AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Har møtt en utrolig gerlig fyr. vi har masse utrolig sex. Jeg har vært sprengkåt i tankene, under akten og etterpå! SÅ startet jeg på P-stav. To uker etter innsetting. Null ..niks.. nada..!!.. sexlyst!! tørr som en sviske! Går dette over? kommer lysten og fuktigheten tilbake? Anonymkode: c18a1...9ff
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Jeg har sluttet med alt av sånt, endt med spiral, eneste som ikke ødela all sexlyst fullstendig. Anonymkode: 32638...175 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 ikke oppløftende lesing for min del. har ikke mulighet for spiral. Men så bra du fant noe som funket! Håper jeg også gjør det. for dette bytter jeg fort ut om det fortsetter! TS Anonymkode: c18a1...9ff
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Bruk kondom Anonymkode: e7caa...8e0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 Har brukt både p-stav og p-piller, men aldri opplevd mindre sexlyst pga det, så det er nok veldig individuelt og da er det ikke så mye hjelp i andres erfaringer heller. Sikkert best å ta dette opp med legen, så du kan få best mulig hjelp til å finne noe som fungerer for deg Anonymkode: aed78...27f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): ikke oppløftende lesing for min del. har ikke mulighet for spiral. Men så bra du fant noe som funket! Håper jeg også gjør det. for dette bytter jeg fort ut om det fortsetter! TS Anonymkode: c18a1...9ff Ja, masse lykke til! Det som er så kjipt er at jeg har brukt alt sånt siden jeg var 18, og først sluttet da jeg var 34 og vi skulle ha barn. Jeg visste ikke engang at jeg er en person som er glad i sex, trodde det ikke var viktig for meg. Kan jeg spørre hvorfor du ikke har mulighet for spiral? Jeg trodde også det, siden jeg ikke hadde fått barn, men nye spiraler er ikke noe problem sånn sett i alle fall. Anonymkode: 32638...175
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 Bare sånn fyi: jeg har mistet all lyst av hormonspiral. Tror det er veldig individuelt. Anonymkode: 6c2fe...e79
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har møtt en utrolig gerlig fyr. vi har masse utrolig sex. Jeg har vært sprengkåt i tankene, under akten og etterpå! SÅ startet jeg på P-stav. To uker etter innsetting. Null ..niks.. nada..!!.. sexlyst!! tørr som en sviske! Går dette over? kommer lysten og fuktigheten tilbake? Anonymkode: c18a1...9ff Jeg satte inn P-stav for et års tid siden. Etter det ble jeg fremdeles kåt når jeg møtte sexpartneren min, men ikke på langt nær så kåt som den første tiden. Og utenom disse treffene var sexlysten nær null. Etter at forholdet tok slutt har sexlysten gått helt i dvale, og orgasmen er omtrent "ødelagt" de ytterst få gangene behovet melder seg. (Altså kjapp og mekanisk utløsning, med liten eller ingen "godfølelse".) Jeg har store planer om å få fjernet den P-staven, men har ikke fått rotet meg til legen enda. Har liksom ingen motivasjon for å rette på ting uten en partner. Anonymkode: 2132f...4c7
Anonym Anonym Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 Dersom man vurderer å få satt inn spiral, men er mot abort, bør man vite at kobberspiral ikke bare virker ved å redusere sannsynligheten for befruktning, men også som et abortmiddel ved å forhindre et eventuelt befruktet egg fra å feste seg på livmorslimhinnen. Den sistnevnte effekten er også en av flere måter hormonspiral og spesielt inert spiral (spiral laget av et annet materiale enn kobber og uten hormoner) forhindrer graviditet. Se f. eks. artikkelen "Mechanisms of action of intrauterine devices: update and estimation of postfertilization effects" (Stanford, J. B. & Mikolajczyk, R. T., Am. J. Obstet. Gynecol. 2002, 187, 1699-1708). Det kan heller ikke utelukkes 100% at p-piller og andre hormonbaserte prevensjonsmidler kan virke på denne måten, dersom et egg blir befruktet.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 Jeg har nettopp sluttet på p-plaster grunnet alvorlige bivirkninger, og har fått sexlysten tilbake. Herlig! Orgasmene kjennes også fantastiske ut, i motsetning til når jeg var på prevensjon. For å svare ts: det er så individuelt, men jeg tror de fleste opplever en endring på det området. Om det går over tror jeg ikke, hormonene er jo der for å hindre eggløsning og lure kroppen din til å tro at du er gravid allerede. Derfor ikke noe «poeng» i å bli kåt. Er ganske sikker på at min manglende sexlyst førte til alle kranglene og den dårlige stemningen i forholdet mitt. Stakkars mann. Vi kommer til å bruke kondom fra nå av. Anonymkode: 7f25e...c65
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har møtt en utrolig gerlig fyr. vi har masse utrolig sex. Jeg har vært sprengkåt i tankene, under akten og etterpå! SÅ startet jeg på P-stav. To uker etter innsetting. Null ..niks.. nada..!!.. sexlyst!! tørr som en sviske! Går dette over? kommer lysten og fuktigheten tilbake? Anonymkode: c18a1...9ff Ble sånn av spiral, kåt i hodet, men kroppen var aldri helt med. Så p piller var et bedre alternativ. En uke etter at jeg tok ut spiralen så var kroppen tilbake. Holdt ut i 8 mnd med spiral. Anonymkode: 50ad3...1d4
regnbuebarn Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 16.32): Har møtt en utrolig gerlig fyr. vi har masse utrolig sex. Jeg har vært sprengkåt i tankene, under akten og etterpå! SÅ startet jeg på P-stav. To uker etter innsetting. Null ..niks.. nada..!!.. sexlyst!! tørr som en sviske! Går dette over? kommer lysten og fuktigheten tilbake? Anonymkode: c18a1...9ff Gikk over etter noen mnd
Gjest ABM Skrevet 9. desember 2021 #13 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 10.36): Jeg satte inn P-stav for et års tid siden. Etter det ble jeg fremdeles kåt når jeg møtte sexpartneren min, men ikke på langt nær så kåt som den første tiden. Og utenom disse treffene var sexlysten nær null. Etter at forholdet tok slutt har sexlysten gått helt i dvale, og orgasmen er omtrent "ødelagt" de ytterst få gangene behovet melder seg. (Altså kjapp og mekanisk utløsning, med liten eller ingen "godfølelse".) Jeg har store planer om å få fjernet den P-staven, men har ikke fått rotet meg til legen enda. Har liksom ingen motivasjon for å rette på ting uten en partner. Anonymkode: 2132f...4c7 Har du tenkt på at du kanskje velger en annen partner enn du ville ha gjort uten hormonforurensingen fra p-staven..? Og at du kanskje ikke tiltrekker deg han du burde gjort...?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #14 Skrevet 9. desember 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Har du tenkt på at du kanskje velger en annen partner enn du ville ha gjort uten hormonforurensingen fra p-staven..? Og at du kanskje ikke tiltrekker deg han du burde gjort...? Hvafforno??! AHAHAHAHAAHAHAHAHAAAAA, jeg dævver! Anonymkode: 34fff...026
Gjest ABM Skrevet 9. desember 2021 #15 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvafforno??! AHAHAHAHAAHAHAHAHAAAAA, jeg dævver! Anonymkode: 34fff...026 Gjør du sikkert..NTNU i Trondheim gjorde en studie av problemstillingen og konkluderte med at kvinner ble tiltrekt av andre menn etter at de startet med P-piller..
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #16 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 16.32): Har møtt en utrolig gerlig fyr. vi har masse utrolig sex. Jeg har vært sprengkåt i tankene, under akten og etterpå! SÅ startet jeg på P-stav. To uker etter innsetting. Null ..niks.. nada..!!.. sexlyst!! tørr som en sviske! Går dette over? kommer lysten og fuktigheten tilbake? Anonymkode: c18a1...9ff Er det ikke psykisk da? Du tror det et P-staven sin skyld. Anonymkode: dfce6...06e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #17 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 18.01): ikke oppløftende lesing for min del. har ikke mulighet for spiral. Men så bra du fant noe som funket! Håper jeg også gjør det. for dette bytter jeg fort ut om det fortsetter! TS Anonymkode: c18a1...9ff Spiral er like ille, trust me! Et av de klassiske kjennetegnene for hormonell prevensjon, ikke bare p- stav dessverre. Har også brukt p- stab, da blødde jeg mye og ofte.... hadde liksom- mensen hver 2./3. Uke, ble aldri bedre. Dritt prevensjon! Anonymkode: 17cd1...5a1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #18 Skrevet 10. desember 2021 Har brukt p sprøyte . den var morsom den. Mista alt som heta lyst. Kjente ingenting under sex, tenkte aldri på sex mer. prøvde p piller. var aldri skikkelig kåt på dem heller, og orgasme var umulig. sex var kun for å tillfredstille mannen. Nå er jeg 38 år og har sluttet med sånt tull. føler meg dum som har kastet bort så mye tid på sånt. sex med kondom er himmelsk i forhold . Anonymkode: 1de46...c2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå