dere som har bidratt i tråden her. Tusen takk for deres saklighet, at dere ikke har kritisert meg for at jeg e dum og naiv og burde visst bedre. Det har vært godt å skrive med dere, for det har vært litt slitsomt å jobbe mot strømmen (les: 180.no). Jeg skal heretter være mindre naiv fremover. Det lønner seg å stå på kravene sine.

• Liker 4
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her:

I dag ringte selgeren meg. Han ga meg samme tilbud som han ga meg på fredag. Han begynte med at de ønsket å ha fornøyde kunder (et øyeblikk trodde jeg han skulle annullere orden), og at han ville komme med en løsning. I stedet for 2100, så kunne han gå ned til 1900, men det var det eneste han fikk til. Jeg poengterte at det var akkurat det samme som han sa til meg på fredag. Jeg sa videre at det eneste jeg ønsket var å annullere orden. Nei, det kunne han ikke gjøre. 

Så var det på nytt igjen med beskyldninger om at jeg hadde svart ja. Jeg måtte få han til å roe seg ned, og deretter forklare han at jeg aldri hadde sagt ja til en avtale, men at han hadde opplevd det som ja. Og det måtte da i så fall bety at vi hadde misforstått. I tillegg hadde han glemt å informere meg om at vi inngikk en bindende avtale på telefon. Han presterte å si at det trengte han ikke si, for det burde jeg skjønne når han skulle sende meg brukernavn og passord slik at jeg kunne administrere profilen min. 

Jeg nevnte nok en gang at dette handlet om en misforståelse. Om jeg hadde svart ja, så var det ikke ja på en avtale oss i mellom. Sånn er det med muntlige avtaler, de står svakt, så jeg foreslo at i fremtiden måtte de sørge for skriftlig bekreftelse. Nei, det var ikke mulig, for det er 600 kunder daglig (eller noe sånt), så skriftlige avtaler ville tatt altfor lang tid. Han sa også at han skulle bevise at jeg sa ja. Det må du gjerne gjøre, sa jeg. Send meg opptaket, så får jeg høre. Nei, opptaket kunne han ikke sende. Han kunne heller ta opp lyd på sin egen mobil mens han lyttet til opptaket, og så sende til meg. Men hans skulle bevise det (tror han prøvde å skremme meg).

Deretter fulgte det 3-4 minutter med meningsløse beskyldninger, der jeg nok engang måtte få han til å forstå at dette var en misforståelse. Han kunne ikke fatte og begripe hvordan dette kunne være en misforståelse. Så la han bare på.

Jeg sendte en ny mail til support, der jeg gjengir samtalen jeg hadde meg selgeren, samt forklarer at det har skjedd en misforståelse, samt manglende og villedende informasjon fra selger. Jeg avslutter e-posten med at ordren som er sendt meg må kanselleres. 2 timer senere får jeg mail fra support om at ordren er kansellert. 

Endelig! Fy søren for en uprofesjonell selger. Håper han får seg en oppstramming! 

Takk til dere som har bidratt i tråden her. Tusen takk for deres saklighet, at dere ikke har kritisert meg for at jeg e dum og naiv og burde visst bedre. Det har vært godt å skrive med dere, for det har vært litt slitsomt å jobbe mot strømmen (les: 180.no). Jeg skal heretter være mindre naiv fremover. Det lønner seg å stå på kravene sine.

Gratulerer! 🥳

Og nå sitter du igjen med en viktig lekse - si nei til alle sleipe telefonselgere som selger ubrukelige søketjenester, dårlige abonnement eller andre tvilsomme tjenester uansett hvor fristende tilbudet deres høres ut.

Søk det heller opp på nett selv om du er interessert, evt. spør en venn og forhold deg KUN til skiftelige avtaler.

Endret av Pachka Sigaret
  • Liker 1
Skrevet
Pachka Sigaret skrev (23 timer siden):

Gratulerer! 🥳

Og nå sitter du igjen med en viktig lekse - si nei til alle sleipe telefonselgere som selger ubrukelige søketjenester, dårlige abonnement eller andre tvilsomme tjenester uansett hvor fristende tilbudet deres høres ut.

Søk det heller opp på nett selv om du er interessert, evt. spør en venn og forhold deg KUN til skiftelige avtaler.

Takk skal du ha! Jeg har virkelig lært, og nå skal jeg selv ta initiativ til noe, aldri la andre ta det for meg - for da er det ofte bare piss i vente. 

Skjønner at folk blir lurt, og at folk bare betaler. 

• Liker 1
Skrevet

De er virkelig sleipe. De har holdt på med min mann også. Han takket ja til å prøve, (etter MYE mas og store lovnader), men så ble det helt umulig å komme seg ut igjen. Prisene steg og tok hele overskuddet hans. Han forsøkte å si opp så mange ganger. Men når man ringer dem, sier de at de må ha det skriftlig, når du skriver til dem, sier de at de må ha det muntlig. Og så ringer de med skjulte numre og sier de har prøvd å få kontakt. Og siden kontakten var umulig, er ikke oppsigelsen gyldig. Etter halvannet år og tre forsøk for å si opp den dyre skiten (Google klarer det bedre gratis), nektet han å betale og fakturaen gikk til inkasso. Tok kontakt med Lindorf og sa at vi hadde forsøkt å si opp mange ganger. De slettet saken og vi spratt champagnen. 

Stå på ditt! Si at du aldri ville gått med på en avtale med noen som har 1 stjerne på trustpilot. 

Anonymkode: c5302...895

Skrevet

Jeg ble ringt opp av dem nesten hverdag i 2 uker. Hver gang takker jeg nei til tilbudet. De prøvde sånt at jeg har betalt for saken tidligere , de trenger bare en underskrift for å forsette saken videre. Hver gang de ringte skjefte jeg på dem og ba dem slutte å plage meg. Jeg kalte dem for svindler og truet med anmeldelse. Jeg spurte etter deres navn, tlf. Da la de på og sluttet å ringe meg for godt 😂

Anonymkode: 96f55...b56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...