Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at jeg ble sykmeldt først og fremst i 14 dager pga kvalme/ trøtthet i svangerskapet. Allerede etter den første uka av sm begynner arbeidsleder å ringe meg å sier jeg må møte opp på en oppfølgingssamtale for å høre hva annet på jobb jeg kan gjøre fremover., Da jeg ringte inn til  arb. Leder for å si at jeg ble sm ,hadde jeg ikke så lyst å si hva det var som feilet meg da jeg var tidlig fase i graviditieten, så jeg sa jeg ble sm i 14 dager. Da ble hun stille og sa ikke en kjeft og fisket noe i granskauen og prøvde liksom å si minst mulig slik at jeg måtte si mer og mer.  Det endte med at jeg sa hva som plaget meg og ikke visste helt hvordan ting komme til å bli fremover. Tar en dag av gangen. Etter de 14 dagene med sm , kontaktet arbeidsleder meg igjen og jeg hadde da falt på isen og skadet foten min og måtte kansje sm igjen. Da jeg nevnte at jeg måtte til legen igjen pga foten begynte hun å blande seg inn i hva jeg skulle si til legen . At jeg kunne jobbe 10 prosent men sykmeldes 90 prosent. Og at jeg kunne gjøre noe fordi om jeg hadde vondt i en fot. Jeg hadde jo arbeidshelg og da måtte jeg jo komme da å gi medisin og div. Hun er ekspert på å gi meg dårlig samvittighet av å være hjemme. Altså , å være sykmeld i noen uker må da være lov ut å presses til å gå på jobb for en hver pris!! Her er det ikke snakk om noe langvarig sm heller! Er dette lov? Jeg jobber i helsevesenet og vet det er akutt mangel på fag og spesielt sykepleiere. Men makan til innblanding.  Neste uke skal jeg begynne for fult forhåpentligvis. Men i helgen skal jeg gjøre småoppgaver på jobb,  selv om jeg er hundre prosent sykmeldt. Og har egentlig ikke lyst til å komme på jobb imorgen da jeg er slapp og har vedvarende plagsom hoste, men gjør det slikevel for å « avlaste « kollegaen mine. Ps. Jeg hadde skjønt man trengt oppfølgingssamtale etter en måneds tid med sm, men ikke etter en uke???

Anonymkode: e8c30...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres kjent ut...Jobber vi sammen? 

Anonymkode: 18e43...002

Skrevet

Man blir sykmeldt fra arbeidsoppgaver og ikke arbeidsplassen. Det er arbeidsgivers plikt å tilrettelegge for at du kan utføre noen oppgaver hvis det er mulig i drift. Sykemelding er jo ikke fri.

Anonymkode: 07901...88c

• Liker 2
Skrevet

Hvis du kan jobbe med tilrettelgging så skal du faktisk det, selv om du er sykemeldt. Litt vel ivrig sjef som begynner å mase etter en uke, men du høres ikke akkurat ut som du er en veldig interessert i å bidra eller finne oppgaver du kan gjøre. "Falt på isen" i disse dager er en noe tynn unnskyldning for fravær. 

Anonymkode: aea1a...75a

• Liker 2
Skrevet

Sjefen er pliktig til å tilrettelegge. Du er pliktig til å følge det. Synes du har en god leder

Anonymkode: a5fec...347

• Liker 3
Skrevet

Arbeidsgiver gjør jobben sin her, og du setter deg på bakbena og vil ikke svare? Du har plikter som arbeidstaker, også når du er sykemeldt.

For øvrig kan jeg anbefale enter-knappen fra tid til annen.

Anonymkode: 62cdc...5dd

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...