AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Jeg har akkurat fult 35 år og har vært på tidlig ultralyd. Fikk tilbud om å ta NIPT testen, selv om alt så bra ut på ultralyden. Dette er barn nummer 3, og verken jeg eller de andre barna har hatt noen komplikasjoner tidligere. Kjenner heller ikke på noe uro i forhold til denne graviditeten. Men burde jeg ta prøven nå som jeg har muligheten? Hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 95e10...5a4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Jeg hadde tatt den, men det er fordi jeg liker å ha all informasjonen som er mulig å ha. Hadde det hatt noe å si hva resultatet ble? Hadde du tatt abort hvis det ble funnet noe? Hvis ikke, hvis du hadde båret frem uansett så er det vel ikke så nøye å ta den eller ikke. Anonymkode: b8066...699 1
kriztine Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 Jeg er 37 år og andregangsgravid. Jeg takket med glede ja til en slik niptest. Da slipper jeg å bekymre meg så mye over om ting går bra og om fosteret har avvik og lignende . Men det er meg. Hvis du føler at du ikke har behov for det så trenger du ikke å ta det heller.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Må de under 35 betale for å ta den? Anonymkode: d8155...201
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Må de under 35 betale for å ta den? Anonymkode: d8155...201 Ja, så lenge det ikke er noen spesiell grunn som gjør at du må ha den. Anonymkode: 95e10...5a4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 Jeg hadde tatt den. Tenk på hvor mye det vil kreve av deg som har to barn fra før om du skulle få et sykt barn nå. Om du har kapasitet til å ta vare på det uansett er det jo veldig bra men ikke alle har det og alle foreldre og barn fortjener et verdig liv, ikke et liv som brytes ned av slit og sykdom. Anonymkode: b7930...837 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå